A Wall Street Journal a birtokába került dokumentumokra hivatkozva számolt be róla, hogy a Starlink éves bevétele 2022-ben elérte az 1,4 milliárd dollárt. Ez egyfelől hatalmas ugrás az előző évi eredményekkel összevetve, 2021-ben ugyanis 222 millió dollárt termelt a SpaceX műholdas alapú internetes rendszere. Másfelől viszont messze elmarad attól a szinttől, amit a társaság vezérigazgatója, Elon Musk tervezett, és amit korábban a befektetőkkel is megosztott a Starlink kilátásait illetően.
A WSJ által szemlézett dokumentumokból állítólag az is kiderül, hogy a Starlink 2023 első három hónapjában enyhén nyereséges volt ugyan, de 2022 egészét tekintve veszteségesen működött. A lap szerint Musk egy 2015-ös prezentációban még azt jósolta, hogy az internetes szolgáltatás csaknem 12 milliárd dolláros bevételt és 7 milliárd dolláros működési eredményt mutathat majd fel 2022-ben, amit a fentiek alapján tavaly még csak megközelítenie sem sikerült a vállalatnak.
Hogyan megyünk így a Marsra?
Innentől nem meglepő, hogy az előfizetők száma is elmarad a korábbi várakozásoktól. Az előző év vége felé a SpaceX azt közölte, hogy a Starlinknek több mint egymillió aktív előfizetője volt. Ez megint csak nem hangzott volna rosszul attól függően, hogy milyen stádiumban jár a szolgáltatás kiépítése, de az említett 2015-ös előadásban Musk 20 millió előfizetővel számolt 2022 végére, így ebben a tekintetben is nagyságrendbeli lemaradásban vannak az előzetes elképzelésekhez képest.
A Starlink bétáját még 2020-ban indították el, a rendszer jelenleg már egy több mint 4 ezer műholdból álló globális hálózaton keresztül biztosít internet-hozzáférést világszerte. A szolgáltatás gyors felfuttatása azért is meghatározó dolog az anyavállalat, a SpaceX számára, mert az űripari cég jórészt ebből finanszírozná a bolygóközi utazással kapcsolatos terveit: az Euroconsult előrejelzése szerint idén már a SpaceX összes bevételének több mint 40 százaléka, 3,2 milliárd dollár jöhet majd a Starinktől.
Rendszerek és emberek: a CIO választásai egy új magyar felmérés tükrében
"Nehéz informatikusnak lenni egy olyan cégben, ahol sok az IT-s" – jegyezte meg egy egészségügyi technológiákat fejlesztő cég informatikai vezetője, amikor megkérdeztük, milyennek látja házon belül az IT és a többi osztály közötti kommunikációt.
Így lehet sok önálló kiberbiztonsági eszközéből egy erősebbet csinálni
A kulcsszó a platform. Ha egy cég jó platformot választ, akkor az egyes eszközök előnyei nem kioltják, hanem erősítik egymást, és még az üzemeltetés is olcsóbb lesz.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak