Addig sanyargatnák a hirdetéseket kikerülő netezőt, ameddig fel nem adja, és előfizet a YouTube Premiumra, vagy legalább kikapcsolja az ad blockert.

A YouTube egyre szigorúan lépne fel a reklámblokkolókat alkalmazó felhasználók ellen, és igyekszik annyira megnehezíteni számukra a tartalomfogyasztást, hogy kikapcsolják a programot, vagy átváltsanak a havonta 14 dollárjukba kerülő Premium modellre – olvasható a Business Insider néhány napja közölt riportjában. A lapnak a társaság egyik szóvivője fejtegette, hogy a hirdetések létfontosságúa a videós platformon tevékenykedő alkotóknak a vállalkozásaik működtetésében és fejlesztésében, épen ezért tiltják az ad blockernek nevezett szoftverek használatát a YouTube általános felhasználási feltételei között is.

A cikkben a szolgáltató megerősítette azokat a beszámolókat, amelyek szerint a reklámblokkolóval rendelkező nézők több másodperces késést tapasztaltak, mielőtt elindíthatták a videókat. A BI kérsésére a Google-nél is elmagyarázták, hogy a lassulásnak nincs köze a Chrome böngésző használatához (vagy inkább nem használatához), mivel az minden olyan browser program esetében jelentkezik, amelyhez ad blockert telepítettek. Azok pedig, akik fennakadnak a YouTube szűrőjén, a jövőben egyre alacsonyabb színvonalú szolgáltatásban fognak részesülni – ezt a cég szuboptimális megtekintési élménynek nevezi.

Akár fizetnének is, de biztosan nem ennyit

Azok, akiknek elegük lesz a kellemetlenkedésből, valószínűleg a reklámblokkolók eltávolítását követően is hosszabb betöltést tapasztalnak majd, és szükségük lehet a böngésző frissítésére. A YouTube ezzel még jobban feltekerte az ad blockerek elleni hadjáratát, amibe idén júniusban vágott bele, kísérleti jelleggel akadályozva a videók lejátszását, vagy azt próbálgatva, hogy milyen hatásuk van az állandóan felugró szöveges figyelmeztetéseknek. Az Android Authority szerint azok, akik háromszor is figyelmen kívül hagyják a jelzéseket, nem játszhatnak le YouTube-videókat, amíg ki nem kapcsolják az ad blockert.

A Futurism beszámolójából az is kiderül, hogy az érintett felhasználók frusztrációját jól jelzi "YouTube hirdetésblokkoló" és ahhoz hasonló kifejezések szaporodása a Google-keresések között. Ehhez hozzájárul, hogy sokallják a YouTube Premium-előfizetések havi 13,99 dolláros árát: az idézett kommentek értelmében 5 dollár körüli összeget a legtöbben már eddig is rászántak volna a hirdetésmentes youtube-ozásra, de annak majdnem háromszorosát már sokallják. A küzdelemben a fordulópontot minden bizonnyal az jelenti majd, amikor a Google korábbi tervei alapján megváltoztatja a Chrome böngészőben a bővítmények kezelését, ezzel pedig (egy időre legalábbis) használhatatlanná teszi a reklámblokkoló szoftverek nagy részét.

Közösség & HR

MI-vezérelt embermosógép készül Japánban

A pilótafülkére emlékeztető szerkezet gyors mosó-szárító programot és teljes felfrissülést ígér a felhasználóknak.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.