A Deloitte friss felmérése szerint két hónap alatt hidaltunk át másfél évre való fejlődést ezen a területen, már csak az emberek ötöde akarja kizárólag a fiókokban intézni a banki ügyeit.

A Deloitte Digital 2018-as régiós felmérése még arról szólt, hogy az emberek többsége kizárólag a bankfiókokban vesz igénybe banki szolgáltatásokat, emellett negyed részük több csatornát is használt, de csak minden ötödikügyfél részesítette előnyben a digitális csatornákat. Ehhez képest a Deloitte idén tavasszal végzett kutatása már arra jutott, hogy idehaza mindössze 19 százalék a bankfiókokhoz ragaszkodó ügyfelek aránya a két évvel ezelőtti 55 százalékhoz képest.

A tanácsadó cég májusában 2400 válaszadóból állította össze azt az 1000 fős reprezentatív mintát, amelyen megpróbálta felmérni a lakosság járvány utáni fogyasztási preferenciáinak alakulását. A válaszok elemzése során kiderült, hogy az omnichannel ügyfelek aránya 46 százalékra, az elsősorban digitális ügyfeleké pedig 36 százalékra növekedett. Az olyan felhasználók pedig, akik kizárólag online vesznek igénybe banki termékeket, már 20 százalékon vannak.

Kevesebb pénz, több online költés

A banki tranzakciók széles körét vizsgálva a Deloitte azt tapasztalta, hogy a digitális komfortérzet növekedéséről vagy jelentős növekedéséről az ügyfelek 50 százaléka számolt be a megelőző két hónapban. Ez a kutatás megállapítása szerint olyan nagy ugrást jelent a digitalizáció tekintetében, ami normális körülmények között másfél év alatt megy végbe, és ami a bankszektorban is érezteti a hatását. A személyes találkozást a nagy többség csak a hitelfelvétel esetében érzi szükségesnek. 

A pénzügyi szektort érintő változás ugyanakkor abban is megmutatkozik, hogy az ügyfelek nyitottabbá váltak a bonyolultabb termékek online vásárlására is, amennyiben ahhoz megfelelő támogatást kapnak. Bár a lakosság csaknem fele veszített az elkölthető jövedelméből, az eddigiekhez képest nagyobb gyakorlatot szerzett az online vásárlásban. Nem meglepő, hogy kiadásaikat a közepes jövedelműek fogták vissza leginkább, és az sem, hogy a távmunka bevezetése inkább Budapestre jellemző, mint ahogy a munkájukat elvesztők is ott a legkevésbé pesszimisták.

Azok, akik a járvány előtt csak ritkán vagy soha nem vásároltak online csatornákon keresztül, most főleg a számlák befizetésével és egészségügyi vagy ruházati termékek vásárlásával próbálkoztak. A kisértékű fizetéseknél a többség továbbra is a készpénzt preferálja, de az online rendeléseknél és a gyakori vagy nagyobb tételes vásárlásoknál már a kártyás fizetést részesíti előnyben Az NFC-s vagy Apple pay fizetés elterjedése 10 százalék körül áll.

Részletek a Deloitte Időugrás az ügyfelek online preferenciáiban című kutatásában »

Hirdetés
Piaci hírek

Kitiltás lehet az orosz válasz a közösségi média cenzúrájára

A törvénytervezet már a Duma asztalán van, amelynek elfogadása esetén az egész országból kitilthatják a Facebookot, a Twittert és a YouTube-ot.
 
Hirdetés
Hirdetés

A profik már nindzsákkal védik a szervereket

Hogyan igazodjunk el, és főleg mire figyeljünk a szolgáltatásként rendelhető virtuális szerverek között?

Jó hír: ehhez rendelkezésre állnak a megfelelő eszközök. Az általánossá váló távmunka még jobban ráirányította a figyelmet, hogy az adatok biztosítása nem csak a cloud szolgáltatók, hanem legalább akkora részben a megrendelők felelőssége is.

a melléklet támogatója a Servergarden

Nem általában a távmunkáé, hanem a mostani tipikus távmunka-helyzeteké. A szervezetek arra nem voltak felkészülve, hogy mindenki otthonról dolgozik.

Alapjaiban kell megújítani a biztonságról kialakított felfogásunkat

Tavaly január végétől megszűnt a Java SE 8 ingyenes frissítése, és a Java SE 11 sem használható ingyenesen üzleti célra. Tanácsok azoknak, akik még nem találtak megoldást. Hegedüs Tamás (IPR-Insights) írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizenegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2020 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.