Az ingyenes céges kommunikáció folyamatos és szisztematikus megfojtása után most újabb visszaeséssel kell kalkulálniuk a vállalati Facebook oldalakat üzemeltetőknek. Jó hír viszont, hogy ez a változás valóban érthető és jogos.
Kiveszik a néhai követőket
A közösségi hálózat tegnapi blogposztja arról számol be, hogy a celebritásokat és vállalatokat követő felhasználói táborok méretének enyhe csökkenésével kell az elkövetkező hetekben számolni. Az ok a lájkok újraszámolásában rejlik, ugyanis a Facebook ezekből a csoportokból elkezdi kivenni azokat a felhasználókat, akik időközben meghaltak (ezt a sajnálatos eseményt egyébként más szempontból is igyekeznek gondosan kezelni a cégnél), vagy esetleg szándékosan törölték magukat a hálózatról (ami praktikusan deaktiválást jelent).
Az egyéb változtatásokhoz hasonlóan ez is fokozatosan lép életbe, tehát pontosan nem tudni, mikor következik be ez a bizonyos csökkenés. Ám ha megtörténik, azzal nyilvánvalóan egy fikarcnyival sem lesz kevésbé jó (vagy rossz) csatorna az adott felület, hiszen a kiszűrt felhasználókat valóban jogosan veszik ki a statisztikából. Abban az esetben, ha egy deaktivált fiók tulajdonosa meggondolná magát, és visszatérne a Facebookra, akkor a korábbi lájkolása miatt automatikusan visszakerül a cég követői közé.
Üzleti szempontok
Ez a mostani változtatás tehát nem sorolható azok közé az intézkedések közé, amelyekkel mesterségesen igyekeztek teljesen ellehetetleníteni a vállalatok és a felhasználók közötti ingyenes kapcsolattartást. Az Ogilvy tavaly publikált felmérésében arra jutott, hogy a megvizsgált nagy márkák posztjainak elérése (havi félszázalékos esést produkálva) 2 százalékra esett vissza, de a kisebbeknél is hasonló, ötven százalékot jelentő csökkenést mértek néhány hónap alatt. Ez amúgy néhány cégnél bőven elég volt arra, hogy végleg hátat fordítsanak a Zuckerberg-birodalomnak.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak