Zuckerbergék az EssilorLuxottica csoport öt százalékának megszerzéséről tárgyalnak, hogy nagyobb ráhatásuk legyen az okos Ray-Banek fejlesztésére.

Kapcsolatuk még szorosabbra fűzéséről tárgyal a Meta és a technológiájával okosszemüvegeket gyártó olasz-francia EssilorLuxottica csoport. A The Wall Street Journal bennfentes információra hivatkozva írta meg, hogy Mark Zuckerbergék 5 százalékos részesedést szereznének a 88 milliárd euró piaci értékű francia-olasz optikai gyártóban. Az üzleti lapnak súgó informátor szerint azonban még bizonytalan, hogy a felek meg tudnak-e állapodni.

A tárgyalások híre akkor szivárgott ki, miután kiderült: a két cég közösen fejlesztett okosszemüvegének a második generációja, a Ray-Ban I Meta sikeres lett a piacon. Pontos eladási számok nélkül ugyan, de a héten az EssilorLuxottica vezérigazgatója, Francesco Milleri nyilvánosan is beszélt arról, hogy a tavaly októberben bemutatott szemüvegből pár hónap alatt több fogyott, mint elődjéből két év alatt.

Bár a tárgyalásokkal kapcsolatos értesülést egyik érintett fél sem kommentálta, mind a EssilorLuxottica, mind a Meta részvényárfolyama erősödött a hírre.

Megnyerni a fiatalokat

A Meta és az EssilorLuxottica céljainak van egy jelentős közös halmaza. A Meta dollármilliárdokat költött arra, hogy belépjen a viselhető eszközök piacára. Ezt célozta a Quest VR headsetek fejlesztése és a metaverzum koncepció egyaránt. Az EssilorLuxottica pedig keresi azokat a (részben technológiai) megoldásokat, amivel meg tudja nyerni a vásárlók új generációit.

A szemüveggyártó a héten jelentette be például, hogy 1,5 milliárd dollárért megveszi a "deszkás" szubkultúra egy ikonikus márkáját, az 1994-ben New Yorkban alapított Supreme ruházati brandet. (Az egyedi dizájnú pólóiról, sapkáiról és kiegészítőiről, például napszemüvegeiről ismert cég termékei Magyarországon is kaphatók sok tízezer forintért.) A szemüveggyártó célja, hogy a Supreme márka alatt is kihozzon egy okosszemüveget – természetesen a Metával közösen.

A Financial Times a két cég együttműködése kapcsán felidézte Zuckerberg egy korábbi nyilatkozatát, amelyben a Meta-vezér arról beszélt, hogy az okosszemüveg jelentősen különbözik az okostelefonoktól vagy az okosóráktól, mert az emberek abból eltérő dizájnúakat akarnak. Ezért a piaci igényeket úgy tudják jól kiszolgálni, ha együttműködnek a vezető szemüvegmárkákkal.

Az EssilorLuxotticától ugyanakkor nem áll távol a technológia. Az elmúlt néhány évben több technológiai céget is vett. Két éve a Nuance Hearing nevű izraeli startupot például azért szerezte meg, hogy annak speciális akusztikus szűrőtechnológiáit "headset-szemüvegekben" hasznosíthassa.

Piaci hírek

A macskanyávogást is lefordítaná a kínai mesterséges intelligencia

A tudósok régóta kutatják, de sokkal közelebb nem kerültek az állatok kommunikációjának emberi nyelvre ültetéséhez. A Baidu legújabb MI-modelljének áprilisi bemutatását követően ebbe az irányba is tenne egy nagy lépést.
 
Hirdetés

Digitalizáció a mindennapokban: hogyan lesz a stratégiai célból napi működés?

A digitális transzformáció sok vállalatnál már nem cél, hanem elvárás – mégis gyakran megreked a tervezőasztalon. A vezetői szinten megfogalmazott ambiciózus tervek nehezen fordulnak át napi működéssé, ha hiányzik a technológiai rugalmasság vagy a belső kohézió.

Azok a vállalatok, amelyek gyorsabban, intelligensebben és empatikusabban tudnak reagálni ügyfeleik kérdéseire, összességében értékesebb, hosszabb távú kapcsolatokat építhetnek ki.

CIO KUTATÁS

AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE

Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?

Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!

Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.