A Telegram üzenetküldő alkalmazásnak saját közlése szerint márciusban már több mint 900 millió aktív felhasználója volt, most pedig elérte a 950 milliót is, ami azt jelenti, hogy még az idén átlépheti az 1 milliárdos határt – közölte hétfőn Pavel Durov, a vállalat alapítója. Ahogy nemrég kiderült, a Telegram nemsokára egy saját alkalmazásáruházat és egy applikáción belül működő böngészőt is elindítana, ami támogatja majd a web3-as oldalakat.
A beszámolók ezzel kapcsolatban kiemelik, hogy a társaság régóta kerülgeti a kriptovalutákkal és a blokkláncokkal kapcsolatos kezdeményezéseket, de saját erőfeszítései megakadtak: a kezdeti sikereket követően a Telegram 2018-as elsődleges kriptókibocsátása is elhasalt az amerikai értékpapír- és tőzsdefelügyelet (SEC) döntésének következtében, amelynek értelmében a cég a megfelelő engedélyek nélkül adott el értékpapírokat amerikai állampolgároknak.
A fókuszt azóta áthelyezték azoknak a fejlesztőknek a támogatására, akik kriptovaluta-tranzakciókat használnak játékaikban és alkalmazásaikban. Idén elkezdték megosztani hirdetési bevételeiket is a Telegram-csatornák tulajdonosokkal a toncoinok (a TON blokklánchoz tartozó tokenek) formájában, és ahogy a TechCrunch riportjából kiderül, a hirdetési kedvezményekre is beváltható natív kriptovaluta jó fél éve a csalók kedvelt célpontjának számítanak.
És végül a profit
Durov a lap szerint a biztonság kérdését is érintette múlt heti üzenetében: azt ígérte, hogy az Instagramhoz hasonlóan itt is megjelenítik majd a nyilvános fiókoknál a regisztrációk dátumát és működésük helyét, a szervezetek pedig a csatornák címkézésével decentralizált piacteret hozhatnak létre a harmadik fél általi ellenőrzéshez.
Az üzletember tavasszal arról nyilatkozott a Financial Timesnak, hogy a Telegram jövőre már nyereséges lehet, és annak ellenére is tőzsdére menne, hogy befektetők már 30 milliárd dollár körüli értékeléssel környékezték. A platformon több mint két éve futnak a prémium előfizetések, és idén tavasszal megjelent a felhasználói fiókok üzleti fiókká alakításának lehetősége is, ugyancsak havi díj ellenében. Bár hirdetési megoldásaik jelenleg is még bizonyos földrajzi területekre korlátozódnak, a következő fontos lépés a a kis hirdetők bevonása lenne, akiket eddig távol tartott az 1 millió dolláros alsó értékhatár.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak