Az Alphabet több módosítást is bevezet a YouTube hirdetési rendszerében, hogy visszacsábítsa a hirdetőket a videomegosztóra.
Hirdetés
 

Szigorítják a YouTube hirdetési rendszerét, hogy megállítsák a nagy hirdetők utóbbi időben megindult intenzív elvándorlását. A szigorítások azonban azoknak a tartalomgyártóknak, akik a videomegosztó hirdetéseiből akarnak pénzt keresni, nem lesz feltétlenül jó. Különösen a kisebb országokban lokális tartalmakat készítők kerülhetnek hátrányba.

A tendencia a közelmúltban kapott nagyobb publicitást, miután a The Guardian eltávolította a videomegosztóról a hirdetéseit, mert azok szélsőséges tartalmak mellett jelentek meg. A brit lap esete valóságos meneküléshullámot váltott ki, és a The Guardian-ügy kirobbanása után néhány nappal a brit, majd pedig az ausztrál kormány is szerződést bontott a YouTube-bal.

Hirdetése csak 10 ezres néző fölött

A YouTube tegnap gyakorlatilag azonnali hatállyal bevezette, hogy a YouTube Partner Programba belépők videóiban (YPP-tagság kell ahhoz, hogy valaki pénzt tudjon keresni a videóival) csak akkor jelenít meg bármiféle hirdetést, ha azok elérték a 10 ezres nézőszámot. Így mire a videóba hirdetés kerül, addigra nagyobb valószínűséggel derül ki, hogy a tartalom nem felel meg az alapelveknek.

Első lépésben ezzel egészítik ki azt, hogy korábban már egyszerűsítettek a sértő tartalmak bejelentésének módján, melynek eredményeként több százezer csatornát lőttek le a videomegosztó irányelveinek megsértése miatt. Emellett már a múlt hónapban megígérték, hogy alaposan felülvizsgálják a hirdetési irányelveiket is.

További intézkedést is terveznek: az YPP-be jelentkezőknek hamarosan szigorúbb felülvizsgálati eljáráson kell átesniük ahhoz, hogy beléphessenek a partnerprogramba, és pénzt kereshessenek videós tartalmaikkal.

Továbbra is kétséges az eredmény

Bár a YouTube a botrányok nyomán most nagyon fogadkozik, hogy hatékony lépéseket tesz a sértő – például homofób vagy antiszemita tartalmak – kiszűrésére, egyelőre nem lehet tudni, hogy a mostani intézkedések mire lesznek elegendőek. Phillipp Schindler, a Google üzleti vezetője ugyan már a botrány kirobbanásakor bejelentette, hogy olyan megoldáson dolgoznak, amelynek révén a hirdetők nagyobb ellenőrzési lehetőséget kapnak afelett, hogy milyen környezetben jelenjen meg a hirdetésük, a hibák teljes kiküszöbölésére ő sem tudott garanciát vállalni. A nagy cégek egy része azonban éppen ehhez kötötte visszatérést a videomegosztóra.

A tegnap bevezetett 10 ezres korlát egyelőre valószínűleg nem lesz elég a kivonulóknak. Egy a Reutersnek nyilatkozó szakértő szerint ugyanis a szélsőséges tartalmú videók meglehetősen népszerűek (azaz könnyedén elérik a 10 ezres nézőszámot), és általában jól meg is tudják célozni saját közönségüket.

Nagy pénzek forognak kockán

A hirdetők kivonulása mindenkinek rossz. A Business Insider becslése szerint már az első reakciók is 700-800 millió dollár veszteséget okoztak a Google-nek, amit az YPP-be belépő felhasználók is megéreznek.

Bár Ariel Bardin, aki a tegnap bevezetett szabályt bejelentett a YouTube hivatalos blogjában, úgy véli, hogy az új szabály nem érinti érzékenyen a YPP-tagokat, könnyen belátható, hogy a kisebb országokban lokális tartalmakat előállító youtubereknek ez nagyon nem lesz jó. Ők ugyanis attól az aprópénztől (pár ezer forinttól) is elesnek, amit eddig kaptak. Például egy magyar tartalmakat előállító csatorna számára a 10 ezer néző nagyon szép eredmény (bár kétségtelenül vannak milliós letöltési számot elérő videók is), míg az angol nyelvterületre tartalmakat gyártók gyakorlatilag globális közönséggel számolhatnak. (Arról, hogy hogyan és mennyi pénzt keresni a videomegosztással, itt írtunk részletesebben.)

Közösség & HR

Játszik a GTA V-tel? Lehet, hogy közben ön is bitcoint bányászott

Egy mod segítségével juttattak nem kívánt állományokat GTA V-öt futtató gépekre, hogy azok kriptovalutát bányásszanak a támadóknak.
 
Hirdetés

Megújult a First Class csomag – uniós adatroaming akár 70 gigabájtig

A változtatásokkal az elsősorban üzleti ügyfelek igényeire szabott ajánlat még rugalmasabb, miközben a prémium jellege is megmarad.

A technológiai fejlődés jó, csak épp még az adatvédelmi kockázatok is nőnek vele. A vállalatoknak pedig ezzel kell valamit kezdeni a változó adatkezelési szabályozás miatt. Összegyűjtöttük, mire kell figyelni.

a melléklet támogatója az Aruba Cloud

Hirdetés

A CISPE adatvédelmi magatartási kódex szerint szolgáltat az Aruba

Az Aruba Cloud minden felhőszolgáltatása megfelel azoknak az előírásoknak, amelyeket az európai felhőinfrastruktúra-szolgáltatók szakmai szövetsége adatvédelmi magatartási kódexében rögzített.

A koncentrált erőforrások kockázatai is koncentráltan jelentkeznek. Az informatikai szolgáltatóknak, felhős cégeknek érdemes lenne körülnézniük a közműszolgáltatóknál, hogyan kezelik ezt a problémát.

Sikeremberektől is tanultak a CIO-k

a Bitport
a Vezető Informatikusok Szövetségének
médiapartnere

Hogyan forradalmasítja a számítástechnikát a nanotechnológia? Majzik Zsolt kutató (IBM Research-Zürich) írása. Vigyázat, mély víz! Ha elakadt, kattintson a linkekre magyarázatért.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthetően, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport ötödik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2017 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.