Legutóbb tavasszal számoltunk be róla, hogy a Meta Threads alkalmazása a napi szinten aktív amerikai felhasználók számában már stabilan lehagyta első számú vetélytársát, az X-et (korábban Twitter), bár a havi aktivitást tekintve még lemaradásban van. Ahogy a Business Insider által idézett adatokból kiderült, a DAU (daily active users) áprilisi mutatóját tekintve a Threads napi 28 millió aktív felhasználót számlált a két közösségi csatorna legfontosabb piacán, szemben az X 22 milliójával, de a MAU (monthly active users) 100 milliós értéke még nem közelítette meg az X 135-140 milliós szintjét.
A különbség egyelőre világszinten is stabilnak tűnik: az egy évvel ezelőtt, 2023. július 5-én indított szolgáltatást a Meta vezérigazgatója, Mark Zuckerberg bejelentése alapján már 175 millió havonta aktív felhasználó látogatja, miközben az X még márciusban 550 milliós adatot közölt ebben az összefüggésben. Ráadásul az X tulajdonosa és irányítója, Elon Musk éppen szombaton dicsekedett el vele, hogy a felhasználóknak az oldalon eltöltött összes ideje csúcsot döntött az Egyesült Államokban – igaz, a harmadik felektől származó becslések pont ellenkező irányú trendet mutatnak.
A bevétel egy másik kérdés
Az Axios a Threads működésének első évfordulóján közölt összeállításából kiderül, hogy a Threads a kezdeti villámgyors felfutást és visszaesést követően már hosszú ideje egyenletesen növekszik, és az előző négy negyedévre rendre 100, 130, 150 és 175 milliós havi felhasználószámot jelentett. A lap szerint Zuckerberg a közelmúltban is arról tájékoztatta a befektetőket, hogy a Threads fejlődése az általa elképzelt pályán halad. Az általa korábban célul kitűzött 1 milliárd felhasználót egyelőre nehéz belelátni a szolgáltatásba, és a közösségi platformok sikere sem csak ilyen mutatókkal mérhető.
Ahogy a lap emlékeztet rá, az X vagy a TikTok a köztük lévő különbségek ellenére ugyanúgy a beszélgetések ösztönzésére koncentrál. Ezt bármilyen ellentmondásos módon is teszik, a lényeg mindkét esetben a tartalom ilyen irányú tálalása, ami a Threads esetében sokkal kevésbé nyilvánvaló. A "barátságosabb X-ként" reklámozott csatorna a jelek szerint nem kelt a versenytársakhoz hasonló szikrákat, főleg, hogy a felhasználók a Meta szerint is elsősorban szöveges posztokhoz használják – kérdés, hogy az ilyen elköteleződésből hogyan sikerül majd értelmezhető bevételt termelniük.
CIO KUTATÁS
AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE
Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?
Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!
Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak