A tengerentúlon november elején indul az új szolgáltatási modell, amelyekre a hirdetők már rá is vetették magukat. A közönség majd később dönti el, hogy ér-e neki az egész cirkusz havi 3 dollárt.

Miután hónapok óta zajlott róla a spekuláció, a Netflix a hét közepén végre pontos részleteket is közzétett legújabb előfizetési szintjéről, a reklámokkal teleszórt alapcsomagról (basic with ads). A 6,99 dolláros havi díjért igénybe vehető szolgáltatás novemberben indul, és 3 dollárral kevesebbe kerül a reklámoktól mentes alapcsomagnál is, de annál értelemszerűen több korlátozást tartalmaz. A Netflix feltételei alapján a legolcsóbb ajánlatot választó ügyfeleknek óránként 4-5 percnyi reklámot kell majd elviselniük, és a licencmegállapodások miatt lesznek olyan műsorok, amelyekhez egyelőre hozzá sem férhetnek.

A streaming minősége sem lesz a lehető legmagasabb (legfeljebb 720p), és az előfizetőknek a letöltés lehetőségéről is le kell mondaniuk. A Netflix szerint a cég több száz hirdetései partnere már csaknem teljes egészében felvásárolta a szolgáltatás indulásakor rendelkezésre álló helyeket, amelyek a Microsoft által tavaly felvásárolt Xandr hirdetési szolgáltatóval értékesített, 15-30 másodperces reklámokat jelentenek. Az új csomag Kanadában és Mexikóban november 1-jétől, az Egyesült Államokban és az Egyesült Királyságban november 3-ától lesz elérhető, az első körben felsorolt 12 ország között Magyarország nem szerepelt.

Drága, de a hirdetők örülnek neki

A Netflix egészen a közelmúltig halogatta a reklámokkal támogatott előfizetői csomagok bevezetését, amivel végül kénytelen volt reagálni az üzlet lassuló növekedésre. A vállalat ugyanis az év első és második negyedévében is előfizetőket veszített, amire korábbi története során még nem volt példa. Most viszont a meg nem erőstett hírek szerint 60-65 dolláros CPM-et (ezer megjelenítésenkénti költséget) számol fel a hirdetőinek, amivel egyből a legdrágább streaming TV-s ajánlatok közé lépett. A csomag egyébként a 220 millió előfizetővel rendelkező Netflix várakozásai alapján 500 ezer új előfizetőt generálhat már az év végéig.

A kommentárok kitérnek a Disney+ Basic előfizetések december 8-ára tervezett indulására is, amelyeknek a Netflix minden szempontból megpróbál elébe menni. A Disney állítólag a CPM árazásában és az elvárt keretösszegek tekintetében is kedvezőbb feltételeket kínál a hirdetőknek, ezeket ráadásul jóval nagyobb értékű megállapodások részeként tárgyalta le az ügynökségekkel a szolgáltató veterán értékesítési csapata. A potenciális közönség persze itt is minimum kérdéses, így a hirdetők mindkét esetben kockázatot vállalnak a hagyományos tévézésről áttérő nézőkkel a hirdetések műfajával csak mostanában ismerkedő piacon.

Piaci hírek

Ismerni véljük, félünk tőle és kevesen használjuk, mi az?

Ha hinni lehet egy hazai kutatás eredményeinek, akkor a válasz természetesen a mesterséges intelligencia, illetve a szövegalkotásra trenírozott generatív algoritmusok.
 
A világ a "cloud first" stratégiát követi. Nem kérdés, hogy a IT-biztonságnak is azzal kell tartania a tempót, de nem felejtheti, hogy honnan startolt.

a melléklet támogatója a Clico Hungary

Hirdetés

Jön a Clico formabontó cloud meetupja, ahol eloszlatják a viharfelhőket

Merre mennek a bitek a felhőben, ledobja-e szemellenzőjét az IT-biztonságért felelős kolléga, ha felhőt lát, lesz-e két év múlva fejlesztés cloud nélkül? A Clico novemberben fesztelen szakmázásra hívja a szoftverfejlesztőket a müncheni sörkertek vibrálását idéző KEG sörművházba.

Minden vállalatnak számolnia kell az életciklusuk végéhez érő technológiák licencelési keresztkockázataival. Rogányi Dániel és Vincze-Berecz Tibor (IPR-Insights) írása.

Miért ne becsüljük le a kisbetűs jelszavakat? 1. rész

Miért ne becsüljük le a kisbetűs jelszavakat? 2. rész

Miért ne becsüljük le a kisbetűs jelszavakat? 3. rész

A felmérésekből egyre inkább kiderül, hogy az alkalmazottak megtartása vagy távozása sokszor azon múlik, amit a szervezetük nem csinál, nem pedig azon, amiben egymásra licitál a többi munkáltatóval.

Ezért fontos számszerűsíteni a biztonsági kockázatokat

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2023 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.