Az elmúlt évek, évtizedek során bőven volt idő hozzászoknunk az érintőképernyők használatához: a telefonok és táblagépek mellett így lehet például irányítani a legtöbb modern autó információs- és szórakoztató rendszerét. A Hyundai azonban szeretne túllépni ezen a koncepción, és van is rá egy véleményük szerint jobb és biztonságosabb ötletük.
Ennek megvalósítására a dél-koreai autógyártó leányvállalata (Hyundai Mobis) a német Zeiss szakértőivel fog össze. A napokban bejelentett együttműködés célja egy olyan infotainment rendszer kialakítása, amely a jármű szélvédőjének aljára vetítené a holografikus, személyre szabott tartalmakat.
Maga az alapötlet nem nevezhető forradalminak, hiszen már jó pár kísérlet volt arra, hogy bizonyos adatokat a szélvédőre vetítve közöljenek a vezetővel és az utasokkal. Az elgondolás újszerűségét a szélvédő teljes felületének "elfoglalása", illetve a fejlett holografikus megjelenítő technológiában rejlő lehetőségek kiaknázása adja.
Mindenki nézze a magáét
A már prototípus fázisnál tartó koncepció a közlemény alapján nem csupán műszaki és utazási adatokat kezelne, de segítségével például videócsetelhetnének, játszhatnának és filmeket is nézhetnének a járműben utazók. Utóbbiak közé akár a sofőrt is belevehetjük, amennyiben az autonóm közlekedés eljut az ehhez szükséges szintre. Addig viszont a holografikus megjelenítés lehetőséget ad arra, hogy más és mást lássanak a járműben lévők. Így nincs lehetőség arra, hogy egy szórakoztató tartalom elterelje a vezető figyelmét.
Érintőképernyő hiányában a rendszer irányítása vélhetően hangutasításokkal vagy gesztusvezérléssel történhet majd, ám ezzel kapcsolatban a sajtóközlemény nem osztott meg részleteket. Kiderül viszont az írásból, hogy a szélvédőre egy különlegesen vékony, átlátszó réteget applikálva tervezik megjeleníteni a tartalmakat. A Zeiss mint az optikai ipar meghatározó szereplője itt jön a képbe, hiszen a német mérnökökre vár a feladat, hogy ezt a speciális bevonatot sorozatgyártásra alkalmas formára hozzák.
A felek a tervek szerint viszonylag gyorsan, már 2027-ben forgalomba küldenék az első ilyen technológiával büszkélkedő autókat.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak