Tévé, internet, vezetékes telefon hűségidő nélkül, havi 4 ezerért. Az alapszolgáltatásokat preferáló ügyfeleknek szóló márkát fél év alatt hozta tető alá a cég. A szolgáltatás egyelőre félmillió háztartásban érhető el.
Hirdetés
 

Ezekben a napokban különösen látványosan érezteti a hatását a hazai távközlési piacon folyó verseny. Alig indult el a hét, a Telenor korlátlan és hűségidő nélküli mobilnetes csomagjaival, máris itt a második nagy léptékű ajánlat. Kedden a hazai piac legrégebbi szereplője, a Magyar Telekom is egy önálló fapados márkával bővítette vezetékes szegmensét. A részletekről Christopher Mattheisen vezérigazgató és Endersz Frigyes stratégiai igazgató, az új vezetékes márka, a Flip vezetője beszélt.

Akiknek az alapok a fontosak

A vezérigazgató a lépést azzal magyarázta, hogy ma már egyre többféle igény jelenik meg a piacon. Van aki „mindent bele!” alapon mindenből a maximumot szeretné, nekik szól a cég Magenta1 ajánlata. Vannak azonban olyan ügyfelek is, akik számára az alapok a fontosak, mindezek lehetőleg olcsón és kötöttségek nélkül.

A Flip ajánlata hármas vezetékes szolgáltatást nyújt, Flip 3 néven. Ebben benne foglaltatik az összesen 130 digitális csatornát kínáló tévészolgáltatás a hozzávaló set-top-boxszal együtt, a 100 Mbit/s-os letöltési sebességű internetkapcsolat wifi routerrel, továbbá egy vezetékes telefon a flipes számok közötti ingyenes beszélgetési lehetőséggel. Az internetkapcsolat sávszélessége havi ezer forint felárért megduplázható. A Flip az induláskor több mint félmillió háztartásban válik elérhetővé, főként a városokban.

A Flip az ügyfélkiszolgálásban is mást nyújt, mint a magentás alapmárka. Előtérbe helyezi az önkiszolgáló online felületet, itt lehet magát a szolgáltatást is megrendelni, vagy a számlákat befizetni. A Flip ügyfelek call centeren keresztül is jelezheti problémáikat, igényeiket, nem vehetik igénybe viszont a Telekom boltok szolgáltatásait.

Önálló szervezettel, értékesítési háttérrel indul az új márka

Az új márka mögött egy önálló szervezetet is felállított a cég, saját ügyfélkapcsolati és értékesítési csatornákkal, amelyek kizárólag a Flip leendő ügyfeleit hivatottak kiszolgálni, a műszaki hátteret viszont továbbra is a Magyar Telekom adja. Endersz Frigyes elmondta, hogy a kedvezőnek számító 4 ezer forintos havidíj mellett vonzó lehet, hogy az ajánlatot hűségidő nélkül vehetik igénybe az ügyfelek, akik extra költségek, csatlakozási díj nélkül léphetnek a rendszerbe és lelépési díj nélkül mondhatják fel a szolgáltatást.

A célcsoportonkénti márkásítás logikus lépésnek tűnik, hiszen mind a vezetékes, mind a mobilpiacon egyre kiélezettebb a verseny, szelektálódik az előfizetői kör. Mivel a torta már nem nagyon növekszik, a szolgáltatók igyekeznek mindent megtenni a meglévő ügyfelek megtartásáért, a rivális szolgáltató előfizetőinek az átcsábításáért.

A Telekom deeig főleg a jó minőségű hálózati háttérre koncentrált, és arra, hogy lehetőleg elsőként lépjen a piacra az újfajta szolgáltatásokkal – a tarifaversenybe viszont kevésbé kapcsolódott be. Az előfizetők azonban egyre költségérzékenyebbé válnak, a szolgáltatóváltás feltételei pedig lazulhatnak, mivel a hűségszerződések határideje a jelenlegi 2 évről egy évre csökkenhet a kormányzati tervek szerint.

Az új fapados márka egyébként megoldás lehet a piacról mindeddig hiányzó nyaralói díjcsomagra is. Kérdésünkre a stratégiai igazgató elmondta, hogy a korlátok nélküliség itt is érvényesül, vagyis van mód arra, hogy plusz költségek nélkül valaki, csak az év bizonyos részeiben vegye igénybe a szolgáltatást, feltéve, ha adott körzetben van hozzá megfelelő hálózati infrastruktúra.     

Márkakísérletek a hazai mobilpiacon

A legfrissebb telekomos márkával kapcsolatban érdemes megjegyezni, hogy míg más ágazatokban egy-egy cégen belül nem ritka a többféle márka sem, a távközlésben ez ma még kevésbé jellemző. Néhány európai telkó cégnél viszont már megtalálható a második, sőt egyeseknél a harmadik márka is.

Nálunk is volt már ilyenre példa, a távközlési piac mobil szegmensében, a Pannon GSM, illetve a jogutód Telenor jóvoltából. A cég háromféle almárkával is kisérletezett, mindegyik valamilyen szinten a fiatalabb korosztály igényeit látta a piaci átlagtól merőben eltérőnek. A 2001-ben bevezetett feltöltőkártyás Bee-vel a cég az iskoláskorúakat kívánta megszólítani, vélhetőleg túlzottan ideje korán. A  szolgáltatás három évet élt meg.

Ennél hosszabb lélegzetűre sikerült a második kísérlet a djuice-szal. Az ugyancsak a fiataloknak szóló havidíjas márkát 2003-ban még a Pannon GSM vezette be, 2014-ben viszont már a Telenor szüntette meg, a piaci igények változása miatt. Erre a márkára a Pannon is külön szervezetet hozott létre. Volt még egy kísérlete a cégnek, 2010-ben bevezette a fiatalok által kedvelt energiaitalhoz kapcsolódó márkát a Red Bull Mobile-t, ami feltöltőkártyás és havidíjas konstrukcióban egyaránt elérhető volt. A kétféle díjcsomag mindössze 2 és fél évet élt, elegendő kereslet híján kivezették a piacról.          

Mobilitás

Trump a nem létező robothadseregnek is keresztbe tett

Eddig sem volt könnyen hihető, hogy az egyre nagyobb bajban lévő Tesla már az idén ezerszám gyártja majd a humanoid robotokat, de a kínai kereskedelmi korlátozásokkal alapanyag sem feltétlenül lesz a gyártásukhoz.
 
Hirdetés

Digitalizáció a mindennapokban: hogyan lesz a stratégiai célból napi működés?

A digitális transzformáció sok vállalatnál már nem cél, hanem elvárás – mégis gyakran megreked a tervezőasztalon. A vezetői szinten megfogalmazott ambiciózus tervek nehezen fordulnak át napi működéssé, ha hiányzik a technológiai rugalmasság vagy a belső kohézió.

Azok a vállalatok, amelyek gyorsabban, intelligensebben és empatikusabban tudnak reagálni ügyfeleik kérdéseire, összességében értékesebb, hosszabb távú kapcsolatokat építhetnek ki.

a melléklet támogatója a One Solutions

CIO KUTATÁS

AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE

Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?

Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!

Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.