Egyelőre jól néz ki a streamingszolgáltató most formálódó hirdetési üzletága, ami rendesen beindulhat a jelszómegosztás visszaszorításával.

Kedden a Netflix az előzetes piaci várakozásokat meghaladó, 8,162 milliárd dolláros bevételt jelentett az idei első negyedévre, de az áprilistól júniusig tartó időszakra az előzetes becsléseknél gyengébb, 8,242 milliárd dolláros forgalmat jósolt, tekintettel a szolgáltatás további fejlődését befolyásoló körülményekre. A jelszavak nem engedélyezett megosztásának visszaszorítására irányuló terv szélesebb körű bevezetése például a második negyedévben lesz esedékes, de a társaság a piac telítettségére való tekintettel olyan új bevételi forrásokat is keres, mint amilyen az olcsó, de reklámokkal teleszórt előfizetések bevezetése.

A Netflix mindenesetre növekszik és nyereséget is termel, sőt egyértelmű utat jelölt ki a bevétel és a profit még gyorsabb növelésére, bár a befektetőket ezúttal nem sikerült lenyűgöznie, és a társaság részvényei jelentősen gyengültek a zárás utáni kereskedésben. A szolgáltató előfizetőinek száma 232,5 millióval újabb rekordot döntött, de ebben a tekintetben most sem sikerült látványosan növekednie. A Reutersnek nyilatkozó elemző szerint egy kiforrott vállalkozásról van szó, amelynél már nem túl lényeges mutató az előfizetői tábor gyarapodása, de úgy tűnik, hogy a fontos befektetők továbbra is ezen rugóznak.

Mostantól inkább a bevételt hizlalják

A hírügynökség által idézett adatokból kiderül, hogy az új előfizetések nagy része Ázsiából és Latin-Amerikából származik, ami befolyásolja az egy felhasználóra jutó átlagos bevételt, és arra késztette a Netflixet, hogy változtasson üzleti modelljén. A vállalat a negyedik negyedévben 12 országban hirdette meg szolgáltatásának alacsonyabb árú változatát, a jelszómegosztás elleni fellépés pedig felpörgetheti a Netflix hirdetési üzletágát is, mivel az érintetteket az olcsóbb, de reklámokkal támogatott verzió felé tereli. Ugyanilyen lényeges, hogy az eddigi kísérletek szerint kevesen váltanak lefelé a standard és prémium csomagokról.

Az AFP az Insider Intelligence előrejelzését idézve arról ír, hogy a Netflix az idén már 770 millió dolláros hirdetési bevételt termelhet, ami jövőre meghaladja az 1 milliárd dollárt. A piackutató azt prognosztizálja, hogy az Egyesült Államokban élő felnőttek az idén először töltenek majd több időt a Netflixen, a TikTokon vagy a YouTubeon, mint a hagyományos (lineáris) televíziós csatornák előtt. A Netflix egyébként azt tervezi, hogy tartja az évi nagyjából 17 milliárd dolláros ráfordítását a saját műsorok és filmek gyártására, sőt a jövő év után még növelné is ezt a keretet, és folyamatosan fejleszti a különböző képernyők közti átmenet zavartalanságát.

Piaci hírek

MI-vezérelt embermosógép készül Japánban

A pilótafülkére emlékeztető szerkezet gyors mosó-szárító programot és teljes felfrissülést ígér a felhasználóknak.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.