A társaság két városban is engedélyt kapott teljesen sofőr nélküli taxiszolgáltatásához, 2028-ban már 800 ezer "robot autót" szállítana.

A Baidu elektromos járműveket fejlesztő vállalata, a Jidu Auto már egy generációval megelőzi a Teslát az autonóm vezetési technológiák terén – nyilatkozta hétfőn a társaság vezérigazgatója, aki szerint a mostani versenyben az elektromos hajtás csak az elődöntőre jó, de a döntőben az intelligens képességek játszanak majd. A Jidu júniusban mutatta be a "robot autók" első koncepciómodelljét, amelyet már 2023-ban tömeggyártásba küldene. Ezt a tervek szerint 2024-ben egy második modell is követné, 2028-ban pedig összességében 800 ezer darab ilyen autót szállítana a kínai gyártó.

A szóban forgó koncepciómodell feltűnő tulajdonsága, hogy már nincs ajtókilincse, és teljes mértékben hangvezérléssel lenne irányítható. Amellett, hogy az autót Baidu autonóm vezetési szoftvertechnológiával szerelik fel, a Jidu "robot járművei" 12 kamerával és 2 lidarral rendelkeznek – az utóbbi, lézer alapú távérzékelő technológiát a Tesla egyébként nem használja. A Baidu ambiciózus gyártási terve még a világ minden táján zajló versenyben is elég látványos az intelligens autók fejlesztéséért, főleg, hogy eddig elsősorban a Tesla ért el komoly sikereket az elektromos járművek kereskedelmi forgalmazásában.

Nagyon sok múlik a szabályozáson

A konkurencia házon belül is megvan, hiszen az okostelefon-gyártóként ismert Xiaomi, a Didi Global és más kínai techcégek is komoly járműipari terveket próbálnak megvalósítani. A Reuters beszámolója szerint a kínai kormányzat megkezdte az önvezető járművek tömegközlekedési célú használatára vonatkozó szabályok kidolgozását is, amelynek kapcsán a közlekedési miniszter hangúlyozta a biztonságos működés prioritását. A Baidu ugyancsak hétfőn közölte, hogy két kínai városban is engedélyt kapott első, teljesen sofőr nélküli taxiszolgáltatásának közutakon való üzemeltetésére.

Ezt a vállalatnál mérföldkőnek tartják az autonóm járművekre vonatkozó kínai szabályozás alakulásában, miután önvezető taxikat már több nagyvárosban is üzemeltethetnek korlátozott területeken és feltételek mellett. Ahogy a hírügynökség írja, Kína és az Egyesült Államok egyre kiélezettebb versenyt folytat az autonóm vezetési technológiák kereskedelmi forgalomba hozataláért, amelynek különösen fontos eleme a fejlesztések és a biztonság között egyensúlyozó szabályozás kidolgozása. A tengerentúlon a GM (Cruise) önjáró taxiflottája a nyár elején kapta meg a hatóságoktól az engedélyt a fizetős szolgáltatásra.

Piaci hírek

Szabadon kipróbálható a Google legfejlettebb videógeneráló modellje

A YouTube videók millióin pallérozott Veo 3 képességeit a Google Cloud részeként mostantól bárki letesztelheti.
 
Hirdetés

Így újult meg Magyarország leggyorsabb mobilhálózata

Közel 100 milliárd forintos beruházással, a rádiós és maghálózat teljes modernizációjával zárult le a Yettel történetének egyik legnagyobb műszaki fejlesztése.

A kompromittált rendszerek, a dark weben felbukkanó ügyféladatok vagy a zsarolóvírus-kampányok következményei már a vezérigazgatói és pénzügyi igazgatói irodában csapódnak le – jogi, reputációs és üzleti szinten is. Lehet és kell is védekezni ellene.

a melléklet támogatója a One Solutions

Hirdetés

Cyber Threat Intelligence: üzleti előny a sötét adatokból

Egyetlen kompromittált jelszó. Egy belépési pont, amit már nem használnak. Egy korábbi alkalmazott adatszivárgása. Ezek ma már nem csupán technikai hibák, hanem valós üzleti fenyegetések, amelyek a digitális alvilág piacán előbb bukkannak fel, mint ahogy a cég egyáltalán észrevenné.

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.