A kanadai mobilgyártó és az amerikai szolgáltató viszonya nem nevezhető ideálisnak.

A John Legere által vezetett amerikai T-Mobile működéséről, akcióiról már többször beszámoltunk, mivel annyira nyíltan szembe megy az operátorok általános üzletpolitikájával. Legere eltökélt szándéka, hogy a szolgáltató igazgatása közben mellékesen megreformálja ezt a piacot, ami szerinte egyedül az előfizetők érdekeit nem akarja, tudja szolgálni.

Elválnak útjaik

A nagy igyekezet közepette azonban sikerült elvesztenie egy mobilos partnert, hiszen a BlackBerry frissen közzétett közleménye szerint a gyártó nem fogja meghosszabbítani a T-Mobile-al április végén lejáró partneri szerződését. A vállalat igyekszik megnyugtatni a BlackBerry előfizetőket, hogy a telefonjukhoz kapcsolódó előfizetések április 25. után is élni fognak, a szolgáltatásokat továbbra is igénybe vehetik és a terméktámogatás is ugyanúgy jár majd, ahogy korábban.

A BlackBerry arra is kitér a közleményben, hogy a gyártó a többi szolgáltatóval kiváló kapcsolatokat ápol, ahol mind a magán, mind az üzleti felhasználók megtalálják a számításukat (akár hosszú távon is), ha esetleg úgy döntenének, hogy a döntés miatt operátort váltanának. A jövőben ugyanis a T-Mobile nem árul többé BB készülékeket, így azok az előfizetők, akik jelenleg ilyen mobillal, vagy akár flottával rendelkeznek, kénytelenek lesznek új szolgáltató után nézni, hacsak nem váltanak egy másik gyártó készülékeire.

John Chen: más utakat keresnek

„A BlackBerry hosszú évekig pozitív kapcsolatban volt a T-Mobile-al. Sajnálatos módon azonban stratégiai elképzeléseink az utóbbi időben nem fértek meg egymással, így az ügyfeleink érdekében mindenképpen meg kellett hoznunk ezt a döntést”, fejezi ki talán nem teljesen őszinte sajnálatát John Chen, a BlackBerry vezérigazgatója.

Egy visszautasíthatatlan ajánlat

A meglehetősen szokatlan lépésnek komoly előélete van, mivel a két vállalat vezetője többször is összecsapott hivatalos és nem hivatalos formában, felületeken egyaránt. A kapcsolat megromlását John Legere és a T-Mobile lépése indította be azzal, amikor a BlackBerry előfizetőknek kiküldött reklámanyagokban arra buzdították az ügyfeleket, hogy BB készülékeikről váltsanak iPhone 5s-re. Chen felháborodását nem kizárólag ez a tény váltotta ki, hanem az, hogy az akció keretében az áttérő előfizetők jelentős kedvezményt is kaptak, amit a BleckBerry CEO-ja már nem hagyott szó nélkül.

Kifogásait egy erős hangú blogbejegyzésben tette közzé, amiben azt rótta fel elsősorban a szolgáltatónak, hogy elfelejtettek előzetesen egyeztetni ezzel a teljesen „lehetetlen és rosszul kivitelezett” akcióval kapcsolatban, és utalt arra is, hogy nem csak a BlackBerry vezetősége, hanem a brand kedvelői, felhasználói is teljesen elképedtek a magenta szolgáltató akciója láttán. Innen még nyilvánvalóan menthető lett volna a helyzet, ha a T-Mobile akarta volna menteni a helyzetet. Chen bejegyzésre válaszul a cég képviselői nem kértek bocsánatot, hanem egy olyan új ajánlatot tettek közzé, ami csak tovább rontott a helyzeten.

John Legere: Kérdezd őket!

E szerint azok az előfizetők, akik kellően lojálisak szeretett márkájukhoz, és a következő készülékként is egy BlackBerry-t választanak maguknak a T-Mobile kínálatából, azok 250 dollár kedvezményt kapnak az új mobilból, viszont akkor is jár 200 dollárnyi kedvezmény, ha mégis csak egy másik gyártótól választanak új készüléket. Valószínűleg ez az utolsó lépés csapta ki végleg a biztosítékot Chennél, így megszületett a végső döntés: a két cég útjai elválnak egymástól az Egyesült Államokban. John Legere nem lát problémát a történetben, szerinte ez a piac a választás szabadságáról és a lehetőségekről szól: amikor az egyik előfizető Twitter bejegyzésében számon kérte rajta, hogy mit kezdjen a jövőben, amikor a T-Mobile-t és a BlackBerry-t is szereti, Legere válasza annyi volt: „Kérdezd meg őket!”

Mobilitás

Az idősebb hazai netezők is fekete öves facebookozók lettek

Egy friss kutatás szerint Mark Zuckerberg hálózata már az 55 évnél idősebb korosztály életében is fontosabb, mint a televízió. A szeniorok online aktivitásában ugyanakkor nagy a nemek közti különbség.
 
Hirdetés

Biztonságos M2M kommunikáció nagyvállalti környezetben a Balasystól

A megnövekedett támadások miatt az API-k biztonsága erősen szabályozott és folyamatosan auditált terület, amelynek védelme a gépi kommunikáció (M2M) biztonságossá tételén múlik.

A válasz egyszerű: arról függ, hogy hol, hogyan és milyen szabályozásoknak és üzleti elvárásoknak megfelelően tároljuk az információt. A lényeg azonban a részletekben rejlik.

a melléklet támogatója az EURO ONE Számítástechnikai Zrt.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.