A tengerentúlon november elején indul az új szolgáltatási modell, amelyekre a hirdetők már rá is vetették magukat. A közönség majd később dönti el, hogy ér-e neki az egész cirkusz havi 3 dollárt.

Miután hónapok óta zajlott róla a spekuláció, a Netflix a hét közepén végre pontos részleteket is közzétett legújabb előfizetési szintjéről, a reklámokkal teleszórt alapcsomagról (basic with ads). A 6,99 dolláros havi díjért igénybe vehető szolgáltatás novemberben indul, és 3 dollárral kevesebbe kerül a reklámoktól mentes alapcsomagnál is, de annál értelemszerűen több korlátozást tartalmaz. A Netflix feltételei alapján a legolcsóbb ajánlatot választó ügyfeleknek óránként 4-5 percnyi reklámot kell majd elviselniük, és a licencmegállapodások miatt lesznek olyan műsorok, amelyekhez egyelőre hozzá sem férhetnek.

A streaming minősége sem lesz a lehető legmagasabb (legfeljebb 720p), és az előfizetőknek a letöltés lehetőségéről is le kell mondaniuk. A Netflix szerint a cég több száz hirdetései partnere már csaknem teljes egészében felvásárolta a szolgáltatás indulásakor rendelkezésre álló helyeket, amelyek a Microsoft által tavaly felvásárolt Xandr hirdetési szolgáltatóval értékesített, 15-30 másodperces reklámokat jelentenek. Az új csomag Kanadában és Mexikóban november 1-jétől, az Egyesült Államokban és az Egyesült Királyságban november 3-ától lesz elérhető, az első körben felsorolt 12 ország között Magyarország nem szerepelt.

Drága, de a hirdetők örülnek neki

A Netflix egészen a közelmúltig halogatta a reklámokkal támogatott előfizetői csomagok bevezetését, amivel végül kénytelen volt reagálni az üzlet lassuló növekedésre. A vállalat ugyanis az év első és második negyedévében is előfizetőket veszített, amire korábbi története során még nem volt példa. Most viszont a meg nem erőstett hírek szerint 60-65 dolláros CPM-et (ezer megjelenítésenkénti költséget) számol fel a hirdetőinek, amivel egyből a legdrágább streaming TV-s ajánlatok közé lépett. A csomag egyébként a 220 millió előfizetővel rendelkező Netflix várakozásai alapján 500 ezer új előfizetőt generálhat már az év végéig.

A kommentárok kitérnek a Disney+ Basic előfizetések december 8-ára tervezett indulására is, amelyeknek a Netflix minden szempontból megpróbál elébe menni. A Disney állítólag a CPM árazásában és az elvárt keretösszegek tekintetében is kedvezőbb feltételeket kínál a hirdetőknek, ezeket ráadásul jóval nagyobb értékű megállapodások részeként tárgyalta le az ügynökségekkel a szolgáltató veterán értékesítési csapata. A potenciális közönség persze itt is minimum kérdéses, így a hirdetők mindkét esetben kockázatot vállalnak a hagyományos tévézésről áttérő nézőkkel a hirdetések műfajával csak mostanában ismerkedő piacon.

Piaci hírek

A vámtárgyalások miatt csúszhat az amerikai cégek EU-s büntetése

Az Európai Bizottságnak elvileg a héten kellett volna bejelentenie a Meta és az Apple ellen tavaly indított vizsgálatok eredményét, ám sajtóértesülések szerint Brüsszel az USA-val folytatott kereskedelmi tárgyalások miatt jegeli az ügyeket.
 
Hirdetés

Exkluzív szakmai nap a felhők fölött: KYOCERA Roadshow a MOL Toronyban

A jövő irodája már nem a jövő – hanem a jelen. A digitális transzformáció új korszakába lépünk, és ebben a KYOCERA nemcsak követi, hanem formálja is az irányt. Most itt a lehetőség, hogy első kézből ismerje meg a legújabb hardveres és szoftveres fejlesztéseket, amelyekkel a KYOCERA új szintre emeli a dokumentumkezelést és az üzleti hatékonyságot.

A mesterséges intelligencia új korszakába léptünk. A generatív MI nem csupán kísérleti technológia. Sok cég stratégiai eszköznek tekinti, amely segít a versenyképesség megőrzésében, javításában.

a melléklet támogatója a One Solutions

CIO KUTATÁS

AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE

Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?

Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!

Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.