Nyereségessé vált a Netflix, harmadával több előfizetőt toboroztak a tavalyi év utolsó negyedében, mint amire számítottak.
Hirdetés
 

Alig egy éve, hogy a Netflix merészen kijelentette: meg fogja hódítani a streaming televíziózás globális piacát, több mint 130 olyan országban jelenik meg szolgáltatásával, ahol addig nem volt jelen. Emellett azt is beígérte, hogy 2017-től átáll a minden negyedévben megmutatkozó, stabil profittermelésre. Most pedig eljött az ideje annak, hogy színt valljon a vállalat, mit sikerült megvalósítani az ígéretekből.

Jól sikerült (negyed)év

Szerdán tette közzé üzleti eredményeit a Netflix, amiből kiolvasható, hogy gyakorlatilag teljesítette korábbi vállalásait – annak ellenére, hogy a múlt évben az Amazon és a Hulu megjelenésével tovább erősödött a konkurenciaharc. A december 31-ével véget ért három hónapos időszak alatt kicsivel több mint 7 millió új előfizetőt toborzott a cég. Az amerikai és nemzetközi piacon mért összesített eredmény ezzel alaposan rácáfolt a korábbi, 5,2 milliós becslésre. A friss adatokkal együtt egyébként a Netflix jelenleg 93,8 millió előfizetővel bír, vagyis szinte biztos, hogy az idei év közepére el fogja érni a 100 milliós felhasználói tábort.

A felfutást nagy mértékben az amerikain kívüli piac berobbanása okozta. A vállalat közlése szerint ahhoz, hogy a 100 milliós cél valóra válhasson és a bővülési trend kitarthasson, jelenleg is tanulják, hogyan kell a különböző kultúrák ízléséhez illeszteni a tartalmakat. Az elmúlt negyedévben egyébként 5,1 millió nemzetközi előfizetővel bővült a tábor, ezzel pedig a Netflix-rajongók közel fele – egészen pontosan 44,4 milliónyian – már az Egyesült Államokon kívülről származik.
 


Óriási befektetések

Noha kétségtelenül szükség van a kiszolgálóinfrastruktúra fenntartására és fejlesztésére is a növekedéshez, a Netflix kiadásainak legnagyobb részét a tartalom előállítása teszi ki. A cég közlése szerint az idei évben 6 milliárd dollárt szán erre, szemben a 2016-os 5 milliárd dollárral.

Ezzel párhuzamosan növekedett, növekedik a profit is: 56 százalékos bővüléssel 67 millió dollárra kúszott fel az elmúlt negyedévben. Ez az emelkedés gyorsulni fog: az aktuális negyedévben a becslések szerint elérheti a 165 millió dollárt. Összehasonlításképp: a tavalyi év első három hónapjában 28 millió dollárnyi profitról számolhatott be a Netflix.

Szüksége is van a tőkefelhalmozásra, hogy a minőségi tartalmakat továbbra is tudja finanszírozni a vállalat. 2016-ban ugyanis a korábbiakhoz képest még ádázabbá vált a nézők kegyeiért folytatott küzdelem. Az Amazon nemrég szintén globális tényezővé vált, de érdemes számolni például a már évtizedes múlttal rendelkező YouTube-bal is.

Ráadásul erre a modellre kénytelenek – legalább részben – átállni a hagyományos kábelszolgáltatók is, ahogy az emberek film- és sorozatnézési szokásai egyre inkább megváltoznak az egy évtizeddel ezelőttihez képest.

Papírhullámvasút

A Netflix papírjainak értéke az elmúlt napokban sokat hullámzott. Csak az eredmények közzétételét követően, az üzleti órákat követő kereskedés során 8 százalékot emelkedett (ez 5 milliárd dolláros cégértéknövekedést jelent). Ugyanezt az eredményt, 8 százalékos átlag-részvényáremelkedést produkálta a vállalat a 2016-os év után, ami jelentős megnyugvásnak számít a 2015-ös 135(!) százalékos ugrás ismeretében. Ezzel egyébként a Standard & Poor’s 500-as részvényindexének legjobban teljesítő tagjává vált a tavalyelőtti évben.

A vállalat a jövőt illetően is bizakodó: becslésük szerint 5,2 millióval bővül majd az előfizető tábor az év első három hónapjában, melyből 1,5 millió lesz amerikai, 3,7 millió pedig az Amerikán kívüli internetező.

Piaci hírek

Trump a nem létező robothadseregnek is keresztbe tett

Eddig sem volt könnyen hihető, hogy az egyre nagyobb bajban lévő Tesla már az idén ezerszám gyártja majd a humanoid robotokat, de a kínai kereskedelmi korlátozásokkal alapanyag sem feltétlenül lesz a gyártásukhoz.
 
Hirdetés

Digitalizáció a mindennapokban: hogyan lesz a stratégiai célból napi működés?

A digitális transzformáció sok vállalatnál már nem cél, hanem elvárás – mégis gyakran megreked a tervezőasztalon. A vezetői szinten megfogalmazott ambiciózus tervek nehezen fordulnak át napi működéssé, ha hiányzik a technológiai rugalmasság vagy a belső kohézió.

Azok a vállalatok, amelyek gyorsabban, intelligensebben és empatikusabban tudnak reagálni ügyfeleik kérdéseire, összességében értékesebb, hosszabb távú kapcsolatokat építhetnek ki.

a melléklet támogatója a One Solutions

CIO KUTATÁS

AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE

Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?

Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!

Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.