Német lapértesülések szerint hónapok óta tárgyalnak a sok millárd eurós üzletről, bár ezt egyelőre sehonnan sem erősítették meg hivatalosan.

A Volkswagen tárgyalásokat folytat a Huaweijel a kínai nagyvállalat autonóm vezetési rendszereket fejlesztő egységének több milliárd euró értékű felvásárlásáról – számolt be róla csütörtökön a német Manager Magazin. A lap bennfentes forrásaira hivatkozva arról ír, hogy a két társaság vezetői már hónapok óta tárgyalnak a megállapodásról, amely olyan technológiai rendszereket is érintene, ahol a Volkswagen által még nem rendelkezik saját kompetenciával.

Már nem újdonság, hogy az autógyártók és a technológiai cégek dollármilliárdokat fektetnek az önvezető technológiák fejlesztésébe, hogy idejében biztosítsák vezető szerepüket a mobilitás jövőjének tekintett területeken. A Reuters ezzel kapcsolatban felidézi, hogy a Volkswagen vezérigazgatója egy nappal korábban kijelentette: 25 éven belül biztosan elterjednek széles körben is az autonóm járművek, vállalata pedig új együttműködésekkel kívánja növelni szoftveres önellátó képességét.

A Volkswagen szóvivője egyelőre nem kommentálta a Manager Magazin értesüléseit, így az állítólagos felvásárlás részleteiről sem tudunk még túl sokat. A hírügynökség riportja emlékeztet rá, hogy a Huawei intelligens járművekért felelős üzletágának egyik vezetője tavaly arról beszélt, hogy a vállalat 2025-ig tervezi kifejleszteni saját önvezető technológiáját. A Huawei, melynek nevéhez fűződik a világ első 5G autókommunikációs moduljának néhány évvel ezelőtti bemutatása is, más nagy techcégekhez hasonlóan építi EV-részlegét.

Mindenki kavar mindenkivel

Ahogy a "technológiai bajnokok" már szinte mindenhol, úgy Kínában a Tencent, a Didi, a Xiaomi, az Alibaba, az Oppo vagy a Vivo is mind rendelkeznek ilyen üzlettel. A német Continental előrejelzése szerint már az évtized végére is a szoftver adja majd a járművek értékének legalább 30 százakékát, ami itt is a félvezetőiparból ismert "fabless" gyártási modell megjelenését vetíti előre; a technológiai nagyvállalatok piacra lépésének felforgató hatásáról és a hagyományos autóipar átalakulásáról januári cikkünkben írtunk részletesebben.

A Huawei tavaly már stratégiai partnerségre lépett az ugyancsak kínai Hozon Auto járműgyártóval, áprilisban pedig 1 milliárd dollár értékű k+f programot jelentett be a 2021-es évre az intelligens vezetési technológiák fejlesztésére. Az akkori tervek szerint a vállalat járművekkel foglalkozó részlegét 5 ezer fősre duzzasztották volna, ebből pedig nagyjából 2 ezer szakember munkája kapcsolódott volna kifejezetten az Huawei önvezető rendszeréhez.

Eközben a globális járműgyártók is folyamatosan keresik a partnerséget a kínai cégekkel, hogy pozíciókat építsenek maguknak a világ legnagyobb autóipari piacán. Maga a Volkswagen tavaly már megállapodott a drónjairól ismert DJI-jal, októberben pedig arról szóltak a hírek, hogy éppen a Huaweijel kezdenének közös vállalkozásba az autonóm vezetési technológiák fejlesztésében. Ebben a tervek szerint a VW lett volna az irányító többségi tulajdonos, a Huawei pedig elsősorban saját szakértelmével és szellemi tulajdonával támogatta volna a dolgot. A kínai 36Kr.com akkori értesüléseit, hasonlóan a Manager Magazin mostani információjához, a felek nem erősítették meg.

Piaci hírek

Lecsapott az FBI az alvilági online bazárra (megint)

A hekkerek körében igen népszerű BreachForums oldalát egyszer már megszerezte a hatóság, de az rövidesen újraindult. A mostani akcióval a fórum mellett annak Telegram-csatornája is az FBI irányítása alá került.
 
Az Európai Unió kibervédelmi direktívájának való megfelelés nem annyira bonyolult feladat, mint amilyennek elsőre látszik.

a melléklet támogatója a Balasys IT Zrt.

Hirdetés

Biztonságos M2M kommunikáció nagyvállalti környezetben a Balasystól

A megnövekedett támadások miatt az API-k biztonsága erősen szabályozott és folyamatosan auditált terület, amelynek védelme a gépi kommunikáció (M2M) biztonságossá tételén múlik.

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.