Nemrégiben derült ki, hogy Cupertinóban végleg felhagynak azzal a tervvel, hogy saját autót gyártsanak. Friss hírek szerint a kísérletezgetés még az Apple méretéhez képest sem volt filléres mulatság.

A hét elejének egyik legérdekesebb sajtóértesülése az volt, hogy egy januári felülvizsgálatot követően Cupertinóban végleg elkaszálták az Apple Car ötletét. Bár a hírt egyelőre a cég nem kommentálta, a több forrásból megerősített döntéssel kapcsolatban közben újabb részletek láttak napvilágot.

Úgy sok, hogy nem sok (de azért nem is kevés) 

A The New York Times például konkrét összeg említésével ír a projekt teljes költségéről. Az amerikai lap szerint a vállalat több mint 10 milliárd dollárt költött az utóbbi években már Project Titan néven emlegetett álomra. Ebből a pénzből ugyan egy szegényebb állam képes lenne évekig eléldegélni, de az Apple-t ez nyilvánvalóan nem rengeti meg. A cégóriás csak tavaly közel 100 milliárd dollárnyi tiszta profitot könyvelhetett el.

A cég persze nem azért lett a világ egyik legsikeresebb vállalkozása, mert két kézzel szórta a pénzt értelmetlen projektekre. Ebből a szempontból tehát kifejezetten kínos lehet a vezérigazgató Tim Cook számára, hogy regnálása alatt ilyen hatalmas összeget költöttek el egy olyan tervre, aminek a kudarcát a pletykák szerint házon belül is sokan borítékolták. Ezt sejteti, hogy az autós erőfeszítéseket csak "titáni katasztrófaként" emlegették egymás között.

A sokszor újratervezett, időben elhalasztott és átszabott, tíz év alatt négy vezetőt elfogyasztó projektnek végül az tett be, hogy a mérnökök képtelenek voltak megfelelő szintű és megbízhatóságú önvezető rendszert alkotni a járműhöz. Az sem segített, hogy a kalkulációk szerint legalább 100 ezer dollárért kellett volna a modellt árulni egy erős riválisokkal telített, alacsony árréssel dolgozó piacon.

Akkor még jó ötletnek tűnt

A Project Titan beindítását még az önvezető járművek iránti érdeklődés első nagy hulláma indukálta, de utóbb kiderült, hogy az önvezetés műszaki és szabályozási szempontból is sokkal nehezebb ügy lesz, mint kezdetben gondolták. Az Apple már 2019-ben elbocsátásokat jelentett be a csoportnál, és a kormánykerék nélküli autonóm jármű terveit is lecserélte egy hagyományosabb, fejlett vezetéstámogató funkciókkal rendelkező autóra. A jelek szerint azonban ez is mugogorhatatlannak bizonyult.

Piaci hírek

Kínában eltüntetnék a netről a pénzükkel villogó influenszereket

A kínai kormányzat újra fazonra nyírja a közösségi médiát, a túl nagyra hízott piaci cégek után a túlzott gazdagságukkal kérkedő felhasználók is nehéz időszak elé néznek.
 
Az Európai Unió kibervédelmi direktívájának való megfelelés nem annyira bonyolult feladat, mint amilyennek elsőre látszik.

a melléklet támogatója a Balasys IT Zrt.

Hirdetés

Biztonságos M2M kommunikáció nagyvállalti környezetben a Balasystól

A megnövekedett támadások miatt az API-k biztonsága erősen szabályozott és folyamatosan auditált terület, amelynek védelme a gépi kommunikáció (M2M) biztonságossá tételén múlik.

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.