A YouTube egyelőre kísérleti jelleggel állítja választás elé a hirdetésblokkolót használó nézőket: vagy kikapcsolják a programot, vagy csak előfizetéssel férhetnek hozzá a videókhoz.

A YouTube ultimátumot adott néhány felhasználójának a hirdetésblokkoló kikapcsolására vagy a YouTube Premium szolgáltatásra való feliratkozással kapcsolatban, és azoknak, akiknek egyik opciót sem felel meg, egyáltalán nem teszi elérhetővé a videókat. A Bleeping Computer híradása alapján az intézkedés egy "korlátozott globális kísérlet" része, amelynek célja, hogy a hirdetők a lehető legtöbb megtekintést kapják a pénzükért, miután a videós alkalmazás hirdetési bevételei április végén már zsinórban a harmadik negyedévre mutattak visszaesést a digitális hirdetési piac és a szélesebb körű gazdaság bizonytalanságai miatt.

Az érintett felhasználók beszámolói szerint a YouTube egy felugró ablakban figyelmeztette őket, hogy a hirdetésblokkolók már nem engedélyezettek. Ezután választaniuk kellett azok letiltása vagy a havi 11,99 dolláros, teljesen hirdetésmentes YouTube Premium előfizetése között, ami egyébként lehetővé teszi a videók háttérben való futtatását, az offline használatot vagy a YouTube Musichoz való hozzáférést is. A YouTube szóvivője a Bleeping Computernek megerősítette a teszt hírét, hozzátéve, hogy a hirdetésblokkolók észlelése nem új keletű dolog, és más szolgáltatók is rendszeresen kérik látogatóiktól az ilyen programok kikapcsolását.

Ad blocker nélkül reménytelen?

A YouTube Music és Premium szolgáltatások előfizetőinek száma állítólag 2022 novemberében haladta meg a 80 milliót, ami egy éven belül több mint 30 milliós bővülést jelentett. A hirdetések időtartamát az elmúlt néhány évben egyre hosszabbra vették, néhányat pedig már átugrani sem lehet, és sokszor a videókat megszakítva bukkannak fel, sokak szerint már teljesen élvezhetetlenné téve azokat. A YouTube Premium hirdetésmentes szolgáltatása így az olyan platformokon különösen érdekes, ahol a hirdetések letiltása nem megoldható, vagy csak az eszközök rootolásával – ilyenek például az iOS-t futtató eszközök vagy bizonyos televíziós rendszerek.

Ahogy a Bleeping Computer is megjegyzi, a YouTube minden eszközzel igekszik fenntartani az előfizetői kör növekedésének ütemét. A múlt hónapban egyébként kiderült, hogy a Netflix is a második negyedévben állna neki a jelszómegosztás elleni általános fellépésnek, amivel ugyancsak a most formálódó hirdetési üzletágát próbálja felpörgetni. Az érintetteket ott is az olcsóbb, de reklámokkal támogatott előfizetések fel terelnék, emellett az ottani kísérletekből már az is kiderült, hogy akiket egyszer megfűztek a standard vagy prémium csomagokkal, azok közül csak kevesen döntenek majd úgy a későbbiekben, hogy lefelé váltanak az előfizetések között.

Közösség & HR

MI-vezérelt embermosógép készül Japánban

A pilótafülkére emlékeztető szerkezet gyors mosó-szárító programot és teljes felfrissülést ígér a felhasználóknak.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.