A Google videós platformja ezúttal egy blokkolással fenyegető üzenetet tesztel, amelyet a reklámok lejátszását szoftveresen blokkoló felhasználók kapnak.

Valóságos keresztes hadjárat látszik kirajzolódni, amelyet a YouTube a platformján megjelenő hirdetéseket különböző reklámblokkoló megoldásokkal "ellógó" felhasználók ellen folytat. Ennek legújabb fejezeteként tűntek fel néhány netezőnél azok a figyelmeztető ablakok, amelyek arról tájékoztatják a felhasználót, hogy az ad blocker használata nem megengedett, és egyébként is: a reklámok miatt nézhetik ingyen milliárdnyian a videómegosztó tartalmait.

A szöveg szerint a nem megfelelő viselkedés miatt 3 anyag lejátszása után a cég felfüggeszti az adott személynél a szolgáltatást. A retorzió elkerülhető az ad blocker kikapcsolásával (vagy a YouTube kivételként való megjelölésével), illetve a Premium előfizető csomag megvásárlásával, ami havi díj fejében megkíméli a fizetős ügyfeleket a hirdetések megtekintésétől.

A BleepingComputer a témával kapcsolatban megkereste a vállalatot is, amely megerősítette, hogy a figyelmeztetések egy éppen zajló kísérlet részei. A tesztről a cég csak annyit árult el, hogy világszinten zajlik, de az nem derült ki, hogy mely országokban és milyen nagyságrendben jelennek meg ezek a felugró ablakok.

A belengetett retorzió konkrét érvényesítésével kapcsolatban sem volt teljesen pontos a YouTube, mivel csak annyit közölt, hogy a lejátszást "szélsőséges esetekben" ideiglenesen letilthatják. Ezek alapján úgy tűnik, hogy a 3 anyagra vonatkozó korlátozás nem feltétlenül jelent szigorú határvonalat, és csak akkor kapcsolják le a lejátszást, ha a felhasználó folyamatosan ignorálja a platform figyelmeztetését.

Terelési kísérletek

Mindez alig néhány héttel azt követően történt, hogy májusban a YouTube a mostaninál sokkal szigorúbb megoldást kezdett próbálgatni, a mostanihoz hasonlóan szintén csak korlátozott teszt formájában. A tavaszi kísérlet ugyanis nem tartalmazott 3 videóra vonatkozó "engedményt", és egyből azzal fenyegette a felhasználót, hogy letiltják a közösségi hálózatról.

Az ad blockerek használata természetesen óriási problémát jelent az alapvetően hirdetési bevételekből élő Google-nek. A videómegosztó platformból származó forgalom az elmúlt negyedévek során folyamatos csökkenést mutatott, ami csak felerősítette a reklámokat kikerülő felhasználók elleni küzdelem fontosságát.

A YouTube számára az ideális helyzet az lenne, ha a figyelmeztetések hatására a célkeresztbe vett emberek egy része az előfizetést választaná, ami folyamatos bevételi forrást jelentene. A cég egyébként ezen a fronton nem áll olyan rosszul, hiszen korábbi információk szerint a YouTube Music és Premium szolgáltatások előfizetőinek száma tavaly novemberben már meghaladta a 80 milliót, ami egy éven belül több mint 30 milliós bővülést jelentett.

Közösség & HR

A Pentagon MI-vel gyártana mesterséges internet-felhasználókat

Olyan technológiákat keresnek, amelyekkel képesek lehetnek a valódi emberektől teljesen megkülönböztethetetlen online személyiségeket előállítani.
 
Hirdetés

ITSM a gyakorlatban

Három fájdalompont, amire az IT szolgáltatásmenedzsment gyors válaszokat adhat.

Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.

a melléklet támogatója a Clico Hungary

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.