Az ügyfeleiknek értelmezhető adatokat és elemzéseket kínáló vállalatok versenyelőnyt szerezhetnek, ami a vásárlói hűség és ezen keresztül a megnövekedett bevételek tekintetében is megmutatkozik – derül ki a Sisense és a The Harris Poll friss tanulmányából, amelyet a termékekkel kapcsolatos döntéshozók körében végeztek. A The Business Intelligence Landscape című anyag azonban arra is rávilágít, hogy a dolog nem ennyire egyszerű: a válaszadók több mint fele, 53 százalék például azt hiányolja, hogy a rendelkezésére álló analitika nem illeszkedik megfelelően a felhasználóbarát szórakoztató alkalmazásokhoz.
Nem nagy meglepetés, hogy a válaszadók 92 százaléka szerint az adatok és az elemzések ma már kulcsfontosságúak a vállalkozások sikeréhez. Sőt majdnem ugyanennyien, 86 százalékban arról is meg vannak győződve, hogy ezek az ügyfelek megszerzésében és megtartásában is fontos szerepet játszanak. Majdnem mindenki (96 százalék) egyetért benne, hogy a személyre szabott információ lehetővé teszi az átlagos eladási árak növelését; 46 százalék egyenesen a 10-19 százalékos tartományba lövi be azt a rátát, amennyivel többet kérhet az ilyen termékek és szolgáltatásokért.
A megkérdezett döntéshozók 81 százaléka ugyanakkor a kommunikációs szoftverekbe vagy platformokba, egyedi gyártású alkalmazásokba vagy kész termékekbe ágyazná be ezeket a képességeket. Ennek oka, hogy amíg az új megoldásokban a nagy többség lehetőségeket lát, addig a válaszadók 83 százaléka úgy látja, hogy ügyfelei így is sokszor hoznak a megfelelő adatokat és elemzéseket nélkülöző döntéseket. A korlátok között leggyakrabban a jogi és megfelelőségi követelményeket említik (41 százalék), vagy arra panaszkodnak, hogy ügyfeleiknek nehézséget okoz az információhoz való hozzáférés (38 százalék).
Senki sem szereti a macerát
Ez utóbbi nagyrészt annak tudható be, hogy a döntéshozók 92 százalék szerint jellemzően nem beágyazott módszerekkel, vagyis e-maileken vagy dashboardokon keresztül próbálják meg eljuttatni az adatokat az ügyfelekhez, és nyilván nem tekinthető ideálisnak, amikor azoknak meg kell szakítaniuk saját munkafolyamataikat, hogy kibányásszák valahonnan a megfelelő elemzéseket. A felmérésből egyébként az is kiderül, hogy a termékmenedzserek közül majdnem mindenki szerint már az ügyfelek is a mesterséges intelligencia által vezérelt betekintést preferálják.
Ezen belül a felhasználók által elvégzett feladattal összefüggő, személyre szabott és jellemzően preskriptív elemzések különösen érdekesek, vagyis azok, amelyek interaktív módon illeszkednek az ügyfelek iparágához vagy fogyasztói tevékenységéhez. A Sisense megjegyzi, hogy saját tapasztalatai egybevágnak a harmadik féltől származó tanulmány eredményeivel, így ebben az évben már azt várják, hogy egyre több szervezet definiálja majd újra az "analitika kultúrájának" felépítését. Ez elsősorban a könnyebb betekintésről és az adatok könnyebben emészthető tálalásáról szólna, beépítve azokat a létező folyamatokba.
Ehhez már nem lenne szükség újabb készségek elsajátítására, és ha az adatokat sikerül tényleg ott és akkor eljuttatni a dolgozókhoz, ahol és amikor éppen szükségük van rájuk a munkafolyamataikon belül, akkor az az úgynevezett "tool fatigue" erősödése ellen is hatásos eszközt jelent. Ez a kissé sután "eszközfáradtságnak" fordítható fogalom arra a jelenségre utal, amikor a munkavégzés során elárasztja az embert a különféle eszközök tömege, és ezek sora a technológiai fejlődéssel egyre csak bővül. Káros hatásai közül pedig érdemes kiemelni a lemaradás érzését, a technológiai változásokkal szemben erősödő ellenállást, az elérhető platformok nehéz nyomonkövethetőségét és a kollaboráció megnehezítését az egyes felhasználók által preferált alkalmazások különbözősége miatt.
Digitalizáció a mindennapokban: hogyan lesz a stratégiai célból napi működés?
A digitális transzformáció sok vállalatnál már nem cél, hanem elvárás – mégis gyakran megreked a tervezőasztalon. A vezetői szinten megfogalmazott ambiciózus tervek nehezen fordulnak át napi működéssé, ha hiányzik a technológiai rugalmasság vagy a belső kohézió.
CIO KUTATÁS
AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE
Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?
Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!
Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak