A világ immár első számú PC-gyártója 9,8 milliárd dolláros bevétellel és 220 milliós nettó profittal zárta második pénzügyi negyedévét, ami ismét két számjegyű, rendre 13 és 36 százalékos növekedést jelent az előző év megfelelő periódusához képest. A kínai vállalat enyhén növekvő eladásokkal is egyre nagyobb szeletet, most éppen 17,7 százalékot hasít ki magának a hatodik negyedév óta zsugorodó PC-piacból. Ennél is fontosabb azonban, hogy lomha versenytársaival ellentétben már az okostelefonok és a tabletek között is az élmezőnybe tornászta magát.
A Magyarországot is felölelő EMEA térség a cég összes bevételének csaknem negyedét adta, a rekord mennyiségű PC-eladás nyomán pedig a régió 12 országában piacvezetőként, összességében pedig a második legnagyobb gyártóként zárta a július és szeptember közötti időszakot.
Adjatok nekem egy szilárd pontot...
A Lenovo a negyedévben 29 millió eszközt szállított. A társaság az asztali gépek volumenének jelképes növekedése mellett bevételcsökkenésről, míg a 12 százalékkal kevesebb laptop PC esetében 8 százalékos értékemelkedésről számolt be. Az okostelefonokból és a táblagépekből azonban bevételeit megduplázva majdnem 80 százalékkal többet adott el a tavalyinál, és már dobogós helyre aspirál a gyártók globális rangsorában. Az IDC piackutató adatai alapján szeptemberi, 4,7 tized százalékos részesedésével a Lenovo már a negyedik legnagyobb okostelefon-gyártó az Apple, a Samsung és a Huawei mögött.
Még az idén érkezik a Vibe X, a Lenovo 6,9 milliméter vastag csúcstelefonja
A Lenovo nem készül a sokat emlegetett "PC utáni korszakra", és komolyan épít a bevételeinek ma is oroszlánrészét adó személyi számítógépekre. A PC plusznak elkeresztelt trend értelmében a belátható jövőben többféle eszköz párhuzamos használata lesz jellemző, így a kínai gyártó a PC-üzletet elrugaszkodási pontnak tekinti az újabb területek meghódításához. Bár jelenleg a cég teljes forgalmának négyötödét a PC-k adják, Jang Jüan-csing vezérigazgató a Reuters kérdésére válaszolva elmondta, hogy bízik az 50-50-es arány öt éven belüli megközelítésében. Összehasonlításképpen: a mobil eszközökből 2010-ben még a Lenovo árbevételének 0,5 százaléka származott, ami az idei első félévben már a 14 százalékot is elérte.
Jöhetnek a szerverek
A további menetelés akadályának tűnik, hogy a Lenovo portfóliója egyelőre sokkal karcsúbb a piacon már régebb óta jelenlévő, beágyazódott szállítókénál, ami a vállalati szegmensben tekintélyes hátrányt jelent. A társaság pénzügyi igazgatója, Vung Vaj-ming a negyedéves eredmények bejelentését követő csütörtöki sajtótájékoztatón világossá tette, hogy keresik az organikus növekedés lehetőségeit, de folyamatosan figyelik a felbukkanó alkalmakat (értsd: felvásárlási opciókat) is.
Ezek az elemzők szerint minél kisebb értékű, "radar alatt repülő", de könnyen monetizálható befektetések lesznek, amelyek újabb termékekkel egészítik ki a Lenovo kínálatát, vagy hozzájárulnak a gyártó földrajzi lefedettségének növeléséhez. (Az olyan spekulációknak, mint amilyen a korábban lebegtetett BlackBerry-üzlet lehetett volna, ezek szerint nem sok alapja van.) Az okostelefonok után a következő célpont a cloud computing, egész pontosan a szerverpiac ígérkezik, ahol a Lenovo már benne van egy, az EMC-vel közösen működtetett vegyesvállalatban.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak