A Google streamelhető játékszolgáltatásához folyamatosan érkeznek a fejlesztések. A 4K-felbontás széles körű támogatását ugyan hivatalosan még nem jelentették be, de több felhasználónál már aktív.
Hirdetés
 

A játékosok számára fontos funkciót sikerült belepréselni a tavaly indított Stadia szolgáltatásba. A saját hardver helyett az internetelérésre támaszkodó streamelt játékokat így már kiemelten jó minőségben élvezhetik azok, akiknek megfelelő kijelzőjük van.

Hivatalosan még nincs, de már van

A 4K-támogatás szerepel ugyan a Google menetrendjében, de az idei első negyedévben eddig csak több új mobil került fel a "Stadia-ready" készülékek egyelőre nem túl hosszú listájára. Így már a Samsung, az Asus és a Razer modelljein is futhat a szolgáltatás.

Elsőként Redditen tűntek fel olyan bejegyzések, miszerint bizonyos felhasználóknál már élesedett a 4K-s közvetítés. Ez persze a webes, böngészőből futtatott játékokra vonatkozik, mivel Chromecast Ultra segítségével megfelelő tévéken már eddig is élvezhető volt a magasabb szintű látvány.

A beszámolók egybevágnak a 9to5Google által tapasztaltakkal. Eszerint a havi 10 dollárért kínált Stadia Pro csomag tulajdonosainál feltűnt a 4K lehetősége. Ezt a Google elvileg minimum 35 Mbps sávszélességnél tudja biztosítani, ám a gyakorlati tapasztalatok azt mutatják, hogy ennél gyengébb internetkapcsolat esetében is élvezhető az eredmény.

Van min dolgozni

A 4K lehetősége mindenképpen fontos fegyver lehet a hasonló fronton próbálkozó versenytársakkal szemben. Márpedig a Google-nek nem árt minden apró plusz ebben a harcban, hiszen a novemberi debütálás távolról sem volt ideális. Az egyik legnagyobb problémát az indulásnál elérhető címek szűkössége jelentette. A startnál mindössze 22 játék került fel az étlapra, köztük jó pár, nem éppen tegnap debütált alkotással.

A másik komoly gond maga az üzleti modell. Korábban azt lehetett gondolni, hogy a szolgáltatás egy havi előfizetéses csomag megvásárlásával teljes élményt ad. Ehhez képest meglehetősen bátor húzás volt induláskor a Google-től, hogy a játékokért mind külön fizetni kell a felhasználóknak, ráadásul nem is jelképes összegeket, hanem gyakorlatilag ugyanannyit (vagy akár többet), mintha mondjuk a PC-nkre vennénk meg ugyanezt a Steamen.

A tervek között szerepelt és mindezt idén februárban meg is erősítette a cég, hogy hamarosan érkezik egy ingyenes, a fizetős változatnál lényegesen szerényebb funkcionalitással bíró csomag. Ennek megjelenése bizonyosan felduzzaszthatja az érdeklődők körét, az azonban kérdéses, hogy belőlük hányan és mikorra válhatnak fizetős ügyfelekké.

Konzumer tech

Az NBA is mesterséges intelligenciával nyűgözné le a kosaras szurkolókat

Az AWS-szel bejelentett együttműködés olyan valós idejű statisztikákat és elemzéseket tenne elérhetővé minden előfizetőnek, amelyekhez eddig csak a szakmai stábok férhettek hozzá.
 
Hirdetés

Az end-to-end védelmeké a jövő

A kódbiztonság integrálásával új fejlődési szakaszukba léptek a felhős védelmi platformok. Werner Obringot, a Clico Hungary cloud security architektjét kérdeztük a miértekről és hogyanokról.

A biztonsági megoldásszállítók érthető módon egy irányba mozdulnak, hiszen ugyanazoknak a támadásoknak az ellenszerét keresik. Megoldási javaslataikban sokszor csak árnyalatnyiak a különbségek, ami egyszerre könnyíti és nehezíti a választást.

a melléklet támogatója a Clico Hungary

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.