A Tokiói Egyetem kutatói szerint a technológia megnyithatja az utat a robotok előtt a különféle egyszerű, de tipikusan emberi feladatok elvégzésére.
Hirdetés
 

A robottechnológia éz együttműködő automatizálással megoldható feladatok köre egyre szélesedik, a kollaboratív robotokról (kobotokról) pedig már egy két évvel ezelőtti felmérésben is a válaszadók 45 százaléka nyilatkozott úgy, hogy képesek lehetnek elvégezni olyan feladatokat, amelyekre a gépek korábban még alkalmatlanok voltak. A legfrissebb adatokból az is látszik, hogy soha annyi robotot nem állítottak még munkába, mint 2021-ben, és az új gépek egyre nagyobb arányban szolgálnak az emberi munka támogatására, nem pedig a teljes kiváltására.

A gépek ebben a felállásban is általában egyszerű feladatokat hajtanak végre, legyen szó a gyártósorokról, az e-kereskedelmi logisztikáról vagy az éttermi felszolgálásról. Ezért is érdekes, hogy japán kutatók nemrég egy olyan robotot mutattak be, amely képes megoldani a banánhámozás kényes feladatát anélkül, hogy összerontaná a gyümölcs belsejét. Bár a kétkarú gép egyelőre csak az esetek 57 százalékában jár teljes sikerrel, a folyamat tökéletesítése egy olyan jövő felé mutat, ahol a gépek már sokkal kényesebb műveleteket is elvégezhetnek, mint a fém alkatrészek megmunkálása, a dobozok mozgatása vagy a kávé kiszállítása.
 


A Tokiói Egyetem kutatói a fenti videóban mutatták be, hogy az általuk készített robot körülbelül három perc alatt két kézzel felkap és meghámoz egy banánt. A rendszert a "mély imitációs tanulásként" hivatkozott eljárással képezték ki, amelynek során több százszor demonstrálták a banánhámozási műveletet, hogy elegendő adatot állítsanak elő a robot számára a szükséges cselekvések megtanulásához és megismétléséhez. Az 57 százalékos sikerarányt a gép több mint 13 óra edzés után képes elérni. A technológia a kutatók szerint megnyithatja az utat a robotok előtt különféle egyszerű, de tipikusan emberi feladatok elvégzésére, és azt remélik, hogy hosszabb távon enyhítheti a Japánban tapasztalható munkaerőhiányt is.

Cloud & big data

Jól vizsgázott üzletfolytonosságból az ukrán techszektor

Az orosz támadás megindulásakor Harkivban 511 informatikai cég volt. Közülük 500 ma is működik, pedig a munkatársak többsége elköltözött a harcokat közvetlen közelről megszenvedő városból.
 
Az alábbiakban körbejárjuk az Enterprise Service Management fogalmát, és megmutatjuk azt is, miben különbözik az ITSM-től.

a melléklet támogatója a Meta-Inf Kft.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.