Kedden a Netflix az előzetes piaci várakozásokat meghaladó, 8,162 milliárd dolláros bevételt jelentett az idei első negyedévre, de az áprilistól júniusig tartó időszakra az előzetes becsléseknél gyengébb, 8,242 milliárd dolláros forgalmat jósolt, tekintettel a szolgáltatás további fejlődését befolyásoló körülményekre. A jelszavak nem engedélyezett megosztásának visszaszorítására irányuló terv szélesebb körű bevezetése például a második negyedévben lesz esedékes, de a társaság a piac telítettségére való tekintettel olyan új bevételi forrásokat is keres, mint amilyen az olcsó, de reklámokkal teleszórt előfizetések bevezetése.
A Netflix mindenesetre növekszik és nyereséget is termel, sőt egyértelmű utat jelölt ki a bevétel és a profit még gyorsabb növelésére, bár a befektetőket ezúttal nem sikerült lenyűgöznie, és a társaság részvényei jelentősen gyengültek a zárás utáni kereskedésben. A szolgáltató előfizetőinek száma 232,5 millióval újabb rekordot döntött, de ebben a tekintetben most sem sikerült látványosan növekednie. A Reutersnek nyilatkozó elemző szerint egy kiforrott vállalkozásról van szó, amelynél már nem túl lényeges mutató az előfizetői tábor gyarapodása, de úgy tűnik, hogy a fontos befektetők továbbra is ezen rugóznak.
Mostantól inkább a bevételt hizlalják
A hírügynökség által idézett adatokból kiderül, hogy az új előfizetések nagy része Ázsiából és Latin-Amerikából származik, ami befolyásolja az egy felhasználóra jutó átlagos bevételt, és arra késztette a Netflixet, hogy változtasson üzleti modelljén. A vállalat a negyedik negyedévben 12 országban hirdette meg szolgáltatásának alacsonyabb árú változatát, a jelszómegosztás elleni fellépés pedig felpörgetheti a Netflix hirdetési üzletágát is, mivel az érintetteket az olcsóbb, de reklámokkal támogatott verzió felé tereli. Ugyanilyen lényeges, hogy az eddigi kísérletek szerint kevesen váltanak lefelé a standard és prémium csomagokról.
Az AFP az Insider Intelligence előrejelzését idézve arról ír, hogy a Netflix az idén már 770 millió dolláros hirdetési bevételt termelhet, ami jövőre meghaladja az 1 milliárd dollárt. A piackutató azt prognosztizálja, hogy az Egyesült Államokban élő felnőttek az idén először töltenek majd több időt a Netflixen, a TikTokon vagy a YouTubeon, mint a hagyományos (lineáris) televíziós csatornák előtt. A Netflix egyébként azt tervezi, hogy tartja az évi nagyjából 17 milliárd dolláros ráfordítását a saját műsorok és filmek gyártására, sőt a jövő év után még növelné is ezt a keretet, és folyamatosan fejleszti a különböző képernyők közti átmenet zavartalanságát.
Exkluzív szakmai nap a felhők fölött: KYOCERA Roadshow a MOL Toronyban
A jövő irodája már nem a jövő – hanem a jelen. A digitális transzformáció új korszakába lépünk, és ebben a KYOCERA nemcsak követi, hanem formálja is az irányt. Most itt a lehetőség, hogy első kézből ismerje meg a legújabb hardveres és szoftveres fejlesztéseket, amelyekkel a KYOCERA új szintre emeli a dokumentumkezelést és az üzleti hatékonyságot.
CIO KUTATÁS
AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE
Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?
Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!
Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak