Az elemzők kisebb növekedést vártak. A befektetők azonban bizonytalanok a cég jövőjével kapcsolatban.

Közel 3 százalékkal jobb eredményt jelentett az év első hónapjára a Google anyacége, az Alphabet, mint az elemzők várták. Míg az elemzői konszenzus 30,3 milliárd dollár bevételt jósolt, addig a tényleges eredmény 31,15 milliárd lett. Ez éves összevetésben impozáns, 26 százalékos növekedést jelent: a tavalyi azonos időszakban a vállalat bevétele 24,75 milliárd dollár volt. A magasabb bevétel azonban megugró költségekkel is járt. A tavalyi első negyedév 18,2 milliárdjával szemben idén 24,2 milliárd dollár szerepel a költségoldalon, ami közel 33 százalékos növekedés. Ennek köszönhetően a működési eredményhányad 27-ről 22 százalékra romlott.

Nem látszik a Facebook-botrány hatása

A költségek növekedésében jelentős szerepe volt annak, hogy a vállalat extra költekezésbe kezdett, hogy segítse a növekedést. Csak a Google 7,6 milliárd dollárt költött az év első három hónapjában, pont kétszer annyit, amennyit az elemzők vártak.

Igaz, a bevételek zömét is a Google hozza a hirdetések révén. A hirdetési bevétel 26,6 milliárd dollár volt. Ez 24 százalékkal magasabb, mint tavaly (21,4 milliárd). Úgy tűnik, a Facebook botránya, amely március első felében robbant ki, valamint az, hogy sok hirdető elpártolt a közösségi oldaltól, nem hatott a Google hirdetési piacára. Bár az adatvédelemmel kapcsolatos aggodalmak érzékelhetően növekedtek, egy a Reuters által megszólaltatott elemző szerint a Google pozíciói biztosak, mivel uralja a keresési piacot mind desktopon, mind pedig mobil eszközökön.

A Google vezérigazgatója, Sundar Pichai az elemzői konferenciahíváson ezzel kapcsolatban azt hangsúlyozta, hogy a Google korlátozottan gyűjt adatokat a keresésekből a hirdetések targetálásához.

Csak a számokat nézve impozáns a vállalat profitja: 9,4 milliárd dollár, több mint 73 százalékkal magasabb, mint egy éve (5,4 milliárd). Ez azonban egyszeri tételekből fakadt. Például abból, hogy a tényleges adókulcs a tavalyi első negyedév 20 százalékról most 11 százalékra csökkent.

 
Alphabet nettó negyedéves bevétel 2016-2018
Infogram


Szintén a profitot emelte, hogy a vállalat új módszerrel veszi figyelembe a befektetéseit. A vállalatnak mintegy 11 milliárd dollárja fekszik különböző startupokban, ami részvényenként 3,4 dollárral dobta meg a profitot.

A befektetők bizonytalanok

Biztató jel, hogy csökkent a cégcsoport vesztesége a kísérleti projekteken (légballonos internet, autonóm jármű stb.). A tavalyi 703 millió dolláros mínuszt idén sikerült lefaragni 571 millióra. Az sem rossz hír, hogy a negyedév emelkedő költségeiben olyan tételek szerepelnek, mint a HTC-től átvett mintegy kétezer mérnök, ami 1,1 milliárd dollárjába került a vállalatnak, vagy a YoutTube-szolgáltatásokhoz vásárolt sugárzási jogok. A dolgozói létszám azonban nem csak ennyivel emelkedett: tavaly az első negyedévben még csak 74 ezren dolgoztak az Alphabetnek, most pedig 85 ezer fővel zárta a negyedévet a vállalat.

Mindezzel együtt a befektetők bizonytalanok. Erre utal, hogy a pénzügyi eredmények közzétételét követően emelkedett ugyan az Alphabet árfolyama, de az irány elég gyorsan megfordult. Elemzők sokat várnak ugyanakkor a Waymo felfutásától, amely előtt nagy lehetőségek nyílnak az autonóm járművek piacéretté válásával.

Piaci hírek

Még nem nőtt az égig, de az EU-nak máris gondja támadt a Bluesky működésével

Az X-ről politikai okokból távozó tömegek kedvelt célpontja a Twitter-alapító gründolta platform. A Bluesky egyelőre nem elég nagy ahhoz, hogy a legszigorúbb EU-s szabályozás alá essen, de így sem ússza meg Brüsszel piszkálódását.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.