A fogyasztók a legjobb megoldást keresik, ami az információáradatban stresszhez és döntésképtelenséghez vezethet, ez pedig a félbehagyott tranzakciók számában is visszaköszön.

A Business Insider összeállítása az Accenture globális fogyasztói kutatását idézi, amelyben a válaszadók 74 százaléka nyilatkozott úgy, hogy az előző három hónapban legalább egyszer kilépett már az online bevásárlókosarából, mert úgy érezte, "bombázzák a tartalommal és elárasztják a választékkal", illetve frusztráló volt számukra, hogy mekkora erőfeszítést igényelnek a vásárlást előkészítő döntések. Paradox módon tehát a minél szélesebb választék kezdetben elégedettebbé teszi a fogyasztókat, de ahogy a lehetőségek folyamatosan bővülnek, annál nehezebb lesz kiválasztaniuk a számunkra megfelelő termékeket.

A cikkben a Swarthmore College pszichológus professzorárának egyik könyvére is hivatkoznak, aki szerint az élelmiszerboltokban tízszer nagyobb valószínűséggel vásárol valaki lekvárt, ha csak 6 tételből tud választani, mint akkor, ha 24 különböző lekvárt talál a polcon. Az online vásárlás ezt a jelenséget emeli újabb nagyságrendbe, és azok az eszközök, amelyek elvileg az információ szűrését segítik a termékleírásoktól a keresőmotorokon át az összehasonlító oldalakig, éppenséggel még jobban megnehezítik a folyamatot. Az internet ugyanis nemcsak a vásárlás módját változtatta meg, hanem a kereskedők által kínált lehetőségek számát is.

Jól járhat, aki visszavesz a tempóból

Egy másik szakértő szerint vásárláskor mindenki szűkíteni próbálja a lehetőségeket, hogy aztán a fennmaradó elemek közül válasszon, vagyis indokolni próbálja a döntést, de az információáradatban ez egyre nehezebb dolog. Főleg, ha olyasmi is szembejön, ami ütközik a meggyőződésével: mondjuk rossz személyes tapasztalata van valamiről, de az értékelésekből az köszön vissza, hogy mégis az lenne a legjobb választás. A túlterheltség csökkentésére használt eszközök "maximalizáló gondolkodása" így ellenkező hatással lehet a döntéshozatalra, és ezen a Google keresőjének újabban tapasztalható minőségromlása sem segít.

Bár a tájékozódás költségei értelemszerűen alacsonyabbak az interneten, a dolog legfárasztóbb része az összehasonlító vásárlás, és a cikkben idézett egyik kutatás alapján az ilyen típusú stressz enyhítése még a webáruhzakban is a tranzakciók számának enyhe növekedéséhez vezethet. A "keresési fáradtság" egyébként jobban érinti a kisebb kereskedőket, mivel az emberek hajlamosak a nagyobb üzletekben kezdeni a tájékozódást. Ez mindenképpen indokolttá teheti a webhelyek egyszerűsítését és a felesleges információ minimalizálását, miközben felértékeli a személyre szabott keresési eredményeket, akár az MI technológiák alkalmazásával.

Részletek a Business Insider oldalán »

Közösség & HR

A Samsung headsetjén mutatkozik be a Google kiterjesztett valósága

A most bejelentett Android XR platform már a Gemini MI-technológiájára épül, és új korszakot nyitna az immerzív technológiák fejlődésében.
 
A software defined network már évek óta velünk él. Csak idő kérdése volt a koncepciót kiterjesztése a WAN-okra.

a melléklet támogatója a Yettel

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.