A videomegosztó tegnap néhány sorral módosította felhasználási feltételeit. A nem agyonreklámozott akció komoly változást hoz a reklámelhelyezésben.

Szerdán egy rövidke bejegyzés jelent meg a YouTube fórumán arról, hogy pár ponton módosulnak a felhasználás feltételei. Általában az ilyesmit nem sok figyelemre méltatja az ember, hiszen sokszor csak valami homályos jogászkodási szándék áll ezek hátterében. Most is el kellett telnie pár órának, amíg az internet népe rájött, hogy ebben az esetben a kis változtatásnak jelentős következményei lesznek.

Mindent és mindenkit csatasorba állítanak

A feltétlek közé ugyanis bekerült egy Right to Monetize (kb. bevételszerzés joga) rész, ami szerint a hálózat akkor is pénzzé teheti az alkotók videóit, ha azok nem tagjai a cég partnerprogramjának, ez alól pedig semmiféle kibúvó nem lesz. Mi több, az ilyen esetekben a hirdetési bevétel 100 százaléka a YouTube-ot (pontosabban a mögötte álló Google-t) illeti. Praktikusan ez azt jelenti, hogy innentől kezdve bármelyik anyag elé/közé beszúrhatnak reklámokat, amiből azok készítője egy centet sem lát, ha nem tagja a YouTube Partner Progamnak (YPP).

A vállalat igyekszik a változtatást elkenni azzal, hogy időben és térben is eltolva lépnek életbe a módosítások. Az Egyesült Államokban már éles az új rendszer, míg a világ többi részén később, valamikor 2021 derekán várható mindez. A YouTube bejelentésében az is szerepel, hogy csak lassan és limitált számban kezd majd reklámokat tenni az eddig tabunak számító anyagokba.

Az indoklás szerint minderre azért van szükség, hogy a szolgáltatás fejlesztéseit támogatni tudják, amelyek egyébként jelen esetben azt jelentik, hogy a hirdetők még több helyen és módon jelenhetnek majd meg a YouTube platformján. Ezzel kapcsolatban sietnek is megnyugtatni a fizetős ügyfeleket, miszerint a promócióiknál továbbra is figyelnek arra, hogy "brand safe" helyeken jelenjenek meg, illetőleg az sem változik, hogy a hirdető kedve szerint alakíthatja azokat a témákat, amelyek illenek a brandjéhez. Utóbbi befolyásolja ugyanis, hogy milyen jellegű tartalmaknál találkozhat a néző ezekkel a reklámokkal.

A kicsiknek nem osztanak lapot

A YouTube ezidáig csak olyan csatornákon jelenített meg hirdetéseket, amelyek felvételt nyertek a cég partnerprogramjába. A 2018-ban bevezetett YPP-be azonban nem olyan egyszerű bekerülni. Egyfelől legalább 1000 feliratkozóra és egy éven belül számított 4000 órányi publikus megtekintésre van szükség ahhoz, hogy egyáltalán felmerüljön a csatlakozás lehetősége. Másrészt viszont még ezeknek a szinteknek az elérésével sem garantált a tagfelvétel, mivel a cég saját hatáskörben dönt a jelentkezőkről. Ha például nem ítélik elég eredetinek, vagy minőséginek a csatorna anyagait, akkor egyszerűen elutasítják a kérést.

A változásokkal kapcsolatban természetesen elsöprő arányban érkeztek negatív, nem egyszer vulgáris reakciók az érintettek részéről. A kritikák között gyakran felbukkanó elem a cég mérhetetlen kapzsisága, miszerint a jelenleg összegereblyézett évi 15 milliárd dollár nem elég. Másoknak az bántja a szemét, hogy csatornájuk nézőit zavarni fogják a reklámok, így hosszabb távon akár közönséget is veszíthetnek.

Azért akadnak más megközelítések is. Többen felhívják a figyelmet arra, hogy más internetes szolgáltatók esetében is bevett gyakorlat az, hogy minden ingyenes használatú alkalmazás, platform esetében reklámokkal fedezik a fejlesztéshez, fenntartáshoz szükséges költségeket. Tehát most nem történt más, mint az, hogy a YouTube egy a felhasználók számára eddig kedvező állapotot nem kíván tovább fenntartani, és üzletpolitikáját az iparágban megszokott változathoz igazítja.

Közösség & HR

A gyerekek adatait se kímélik az úgynevezett harmadik felek

Egy amerikai non-profit szervezet friss kutatásából kiderül, hogy a gyerekeknek és tanároknak szóló, iskolai vagy oktatási célú appok is vidáman küldözgetik ide-oda a felhasználók profilozására alkalmas adatokat.
 
Májusi mellékletünkben az IT infrastruktúra automatizálásának aktuális kérdéseit járjuk körül, figyelembe véve az üzemeltetői és a fejlesztői megfontolásokat is.

a melléklet támogatója az EURO ONE Számítástechnikai Zrt.

Az elmúlt tíz évben radikális változás történt az adatfeldolgozásban, ami az infrastruktúrát is átalakította.

a melléklet támogatója a Dell Magyarország

Ha bővítené tudását és fejlődne a digitális transzformáció területén, látogasson el a Transformation-experts.hu oldalra, ahol egy gyors regisztráció után inspiráló cikkek, esettanulmányok, prezentációk, videók és egyéb szakértői anyagok széles tárházához kap hozzáférést.

A KPMG immár 22. alkalommal kiadott CIO Survey jelentése szerint idén az informatikai vezetők leginkább a digitalizációra, a biztonságra és a szoftverszolgáltatásokra koncentráltak.

Használtszoftver-kereskedelem a Brexit után

Az EU Tanácsa szerint összeegyeztethető a backdoor és a biztonság. Az ötlet alapjaiban hibás. Pfeiffer Szilárd fejlesztő, IT-biztonsági szakértő írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizenegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2021 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.