A Take-Two vezérigazgatója szerint a generatív mesterséges intelligencia megváltoztatja és új fogyasztók előtt is megnyithatja a játékokat, de a kreatív döntéseket hiba lenne a gépekre bízni.

A játékipar azok közé az ágazatok közé tartozik, ahol különösen nagy felfordulást okoz a generatív mesterséges intelligencia fejlődése a tényleges vagy várható elbocsátásokon keresztül, sőt már az írók vagy a színészek is kezdenek besokallni a saját kreatív teljesítményükön hizlalt MI-megoldásoktól. Igaz, hogy a játékfejlesztők régóta használnak a mai felkapott technológiához hasonló, bár kezdetlegesebb eszközöket a különféle programozási feldatokhoz, a generatív MI megjelenése előttük is új lehetőségeket nyitott.

Bár ezen a területen is sorban jelennek meg olyan termékek, amelyek igazolják, hogy a számtalan kisegítő feladat között a gondolkodást azért nem feltétlenül jó ötlet szoftverekre bízni, a munkavállalók ettől még még jogosan érzik úgy, hogy a technológia kiszorítja őket az iparágból. Ezért is kapták fel a Grand Theft Auto kiadója, a Take-Two Interactive vezérigazgatójának nemrég megjelent interjúját, amelyben Strauss Zelnick azt kifejtette, miért nem osztja a mesterséges intelligenciát övező általános hisztériát.

Fontos eszköz, de csak egy eszköz

Zelnick a CNBC-nek nyilatkozva fejtette ki, hogy az interaktív szórakoztató üzletág tulajdonképpen mindig is az MI-vel dolgozott, hozzátéve, hogy maga a "mesterséges intelligencia" kifejezés is egy oximoron, ami a valóságban nem létezhet. A Take-Two ezért továbbra is realista marad az MI korlátaival kapcsolatban: Zelnick szerint jó lenne azt mondani, hogy az új technológia olcsóbbá, gyorsabbá, jobbá vagy könnyebben elkészíthetővé teszi majd a dolgokat, de ő nem hiszi, hogy tényleg ilyen egyszerű lenne a helyzet.

A mesterséges intelligencia tehermentesíti a kreatív szakembereket a "hétköznapi tennivalók" egy része alól, akik így az érdekesebb feladatokra fordthatják a figyelmüket. A gépek azonban nem hozhatnak helyetted kreatív döntéseket – állapította meg a Take-Two vezetője. Ez a kommentárok szerint még az óvatos megfogalmazás ellenére is kisebb hideg zuhanynak tűnhet egy olyan környezetben, amikor sokan all-int mondanak az MI-re, de a Take-Two súlya miatt külön figyelmet kapnak az ilyen megjegyzések.

A generatív mesterséges intelligencia ezzel együtt hatással lesz a vállalat üzletére, és Zelnick szerint az általuk kiadott játékok természetében is változásokat hoz majd a jövőben. Ez alatt elsősorban a játékélmény javítását és a játékosok számának növelését érti világszerte. A digitális játékipart a szórakoztatóipar leggyorsabban növekvő ágának nevezte, hozzátéve, hogy ebben a technológiának is szerepe van – bár nem a mesterséges intelligenciáról szól a az egész, de az is mindenképpen része lesz a dolognak.

Konzumer tech

CIO Hungary 2025: hogyan válhat veszélyessé egy félrenevelt MI?

Beszámolónk harmadik része a 16. CIO Hungary konferencia második napjáról, ahol a stresszes témák mellett a stresszcsökkentésről is sokat megtudhattunk.
 
Hirdetés

Digitalizáció a mindennapokban: hogyan lesz a stratégiai célból napi működés?

A digitális transzformáció sok vállalatnál már nem cél, hanem elvárás – mégis gyakran megreked a tervezőasztalon. A vezetői szinten megfogalmazott ambiciózus tervek nehezen fordulnak át napi működéssé, ha hiányzik a technológiai rugalmasság vagy a belső kohézió.

Azok a vállalatok, amelyek gyorsabban, intelligensebben és empatikusabban tudnak reagálni ügyfeleik kérdéseire, összességében értékesebb, hosszabb távú kapcsolatokat építhetnek ki.

CIO KUTATÁS

AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE

Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?

Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!

Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.