A nemzetközi távközlési médiapiac egyik meghatározó magazinja, a gazdasági profilú Total Telecom idén is elkészítette a legnagyobb márkaértékkel bíró távközlési szolgáltatók 50-es toplistáját. És hogy mi is ez a márkaérték? Sokak szerint a vállalatok egyik legértékesebb "eszmei vagyona", amivel csupán az a probléma, hogy meghatározása jobbára becsléseken alapszik, miközben pénzre is jól lefordítható. Míg a fogyasztási cikkek esetében jól érzékelhető a márka értékének haszna (lásd Rolls Royce vs. Dacia), a távközlési szereplőknél is érvényesül, csak jóval áttételesebben.
Amerika egyelőre verhetetlen
Idén is két amerikai operátor a Verizon és az AT&T vezeti a rangsort. A dobogó harmadik fokára az utóbbi években látványos növekedésnek indult China Mobile futott be. Az ötös élbolyba viszont már belefért két európai szolgáltató is: a Deutsche Telekom (DT) és a Vodafone.
Mindez azonban nem változtat azon a tényen, hogy a távol-keleti szolgáltatók hihetetlen tempóban erősödnek. Ezt jelzi a China Mobile mint márka erősödése is: egy év alatt a kínai távközlési szolgáltató márkaértéke növekedett a legnagyobb mértékben a listán szereplő összes cég közül: 50 százalékkal. Míg egy éve 32 milliárd dollárra taksálták, az idei rangsor szerint 48 milliárd dollárt ér.
Az amerikai AT&T mintegy 30 százalékot tudott erősíteni, míg az európaiak listavazetői közül a DT-nál mindössze 2 százalék a változás, de legalább pozitív irányba, mert a Vodafone viszont 8 százalékot rontott egy év alatt.
A listavezető amerikai cég, a Verizon egyébként messze kimagaslik a mezőnyből. Márkaértékét nézve megközelítőleg kétszer olyan értékesre taksálják, mint a legértékesebb európai DT-t: a Verizon 60 milliárd dollárt ér, szemben a Deutsche Telekom 31 milliárdjával.
A magyar távközlési piacon érdekelt további szolgáltatók közül a Telenor is a mezőny első felében végzett, márkaértéke egy év alatt 8 százalékkal növekedett, míg a UPC 1 százalékos javulással tartotta a tavalyi 45. helyezését.
És akkor jöjjön a rangsor első húsz helyezettje. A teljes listát a Total Telecom oldaláról tölthetik le.
Digitalizáció a mindennapokban: hogyan lesz a stratégiai célból napi működés?
A digitális transzformáció sok vállalatnál már nem cél, hanem elvárás – mégis gyakran megreked a tervezőasztalon. A vezetői szinten megfogalmazott ambiciózus tervek nehezen fordulnak át napi működéssé, ha hiányzik a technológiai rugalmasság vagy a belső kohézió.
CIO KUTATÁS
AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE
Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?
Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!
Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak