A DeepMind fejlesztette algoritmus kifejezetten jól elbodogul az ősrégi játékok kezelésével. Pedig segítséget egyáltalán nem kap.
Hirdetés
 

Egy évvel azt követően, hogy a Google félmilliárd dollár körüli összegért megvásárolta a londoni székhelyű DeepMind-ot, az angol fejlesztők megmutattak valamit abból, min dolgozik a világ egyik legjobbjának tartott mesterségesintelligencia-műhelye.

Játszani is engedd

Az angol kutatók deep Q-networknek, röviden DQN-nek hívott algoritmusa jelenleg játékkal tölti az idejét. Egészen konkrétan a számítógépes őskorszak ikonikus darabjának, az Atari 2600-nak a portfóliójából eresztették össze közel félszáz akkori játékkal. A tanulásra képes kód csak a képernyőt "mutatták meg", és azt a célt kapta, hogy a lehető legtöbb pontot gyűjtse.

A gép tehát elkezdte megérteni a környezet sajátosságait és szisztematikusan próbálkozott a jobb eredmény elérésével. Ennek az lett a következménye, hogy a játékok felében rövid idő után a profi játékosok teljesítményével összemérhető eredményeket tudott felmutatni. Néhány esetben pedig simán begyűjtötte a lehetséges maximális pontot. Összességében a 49 kipróbált játékból 43-mal jobban boldogult, mint más öntanuló mechanizmusok.

Mindent ő sem tud

A DQN-nek ott akadtak gondjai, amikor egy játékrendszerben a sikeres visszacsatolás (pontok) nem azonnal érkeznek egy-egy jó lépésre. Tehát azok a játékok, ahol mondjuk egy labirintust kell bejárni, egyelőre nem fekszenek az algoritmusnak, de a Nature alábbi videójában nyilatkozó fejlesztők szerint már dolgoznak a probléma megoldásán.

Cloud & big data

Bukott ügynek tartja az OpenAI új modelljét a Meta sztár MI-kutatója

Az OpenAI szerint ez már a "világszimulátor" előszobája, Yann LeCun szerint azonban olyan megközelítésről van szó, amelyik sosem fog túllépni a látványos kis videókon.
 
Az alábbiakban körbejárjuk az Enterprise Service Management fogalmát, és megmutatjuk azt is, miben különbözik az ITSM-től.

a melléklet támogatója a Meta-Inf Kft.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.