A Reuters exkluzív riportja alapján a Huawei már hónapokkal ezelőtt tárgyalásokat kezdett a Mate és a P prémium okostelefon-márkák eladásáról. A hírügynökség forrásai szerint a világ vezető telekommunikációs eszközgyártója egy sanghaji befektetői konzorciummal próbál megállapodni, amelynek tagjai a kínai kormány támogatásával működnek; a meg nem nevezett informátorok arról számoltak be, hogy az üzlet ebben a formában nem feltétlenül valósul meg, mivel a vállalat még nem tett le róla, hogy felső kategóriás készülékeit továbbra is odahaza, a saját tervezésű Kirin processzorokkal állítsa elő.
A prémium márkák áruba bocsátása mindenképpen azt jelezné, hogy a Huawei döntéshozói nem igazán bíznak az új amerikai adminisztrációban, ami a kínai-amerikai kereskedelmi háború enyhülését vagy a vállalat ellen 2019 májusa óta érvényben lévő szankciókat illeti. Ezzel a társaság gyártóként ki is szállna a mobil eszközök felső kategóriájából, sőt tavaly novemberben már a Honor márka eladását is bejelentette, ami árait tekintve a cég termékportfóliójának alsó szegmensét képviselte.
Az akkori tájékoztatás szerint a Honor üzletét egy sencseni kormányzati tulajdonban álló vállalat 30 viszonteladóval közös konzorciuma vásárolta meg, a becslések szerint minden bizonnyal 100 milliárd jüanos (15,2 milliárd dolláros) értékeléssel. Maga a Huawei a tranzakció lezárásával nem rendelkezik majd részvényekkel az új cégben, és az üzlet további működtetésében sem vesz részt. A Reuters szerint a Mate és a P brandek értékesítése is ehhez hasonló módon lesz majd elképzelhető.
Kivéreztették őket az amerikai szankciók
A mostani tervek mögött ugyanaz állhat, mint a Honor eladása mögött, vagyis az ellátási láncban tapasztalható makacs problémák, különösen a telefonokba szánt csipeket és más, kulcsfontosságú hardveres komponenseket illetően. A hírügynökség értesüléseit egyébként a sanghaji kormányzat illetékesei nem kommentálták, a Huawei szóvivője pedig alaptalannak nevezte az erről szóló pletykákat – az állítólagosan kezdeti szakaszban lévő tárgyalások persze azt feltételezik, hogy másféle módon nem is igazán kommentálhatta volna a sajtóértesüléseket.
A vállalat cikkünk megjelenését követően hozzánk is eljuttatta hivatalos állásfoglalásást, ami lényegében megegyezik a Reuters által is idézett visszajelzéssel. "Tudomásunkra jutottak azok a híresztelések, amelyek a zászlóshajó okostelefon márkáink lehetséges értékesítéséről szólnak. Ezek a pletykák alaptalanok, a Huawei-nek nincs ilyen terve. Továbbra is teljes mértékben elkötelezettek vagyunk okostelefonos üzletágunk iránt, és továbbra is arra törekszünk, hogy szerte a világon piacvezető termékeket és szolgáltatásokat nyújtsunk vásárlóinknak."
A Huawei konzumer ágazatának vezetője már tavaly arról beszélt, hogy az amerikai exportkorlátozások nemsokára ellehetetlenítik a Kirin csipek gyártását. Ahogy augusztusban írtuk, már akkor úgy nézett ki, hogy az ősszel érkező Mate 40 rögtön az első és utolsó Huawei-mobil lesz, amelyben a legújabb Kirin processzor dolgozik, és az akkori várakozások szerint már az őszre elképzelhető volt, hogy leáll a Huawei saját fejlesztésű csipjeinek gyártása.
A Reuters által idézett elemzők is megerősítették, hogy a kínai gyártó készletei belátható időn belül kiapadnak, miután a társaság HiSilicon részlege nagyban függ az amerikai partnerek technológiájától (Cadence Design Systems, Synopsys stb.). A csipek tervezésén túl ráadásul a gyártást is ellehetetlenítik az amerikai korlátozások, miután a Huawei hiába szervezi ki a termelést a TSMC-hez, ha a tajvani beszállító ugyanúgy amerikai eredetű eszközöket alkalmaz az üzemeiben.
Kínában, a Huawei legfontosabb piacán a Mate és a P okostelefonok a felső kategória vezető márkái, amelyek sikeresen versenyeznek az Apple (iPhone), a Xiaomi (Mi vagy Mix) és az Oppo (Find) hasonló sorozataival. A Counterpoint adatai alapján ez a két brand összességében a Huawei összes 2020-as eladásának 40 százalékáért volt felelős ezen a területen; az iparági elemző már korábban is felhívta a figyelmet a Mate és a P készülékek szállításainak akadozására, és az idei első negyedévre is az értékesítések folyamatos csökkenését jósolja.
Felhőbe vezető út hazai szakértelemmel
Robusztus műszaki háttér, korszerű technológia és a felhasználóbarát kezelhetőség. A Flex Cloudhoz nem kell nagy IT-csapat, csak egy elhatározás és pár kattintás.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak