Bár a termékekért felelős döntéshozók legnagyobb része már tisztában van a személyre szabott analitikai szolgáltatások előnyeivel, mégsem könnyű azt nyújtaniuk az ügyfeleiknek, amire azoknak pontosan szükségük lenne.

Az ügyfeleiknek értelmezhető adatokat és elemzéseket kínáló vállalatok versenyelőnyt szerezhetnek, ami a vásárlói hűség és ezen keresztül a megnövekedett bevételek tekintetében is megmutatkozik – derül ki a Sisense és a The Harris Poll friss tanulmányából, amelyet a termékekkel kapcsolatos döntéshozók körében végeztek. A The Business Intelligence Landscape című anyag azonban arra is rávilágít, hogy a dolog nem ennyire egyszerű: a válaszadók több mint fele, 53 százalék például azt hiányolja, hogy a rendelkezésére álló analitika nem illeszkedik megfelelően a felhasználóbarát szórakoztató alkalmazásokhoz.

Nem nagy meglepetés, hogy a válaszadók 92 százaléka szerint az adatok és az elemzések ma már kulcsfontosságúak a vállalkozások sikeréhez. Sőt majdnem ugyanennyien, 86 százalékban arról is meg vannak győződve, hogy ezek az ügyfelek megszerzésében és megtartásában is fontos szerepet játszanak. Majdnem mindenki (96 százalék) egyetért benne, hogy a személyre szabott információ lehetővé teszi az átlagos eladási árak növelését; 46 százalék egyenesen a 10-19 százalékos tartományba lövi be azt a rátát, amennyivel többet kérhet az ilyen termékek és szolgáltatásokért.

A megkérdezett döntéshozók 81 százaléka ugyanakkor a kommunikációs szoftverekbe vagy platformokba, egyedi gyártású alkalmazásokba vagy kész termékekbe ágyazná be ezeket a képességeket. Ennek oka, hogy amíg az új megoldásokban a nagy többség lehetőségeket lát, addig a válaszadók 83 százaléka úgy látja, hogy ügyfelei így is sokszor hoznak a megfelelő adatokat és elemzéseket nélkülöző döntéseket. A korlátok között leggyakrabban a jogi és megfelelőségi követelményeket említik (41 százalék), vagy arra panaszkodnak, hogy ügyfeleiknek nehézséget okoz az információhoz való hozzáférés (38 százalék).

Senki sem szereti a macerát

Ez utóbbi nagyrészt annak tudható be, hogy a döntéshozók 92 százalék szerint jellemzően nem beágyazott módszerekkel, vagyis e-maileken vagy dashboardokon keresztül próbálják meg eljuttatni az adatokat az ügyfelekhez, és nyilván nem tekinthető ideálisnak, amikor azoknak meg kell szakítaniuk saját munkafolyamataikat, hogy kibányásszák valahonnan a megfelelő elemzéseket. A felmérésből egyébként az is kiderül, hogy a termékmenedzserek közül majdnem mindenki szerint már az ügyfelek is a mesterséges intelligencia által vezérelt betekintést preferálják.

Ezen belül a felhasználók által elvégzett feladattal összefüggő, személyre szabott és jellemzően preskriptív elemzések különösen érdekesek, vagyis azok, amelyek interaktív módon illeszkednek az ügyfelek iparágához vagy fogyasztói tevékenységéhez. A Sisense megjegyzi, hogy saját tapasztalatai egybevágnak a harmadik féltől származó tanulmány eredményeivel, így ebben az évben már azt várják, hogy egyre több szervezet definiálja majd újra az "analitika kultúrájának" felépítését. Ez elsősorban a könnyebb betekintésről és az adatok könnyebben emészthető tálalásáról szólna, beépítve azokat a létező folyamatokba.

Ehhez már nem lenne szükség újabb készségek elsajátítására, és ha az adatokat sikerül tényleg ott és akkor eljuttatni a dolgozókhoz, ahol és amikor éppen szükségük van rájuk a munkafolyamataikon belül, akkor az az úgynevezett "tool fatigue" erősödése ellen is hatásos eszközt jelent. Ez a kissé sután "eszközfáradtságnak" fordítható fogalom arra a jelenségre utal, amikor a munkavégzés során elárasztja az embert a különféle eszközök tömege, és ezek sora a technológiai fejlődéssel egyre csak bővül. Káros hatásai közül pedig érdemes kiemelni a lemaradás érzését, a technológiai változásokkal szemben erősödő ellenállást, az elérhető platformok nehéz nyomonkövethetőségét és a kollaboráció megnehezítését az egyes felhasználók által preferált alkalmazások különbözősége miatt.

Cloud & big data

A macskanyávogást is lefordítaná a kínai mesterséges intelligencia

A tudósok régóta kutatják, de sokkal közelebb nem kerültek az állatok kommunikációjának emberi nyelvre ültetéséhez. A Baidu legújabb MI-modelljének áprilisi bemutatását követően ebbe az irányba is tenne egy nagy lépést.
 
Hirdetés

Digitalizáció a mindennapokban: hogyan lesz a stratégiai célból napi működés?

A digitális transzformáció sok vállalatnál már nem cél, hanem elvárás – mégis gyakran megreked a tervezőasztalon. A vezetői szinten megfogalmazott ambiciózus tervek nehezen fordulnak át napi működéssé, ha hiányzik a technológiai rugalmasság vagy a belső kohézió.

Azok a vállalatok, amelyek gyorsabban, intelligensebben és empatikusabban tudnak reagálni ügyfeleik kérdéseire, összességében értékesebb, hosszabb távú kapcsolatokat építhetnek ki.

CIO KUTATÁS

AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE

Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?

Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!

Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.