A játékipar azok közé az ágazatok közé tartozik, ahol különösen nagy felfordulást okoz a generatív mesterséges intelligencia fejlődése a tényleges vagy várható elbocsátásokon keresztül, sőt már az írók vagy a színészek is kezdenek besokallni a saját kreatív teljesítményükön hizlalt MI-megoldásoktól. Igaz, hogy a játékfejlesztők régóta használnak a mai felkapott technológiához hasonló, bár kezdetlegesebb eszközöket a különféle programozási feldatokhoz, a generatív MI megjelenése előttük is új lehetőségeket nyitott.
Bár ezen a területen is sorban jelennek meg olyan termékek, amelyek igazolják, hogy a számtalan kisegítő feladat között a gondolkodást azért nem feltétlenül jó ötlet szoftverekre bízni, a munkavállalók ettől még még jogosan érzik úgy, hogy a technológia kiszorítja őket az iparágból. Ezért is kapták fel a Grand Theft Auto kiadója, a Take-Two Interactive vezérigazgatójának nemrég megjelent interjúját, amelyben Strauss Zelnick azt kifejtette, miért nem osztja a mesterséges intelligenciát övező általános hisztériát.
Fontos eszköz, de csak egy eszköz
Zelnick a CNBC-nek nyilatkozva fejtette ki, hogy az interaktív szórakoztató üzletág tulajdonképpen mindig is az MI-vel dolgozott, hozzátéve, hogy maga a "mesterséges intelligencia" kifejezés is egy oximoron, ami a valóságban nem létezhet. A Take-Two ezért továbbra is realista marad az MI korlátaival kapcsolatban: Zelnick szerint jó lenne azt mondani, hogy az új technológia olcsóbbá, gyorsabbá, jobbá vagy könnyebben elkészíthetővé teszi majd a dolgokat, de ő nem hiszi, hogy tényleg ilyen egyszerű lenne a helyzet.
A mesterséges intelligencia tehermentesíti a kreatív szakembereket a "hétköznapi tennivalók" egy része alól, akik így az érdekesebb feladatokra fordthatják a figyelmüket. A gépek azonban nem hozhatnak helyetted kreatív döntéseket – állapította meg a Take-Two vezetője. Ez a kommentárok szerint még az óvatos megfogalmazás ellenére is kisebb hideg zuhanynak tűnhet egy olyan környezetben, amikor sokan all-int mondanak az MI-re, de a Take-Two súlya miatt külön figyelmet kapnak az ilyen megjegyzések.
A generatív mesterséges intelligencia ezzel együtt hatással lesz a vállalat üzletére, és Zelnick szerint az általuk kiadott játékok természetében is változásokat hoz majd a jövőben. Ez alatt elsősorban a játékélmény javítását és a játékosok számának növelését érti világszerte. A digitális játékipart a szórakoztatóipar leggyorsabban növekvő ágának nevezte, hozzátéve, hogy ebben a technológiának is szerepe van – bár nem a mesterséges intelligenciáról szól a az egész, de az is mindenképpen része lesz a dolognak.
Digitalizáció a mindennapokban: hogyan lesz a stratégiai célból napi működés?
A digitális transzformáció sok vállalatnál már nem cél, hanem elvárás – mégis gyakran megreked a tervezőasztalon. A vezetői szinten megfogalmazott ambiciózus tervek nehezen fordulnak át napi működéssé, ha hiányzik a technológiai rugalmasság vagy a belső kohézió.
CIO KUTATÁS
AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE
Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?
Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!
Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak