A YouTube egyre szigorúan lépne fel a reklámblokkolókat alkalmazó felhasználók ellen, és igyekszik annyira megnehezíteni számukra a tartalomfogyasztást, hogy kikapcsolják a programot, vagy átváltsanak a havonta 14 dollárjukba kerülő Premium modellre – olvasható a Business Insider néhány napja közölt riportjában. A lapnak a társaság egyik szóvivője fejtegette, hogy a hirdetések létfontosságúa a videós platformon tevékenykedő alkotóknak a vállalkozásaik működtetésében és fejlesztésében, épen ezért tiltják az ad blockernek nevezett szoftverek használatát a YouTube általános felhasználási feltételei között is.
A cikkben a szolgáltató megerősítette azokat a beszámolókat, amelyek szerint a reklámblokkolóval rendelkező nézők több másodperces késést tapasztaltak, mielőtt elindíthatták a videókat. A BI kérsésére a Google-nél is elmagyarázták, hogy a lassulásnak nincs köze a Chrome böngésző használatához (vagy inkább nem használatához), mivel az minden olyan browser program esetében jelentkezik, amelyhez ad blockert telepítettek. Azok pedig, akik fennakadnak a YouTube szűrőjén, a jövőben egyre alacsonyabb színvonalú szolgáltatásban fognak részesülni – ezt a cég szuboptimális megtekintési élménynek nevezi.
Akár fizetnének is, de biztosan nem ennyit
Azok, akiknek elegük lesz a kellemetlenkedésből, valószínűleg a reklámblokkolók eltávolítását követően is hosszabb betöltést tapasztalnak majd, és szükségük lehet a böngésző frissítésére. A YouTube ezzel még jobban feltekerte az ad blockerek elleni hadjáratát, amibe idén júniusban vágott bele, kísérleti jelleggel akadályozva a videók lejátszását, vagy azt próbálgatva, hogy milyen hatásuk van az állandóan felugró szöveges figyelmeztetéseknek. Az Android Authority szerint azok, akik háromszor is figyelmen kívül hagyják a jelzéseket, nem játszhatnak le YouTube-videókat, amíg ki nem kapcsolják az ad blockert.
A Futurism beszámolójából az is kiderül, hogy az érintett felhasználók frusztrációját jól jelzi "YouTube hirdetésblokkoló" és ahhoz hasonló kifejezések szaporodása a Google-keresések között. Ehhez hozzájárul, hogy sokallják a YouTube Premium-előfizetések havi 13,99 dolláros árát: az idézett kommentek értelmében 5 dollár körüli összeget a legtöbben már eddig is rászántak volna a hirdetésmentes youtube-ozásra, de annak majdnem háromszorosát már sokallják. A küzdelemben a fordulópontot minden bizonnyal az jelenti majd, amikor a Google korábbi tervei alapján megváltoztatja a Chrome böngészőben a bővítmények kezelését, ezzel pedig (egy időre legalábbis) használhatatlanná teszi a reklámblokkoló szoftverek nagy részét.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak