Kapcsolatuk még szorosabbra fűzéséről tárgyal a Meta és a technológiájával okosszemüvegeket gyártó olasz-francia EssilorLuxottica csoport. A The Wall Street Journal bennfentes információra hivatkozva írta meg, hogy Mark Zuckerbergék 5 százalékos részesedést szereznének a 88 milliárd euró piaci értékű francia-olasz optikai gyártóban. Az üzleti lapnak súgó informátor szerint azonban még bizonytalan, hogy a felek meg tudnak-e állapodni.
A tárgyalások híre akkor szivárgott ki, miután kiderült: a két cég közösen fejlesztett okosszemüvegének a második generációja, a Ray-Ban I Meta sikeres lett a piacon. Pontos eladási számok nélkül ugyan, de a héten az EssilorLuxottica vezérigazgatója, Francesco Milleri nyilvánosan is beszélt arról, hogy a tavaly októberben bemutatott szemüvegből pár hónap alatt több fogyott, mint elődjéből két év alatt.
Bár a tárgyalásokkal kapcsolatos értesülést egyik érintett fél sem kommentálta, mind a EssilorLuxottica, mind a Meta részvényárfolyama erősödött a hírre.
Megnyerni a fiatalokat
A Meta és az EssilorLuxottica céljainak van egy jelentős közös halmaza. A Meta dollármilliárdokat költött arra, hogy belépjen a viselhető eszközök piacára. Ezt célozta a Quest VR headsetek fejlesztése és a metaverzum koncepció egyaránt. Az EssilorLuxottica pedig keresi azokat a (részben technológiai) megoldásokat, amivel meg tudja nyerni a vásárlók új generációit.
A szemüveggyártó a héten jelentette be például, hogy 1,5 milliárd dollárért megveszi a "deszkás" szubkultúra egy ikonikus márkáját, az 1994-ben New Yorkban alapított Supreme ruházati brandet. (Az egyedi dizájnú pólóiról, sapkáiról és kiegészítőiről, például napszemüvegeiről ismert cég termékei Magyarországon is kaphatók sok tízezer forintért.) A szemüveggyártó célja, hogy a Supreme márka alatt is kihozzon egy okosszemüveget – természetesen a Metával közösen.
A Financial Times a két cég együttműködése kapcsán felidézte Zuckerberg egy korábbi nyilatkozatát, amelyben a Meta-vezér arról beszélt, hogy az okosszemüveg jelentősen különbözik az okostelefonoktól vagy az okosóráktól, mert az emberek abból eltérő dizájnúakat akarnak. Ezért a piaci igényeket úgy tudják jól kiszolgálni, ha együttműködnek a vezető szemüvegmárkákkal.
Az EssilorLuxotticától ugyanakkor nem áll távol a technológia. Az elmúlt néhány évben több technológiai céget is vett. Két éve a Nuance Hearing nevű izraeli startupot például azért szerezte meg, hogy annak speciális akusztikus szűrőtechnológiáit "headset-szemüvegekben" hasznosíthassa.
Rendszerek és emberek: a CIO választásai egy új magyar felmérés tükrében
"Nehéz informatikusnak lenni egy olyan cégben, ahol sok az IT-s" – jegyezte meg egy egészségügyi technológiákat fejlesztő cég informatikai vezetője, amikor megkérdeztük, milyennek látja házon belül az IT és a többi osztály közötti kommunikációt.
Így lehet sok önálló kiberbiztonsági eszközéből egy erősebbet csinálni
A kulcsszó a platform. Ha egy cég jó platformot választ, akkor az egyes eszközök előnyei nem kioltják, hanem erősítik egymást, és még az üzemeltetés is olcsóbb lesz.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak