A dél-koreaiak a német Zeiss mérnökeivel fognak össze, hogy nyugdíjazzák a középkonzolok elmaradhatatlan elemét, az érintőképernyős kijelzőt.

Az elmúlt évek, évtizedek során bőven volt idő hozzászoknunk az érintőképernyők használatához: a telefonok és táblagépek mellett így lehet például irányítani a legtöbb modern autó információs- és szórakoztató rendszerét. A Hyundai azonban szeretne túllépni ezen a koncepción, és van is rá egy véleményük szerint jobb és biztonságosabb ötletük.

Ennek megvalósítására a dél-koreai autógyártó leányvállalata (Hyundai Mobis) a német Zeiss szakértőivel fog össze. A napokban bejelentett együttműködés célja egy olyan infotainment rendszer kialakítása, amely a jármű szélvédőjének aljára vetítené a holografikus, személyre szabott tartalmakat.

Maga az alapötlet nem nevezhető forradalminak, hiszen már jó pár kísérlet volt arra, hogy bizonyos adatokat a szélvédőre vetítve közöljenek a vezetővel és az utasokkal. Az elgondolás újszerűségét a szélvédő teljes felületének "elfoglalása", illetve a fejlett holografikus megjelenítő technológiában rejlő lehetőségek kiaknázása adja.

Mindenki nézze a magáét

A már prototípus fázisnál tartó koncepció a közlemény alapján nem csupán műszaki és utazási adatokat kezelne, de segítségével például videócsetelhetnének, játszhatnának és filmeket is nézhetnének a járműben utazók. Utóbbiak közé akár a sofőrt is belevehetjük, amennyiben az autonóm közlekedés eljut az ehhez szükséges szintre. Addig viszont a holografikus megjelenítés lehetőséget ad arra, hogy más és mást lássanak a járműben lévők. Így nincs lehetőség arra, hogy egy szórakoztató tartalom elterelje a vezető figyelmét.   

Érintőképernyő hiányában a rendszer irányítása vélhetően hangutasításokkal vagy gesztusvezérléssel történhet majd, ám ezzel kapcsolatban a sajtóközlemény nem osztott meg részleteket. Kiderül viszont az írásból, hogy a szélvédőre egy különlegesen vékony, átlátszó réteget applikálva tervezik megjeleníteni a tartalmakat. A Zeiss mint az optikai ipar meghatározó szereplője itt jön a képbe, hiszen a német mérnökökre vár a feladat, hogy ezt a speciális bevonatot sorozatgyártásra alkalmas formára hozzák.

A felek a tervek szerint viszonylag gyorsan, már 2027-ben forgalomba küldenék az első ilyen technológiával büszkélkedő autókat.

Mobilitás

A kisebb hazai gyártóvállalatok elengedhetetlennek tartják a digitalizációt

Egy friss kutatás szerint az üzleti siker és a technológiai fejlődés csereszabatos kifejezésként élnek a kisebb gyártó vállalkozásokat irányító vezetők fejében.
 
Hirdetés

Így újult meg Magyarország leggyorsabb mobilhálózata

Közel 100 milliárd forintos beruházással, a rádiós és maghálózat teljes modernizációjával zárult le a Yettel történetének egyik legnagyobb műszaki fejlesztése.

A kompromittált rendszerek, a dark weben felbukkanó ügyféladatok vagy a zsarolóvírus-kampányok következményei már a vezérigazgatói és pénzügyi igazgatói irodában csapódnak le – jogi, reputációs és üzleti szinten is. Lehet és kell is védekezni ellene.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.