A videós csatorna a sajtó által is felkapott interneten terjedő felhasználói pletykát igyekszik cáfolni. Ahogy a régi viccben mondják: a hír igaz, csak nem...

Az elmúlt néhány hétben minden internetes frász anyaforrásán, a Redditen ismét felsűrűsödtek azok a felhasználói bejegyzések, amelyek arról számoltak be, hogy a YouTube elkezdte elhagyni / elrejteni a hirdetésekben mostanáig használt visszaszámlálóját. Utóbbi a videómegosztó oldalon azt mutatja, hogy mennyi idő múlva lehetséges átugrani az éppen futó reklámspotot (már amennyiben a hirdetés típusa ezt egyáltalán lehetővé teszi).

A témát október elején az Android Police is felkapta, majd a héten már arról számolt be a lap, hogy mobilon is hasonló változást tapasztaltak.

A beszámolók ugyanakkor abban nagyjából megegyeztek, hogy ezek a módosítások egyike sem tette lehetetlenné a hirdetés átugrását. Ettől függetlenül sokak szerint mindez csak egyet jelenthet azzal, hogy a forgalma tetemes részét reklámelhelyezéssel megszerző platform ismét csak a hirdetőket szeretné jobb helyzetbe hozni.

Éppen ellenkezőleg!

A kedélyeket a Google tulajdonában lévő közösségi hálózat egy az Anroid Police-nak küldött válasszal igyekezett lehűteni. A hivatalos közlemény szerint a cég egyáltalán nem kezdte elrejteni a visszaszámláló gombot, az ugyanúgy a spot elindulását követő 5 másodperccel jelenik meg, ahogy eddig.

Kizárólag a felhasználók érdekeinek szem előtt tartása miatt azonban folyamatosan dolgoznak azon, hogy miként lehetne még zökkenőmentesebbé tenni a videók megtekintését. Ennek része a hirdetéseket lejátszó rendszer elemeinek variálása is, hogy "a nézők egy letisztultabb élménynek köszönhetően mélyebben el tudnak mélyedni a hirdetésben”.

A mobilos és az asztali platformokon valóban változik a visszaszámláló, de nem eltűnik, hanem egy a videó alatt elhelyezett sáv formájában jelzi ugyanazt, mint eddig.

Reklámőrület

Ahogy már említettük, a YouTube számára kardinális kérdés a reklámok elhelyezése, és az is, hogy ezeket a spotokat minél többen végig is nézzék. Ennek keretében igyekszik a cég a lehető legszigorúbban fellépni a hirdetések teljes átugrására fejlesztett ad blockerek használóival szemben.

A hirdetési pénzek természetesen szoros összefüggésben vannak azzal, hogy hány darab és milyen hosszú reklámspot kerül egy-egy tartalom mellé. Ebből a szempontból a YouTube igyekszik folyamatosan feszegetni a felhasználói béketűrés határait. A kezdetben mindössze néhány másodperces hirdetések 15-20-ra híztak (sőt tévén már nem ritka az 1 perc körüli reklámblokk sem), a korábban csak egyetlen, anyag elején bejátszott hirdetésből kettő lett, megjelentek az átugorhatatlan promóciók, illetve a valamivel hosszabb videók esetében többször is reklám szakítja meg a lejátszást.

Szintén a reklámbevételeket hízlalta az a 2020-ban hozott apró módosítás a felhasználói szabályokban, miszerint a cég akkor is tehet reklámot egy platformján megjelenő anyagba, ha annak tulajdonosa nem tagja a hirdetési pénzek egy részének visszaosztására létrehozott partnerprogramnak.

Közösség & HR

MI-vezérelt embermosógép készül Japánban

A pilótafülkére emlékeztető szerkezet gyors mosó-szárító programot és teljes felfrissülést ígér a felhasználóknak.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.