A dél-koreaiak a német Zeiss mérnökeivel fognak össze, hogy nyugdíjazzák a középkonzolok elmaradhatatlan elemét, az érintőképernyős kijelzőt.

Az elmúlt évek, évtizedek során bőven volt idő hozzászoknunk az érintőképernyők használatához: a telefonok és táblagépek mellett így lehet például irányítani a legtöbb modern autó információs- és szórakoztató rendszerét. A Hyundai azonban szeretne túllépni ezen a koncepción, és van is rá egy véleményük szerint jobb és biztonságosabb ötletük.

Ennek megvalósítására a dél-koreai autógyártó leányvállalata (Hyundai Mobis) a német Zeiss szakértőivel fog össze. A napokban bejelentett együttműködés célja egy olyan infotainment rendszer kialakítása, amely a jármű szélvédőjének aljára vetítené a holografikus, személyre szabott tartalmakat.

Maga az alapötlet nem nevezhető forradalminak, hiszen már jó pár kísérlet volt arra, hogy bizonyos adatokat a szélvédőre vetítve közöljenek a vezetővel és az utasokkal. Az elgondolás újszerűségét a szélvédő teljes felületének "elfoglalása", illetve a fejlett holografikus megjelenítő technológiában rejlő lehetőségek kiaknázása adja.

Mindenki nézze a magáét

A már prototípus fázisnál tartó koncepció a közlemény alapján nem csupán műszaki és utazási adatokat kezelne, de segítségével például videócsetelhetnének, játszhatnának és filmeket is nézhetnének a járműben utazók. Utóbbiak közé akár a sofőrt is belevehetjük, amennyiben az autonóm közlekedés eljut az ehhez szükséges szintre. Addig viszont a holografikus megjelenítés lehetőséget ad arra, hogy más és mást lássanak a járműben lévők. Így nincs lehetőség arra, hogy egy szórakoztató tartalom elterelje a vezető figyelmét.   

Érintőképernyő hiányában a rendszer irányítása vélhetően hangutasításokkal vagy gesztusvezérléssel történhet majd, ám ezzel kapcsolatban a sajtóközlemény nem osztott meg részleteket. Kiderül viszont az írásból, hogy a szélvédőre egy különlegesen vékony, átlátszó réteget applikálva tervezik megjeleníteni a tartalmakat. A Zeiss mint az optikai ipar meghatározó szereplője itt jön a képbe, hiszen a német mérnökökre vár a feladat, hogy ezt a speciális bevonatot sorozatgyártásra alkalmas formára hozzák.

A felek a tervek szerint viszonylag gyorsan, már 2027-ben forgalomba küldenék az első ilyen technológiával büszkélkedő autókat.

Mobilitás

Az ilyen figyelmeztetéseket érdemes lenne komolyan venni

Az OpenAI ezúttal a szuperintelligens MI-re való felkészülésen dolgozó csapatát dózerolja le, az egyik távozó tanácsadó szerint a dolgok nem a megnyugtató irányba haladnak.
 
Hirdetés

Rendszerek és emberek: a CIO választásai egy új magyar felmérés tükrében

"Nehéz informatikusnak lenni egy olyan cégben, ahol sok az IT-s" – jegyezte meg egy egészségügyi technológiákat fejlesztő cég informatikai vezetője, amikor megkérdeztük, milyennek látja házon belül az IT és a többi osztály közötti kommunikációt.

Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.

a melléklet támogatója a Clico Hungary

Hirdetés

Így lehet sok önálló kiberbiztonsági eszközéből egy erősebbet csinálni

A kulcsszó a platform. Ha egy cég jó platformot választ, akkor az egyes eszközök előnyei nem kioltják, hanem erősítik egymást, és még az üzemeltetés is olcsóbb lesz.

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.