A társaság két városban is engedélyt kapott teljesen sofőr nélküli taxiszolgáltatásához, 2028-ban már 800 ezer "robot autót" szállítana.

A Baidu elektromos járműveket fejlesztő vállalata, a Jidu Auto már egy generációval megelőzi a Teslát az autonóm vezetési technológiák terén – nyilatkozta hétfőn a társaság vezérigazgatója, aki szerint a mostani versenyben az elektromos hajtás csak az elődöntőre jó, de a döntőben az intelligens képességek játszanak majd. A Jidu júniusban mutatta be a "robot autók" első koncepciómodelljét, amelyet már 2023-ban tömeggyártásba küldene. Ezt a tervek szerint 2024-ben egy második modell is követné, 2028-ban pedig összességében 800 ezer darab ilyen autót szállítana a kínai gyártó.

A szóban forgó koncepciómodell feltűnő tulajdonsága, hogy már nincs ajtókilincse, és teljes mértékben hangvezérléssel lenne irányítható. Amellett, hogy az autót Baidu autonóm vezetési szoftvertechnológiával szerelik fel, a Jidu "robot járművei" 12 kamerával és 2 lidarral rendelkeznek – az utóbbi, lézer alapú távérzékelő technológiát a Tesla egyébként nem használja. A Baidu ambiciózus gyártási terve még a világ minden táján zajló versenyben is elég látványos az intelligens autók fejlesztéséért, főleg, hogy eddig elsősorban a Tesla ért el komoly sikereket az elektromos járművek kereskedelmi forgalmazásában.

Nagyon sok múlik a szabályozáson

A konkurencia házon belül is megvan, hiszen az okostelefon-gyártóként ismert Xiaomi, a Didi Global és más kínai techcégek is komoly járműipari terveket próbálnak megvalósítani. A Reuters beszámolója szerint a kínai kormányzat megkezdte az önvezető járművek tömegközlekedési célú használatára vonatkozó szabályok kidolgozását is, amelynek kapcsán a közlekedési miniszter hangúlyozta a biztonságos működés prioritását. A Baidu ugyancsak hétfőn közölte, hogy két kínai városban is engedélyt kapott első, teljesen sofőr nélküli taxiszolgáltatásának közutakon való üzemeltetésére.

Ezt a vállalatnál mérföldkőnek tartják az autonóm járművekre vonatkozó kínai szabályozás alakulásában, miután önvezető taxikat már több nagyvárosban is üzemeltethetnek korlátozott területeken és feltételek mellett. Ahogy a hírügynökség írja, Kína és az Egyesült Államok egyre kiélezettebb versenyt folytat az autonóm vezetési technológiák kereskedelmi forgalomba hozataláért, amelynek különösen fontos eleme a fejlesztések és a biztonság között egyensúlyozó szabályozás kidolgozása. A tengerentúlon a GM (Cruise) önjáró taxiflottája a nyár elején kapta meg a hatóságoktól az engedélyt a fizetős szolgáltatásra.

Piaci hírek

Az Apple is kénytelen volt feladni a teljes önvezetésről szóló terveit

Nem csak a saját márkás járművek megjelenésének a céldátumát tolták odébb, de a Bloomberg szerint azt is elengedték, hogy belátható időn belül megvalósítsák a legmagasabb szintű autonómiát.
 
Hirdetés

Innováció az integrációban

Interjú a mobilitás app integráció szakértő e6 Integrations ügyvezetőivel.

Bár az 5G-s beruházások megtérülését biztosító alkalmazási területeket még a szolgáltatók és az ügyfelek is keresik, a fejlesztési kényszer megvan, mert aki ebből kimarad, lemarad.

a melléklet támogatója a Yettel

A felmérésekből egyre inkább kiderül, hogy az alkalmazottak megtartása vagy távozása sokszor azon múlik, amit a szervezetük nem csinál, nem pedig azon, amiben egymásra licitál a többi munkáltatóval.

Ezért fontos számszerűsíteni a biztonsági kockázatokat

Az EU Tanácsa szerint összeegyeztethető a backdoor és a biztonság. Az ötlet alapjaiban hibás. Pfeiffer Szilárd fejlesztő, IT-biztonsági szakértő írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizenegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2022 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.