Újabb felvásárlással szélesíti Marissa Mayer a Yahoo portfólióját. 230 millió dollárért felvásárolja a Polivore nevű divatportált. A 2007-ben alapított oldal közösségi alapon működik, és elsősorban a divatcégek reklámjaiból él, és 2011-től már szerény nyereséget is tud termelni. Legnagyobb értéke a hűséges látogatóbázis: az oldal látogatóinak több mint 10 százaléka havonta száznál is többször belép az oldalra, és a szolgáltatások jellegéből adódóan, nagy a felhasználói aktivitás is.
A Polyvore a játékos vásárlás oldala: a látogatók tetszés szerinti divatösszeállításokat rakhatnak össze és oszthatnak meg egymással a Facebookon vagy a Twitteren. Csakhogy az összeállításokhoz oda kell tenni az egyes ruhadarabok és kiegészítők linkjét, amivel automatikusan jön az ár is. Azaz a látogatók maguk népszerűsítik a divatcégek kínálatát.
Olyan az egész, mint régebben az a gyerekjáték, amiben papírból kivágott ruhákkal lehetett felöltöztetni egy babát. Csak itt minden online történik, valódi és megvásárolható ruhadarabokkal. A közösség pedig a játékért cserébe önként reklámozza a márkákat, valamint az azokat forgalmazó boltokat.
Miért jó ez a Yahoo-nak?
A vállalat jó ideje keresi az előre vezető utat. Tavaly 18 kisebb-nagyobb céget vásároltak fel. Az akvizícióra költött több mint 900 ezer dollár két komolyabb bevásárlás vitte el. A megszerzett cégek többsége ugyanis apró appfejlesztő volt, amely egy-egy specializált területre készített alkalmazásokat. Ezek között volt játék, jegyzetfüzet, mobil üzenetküldő, fotókezelő, de vett videostreaming platformot (RayV), biztonsági céget (ClarityRay) és hirdetési megoldást is (Luminate) is.
A legjelentősebb felvásárlása azonban egy analitikai cég, a Flurry volt, amelyért 200 millió dollárt, valamint az online videohirdetési rendszert fejlesztő BrightRoll, amelyért 640 millió dollárt fizetett.
Bővülni kell!
A vállalat tavalyi eredményei alapján egyébként úgy tűnik, volt értelme a bevásárlásoknak, legalábbis az online tartalomszolgáltató, kereső és hirdetési üzlete lassacskán növekedési pályára áll, bár ez a növekedés egyelőre korántsem lesz olyan mértékű, hogy megfeleljen a részvényesek rövid távú profitérdekeinek.
Az új bevásárlással egyébként két legyet üt egy csapásra Mayer: növeli felhasználói táborát, és több száz ügyféllel gazdagítja a hirdetői körét. A havonta több mint 20 millió egyedi látogatót felmutató Polyvore az Egyesült Államokban a legerősebb. Az Alexa.com adatai szerint a látogatók 47 százaléka az USA-ból jön az oldalra. Erős még India (7 százalék), érdekes módon Japán (5 százalék), Az Egyesült Királyság (4,5 százalék) és Kanada (2,5 százalék). A maradék mintegy 34 százalékon osztozik a világ többi országa. Az oldalnak egyébként magyar felhasználó csoportja is van. Az oldalnak mintegy 350 kisekereskedő céggel volt hirdetési megállapodása.
Biztonságos M2M kommunikáció nagyvállalti környezetben a Balasystól
A megnövekedett támadások miatt az API-k biztonsága erősen szabályozott és folyamatosan auditált terület, amelynek védelme a gépi kommunikáció (M2M) biztonságossá tételén múlik.
CIO KUTATÁS
TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?
Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »
Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak