Ez nem apró fricska, ami felhasználókat arra kényszeríti, hogy időnként a spam mappában kotorásszanak.

Nyilván mindenkinek volt olyan élménye, hogy amikor Gmail-használóként Exchange mappához kapott hozzáférést, az Exchange-től mailben kapott autentikációs kódja hogy, hogy nem, a spamek között landolt. És persze ugyanez előfordult fordítva is: Exchange minősített Google-autentikációs levelet spamnek... Ez csak apró kellemetlenség volt ahhoz képest, ami 2024. február elsejétől jön. A Google bejelentette, hogy akkortól generálisan szigorítja spamellenes szabályzatát, ami miatt a Microsoft figyelmeztetést is kénytelen volt kiadni.

Mint a redmondi szoftveróriás oldalán olvasható, többek között az e-mailhitelesítés beállításával lehet biztosítani, hogy adott domainről küldött leveleket a Gmail, a Yahoo, az AOL vagy az Outlook.com kisebb eséllyel jelöljön spamnek. "Ez különösen fontos tömeges e-mailek (nagy mennyiségű e-mail) küldésekor, mivel segít fenntartani az e-mail kampányok kézbesíthetőségét és reputációját" – hangsúlyozza a bejegyzés.

A Google tömeges mailek küldésére (azaz a naponta 5000-nél több e-mailt küldő fiókokra) vonatkozó új szabályzata többek között kötelezővé teszi az SPF/DKIM (Sender Policy Framework / DomainKeys Identified Mail) és DMARC (Domain-based Message Authentication, Reporting & Conformance) e-mail hitelesítés bevezetését a domainekre, valamint (erősen megfontolandó) javaslatokat fogalmaz meg a marketingcélú e-mailek kereteire, sőt még a levélformázásra és a küldött levélmennyiség növelésére is. Például a gmailes címekre küldött marketingleveleknél lehetővé kell tenni az egykattintásos leiratkozást, és legkésőbb két napon belül kell reagálni a leiratkozási kérelemre. Még azt is érdemes megfontolni, hogy akik rendszeresen nem nyitják meg ezeket a leveleket, azokat automatikusan levegyük a címzettek listájáról.

A levéformátumra vonatkozóan szintén vannak ajánlások: szabványos formázást kell használni, nem szabad HTML- vagy CSS-kódba üzenetet rejteni, az üzenet törzsében a linkeket jól azonosíthatóan kell megjeleníteni stb. A Google szerint a kiküldött levelek mennyiségét csak fokozatosan szabad növelni.

Ha valaki nem igazodik az új e-mailhitelesítési sztenderdekhez, azt kockáztatja, hogy e-mailjeit a fogadó oldal visszautasítja vagy spamnek jelöli. A Microsoft külön felhívja a figyelmet arra, hogy a Microsoft 365-öt amúgy sem szabad tömeges e-mailküldésre használni. Ha a rendszer ilyesmit érzékel, akkor az Exchange Online Protectionbe épített kimenő spamellenőrző blokkolhatja vagy speciális, magas kockázatú kézbesítési poolokba teheti a leveleket.

Levélkampányokat ettől még természetesen lehet indítani. A Microsoft azonban azt javasolja, hogy azokhoz on-prem e-mail szervert vagy olyan third-party tömeges levelezési szolgáltatást használjunk, ami segít az e-mail-küldési szabályok betartásában.

Szabályok az Exchange-hez – garancia nélkül

A Microsoft Exchange Online Protection esetében is lehet tömegesen levelet küldeni, de csak maximum 5000 domainre. Nem javasolt az sem, hogy a leveleket titkos másolatként küldjük nagy számú címzettnek.

Érdemes kijelölni egy aldomaint, amit kizárólag tömeges levélküldésre használunk, és nem a vezérigazgató mailcímét használni erre a célra (még ha jobban is mutatna). Előfordulhat ugyanis, hogy egy esetleges tiltás miatt a nagyon fontos munkamailek sem jutnak el a címzettekhez. Természetesen tömeges levélküldésre kijelölt aldomaint is szabványosan kell hitelesíteni.

A Microsoft azonban figyelmeztetett, hogy ha valaki mindezeket be is tartja, az még nem jelent garanciát arra, hogy a levele célba jut. Ha probléma adódik, célszerű bevetni az on-premise levelezőszervert vagy third-party szolgáltatót.

Közösség & HR

Tervezni kezdik az óriási, űrhajósok generációit szállító hajókat

A legközelebbi exobolygók is csak több száz vagy ezer év alatt lesznek megközelíthetők, ami különféle kérdések egész sorát veti majd fel az utazás fizikai megvalósításán túl is.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.