A kínai gyártó megszerezte első helyét a PC gyártók között, miközben a mobil- és tableteladások is dübörögnek.
Már-már elcsépelt tétel, mely szerint
a PC-eladások folyamatosan csökkennek, a mobil, de főleg a táblagépek előrenyomulása egyáltalán nem tesz jót a notebook piacnak. Miközben dúl ez a harc, a hagyományos PC-gyártók próbálnak túlélni, a termékkínálat átalakításával próbálkoznak, egyelőre vegyes sikerrel. A
Lenovo azonban jó úton járhat, hiszen a legutóbbi üzleti jelentése szerint PC-fronton még tarja magát és egyre erősebben van jelen a mobilkészülékek piacán.
Megvan az elsőség ■ Gyorsan essünk túl a számokon: a Lenovo Group a június 30-ával befejeződő első negyedévében 8,8 milliárd amerikai dollárt árbevételt ért el, ami az egy évvel ezelőtti időszakhoz képest 10 százalékos növekedést jelent. Még nagyobb bravúrnak számít a mostani piaci viszonyok között, hogy a kínai vállalat a nyereségét is tudta növelni: ez az első negyedévben 173,9 millió dollár volt, ami jelentős növekedés az egy évvel ezelőtti 141,37 millióhoz képest.
Lenovo K900: egyre jobbak, egyre szebbek
Az IDC és a Gartner adatai szerint
a Lenovo annak ellenére hódította el a világ legnagyobb PC–gyártója címet (16,7 százalékos részesedéssel) a HP-tól, hogy az első negyedévben leszállított 12,6 millió PC 11 százalékkal kevesebb az előző év első negyedévéhez képest. Ez úgy lehetséges, hogy a konkurens gyártók még nagyobb visszaesést szenvedtek el, a Lenovo azonban elsősorban a magasabb árkategóriájú termékekre fókuszált, ami jó húzásnak bizonyult.
Yang Yuanqing, a Lenovo elnök-vezérigazgatója a
Wall Street Journalnak adott interjújában meg is nevezi azokat a felső kategóriás termékeket (IdeaPad Yoga, ThinkPad Helix, ThinkPad X1 Carbon), amelyek jól teljesítettek és a magas vételáruk miatt húzták a cég eredményeit.
Jól termel a mobil/tablet gépezet ■ A Lenovo-nak emellett sikerült a mobilkészülékek területén is erősíteni, igaz, egyelőre a kínai piac van fókuszban (
de a mobiljaik hamarosan érkeznek az USA-ba, sőt hazánkba is). Az okos eszközökként emlegetett mobil és tablet kínálat együttesen 41 százalékos növekedést ért el az előző év hasonló időszakához képest, ami 132 százalékos pluszt jelent akkor, ha csak az okostelefonokat vizsgáljuk. Ez azt is jelenti, hogy a táblagépekből és a mobilokból együttesen többet adott el a Lenovo, mint a PC-kből és az igaz dobbantás még hátravan. Yang Yuanqing egyértelműen a smpartphone-okat nevezi meg a cég új lehetőségeként, de azt is hozzáteszi, hogy egyelőre nem ez hajtja előre a Lenovo-t.
Yang Yuanqing: potenciális felvásárlóerőként tekintenek rá
(fotó: Stringer/HongKong/Reuters)
„Az okostelefon részlegünk Kínában már profitot termel, de még mindig úgy gondoljuk, hogy ez a terület egyelőre a fejlődési szakaszában jár”, világítja meg a helyzetet a CEO a WSJ-nak adott interjúban. Yuanqing szerint a táblagépek azonban már világszerte nyereséget termelnek a vállalatnak, és a PC-khez használt kereskedelmi csatornákat egyre nagyobb számban állítják át a tabletek értékesítésére.
A Lenovo tehát a jelek szerint megtalálta a leghatékonyabb módját a PC piacról való leválásnak, olyannyira, hogy a pletykák szerint már a BlackBerry esetéleges megvásárlása is szóba jött. Yang Yuanqing ezzel kapcsolatban azt nyilatkozta, hogy egyelőre a saját erőből történő fejlődést látják követendőnek, és amikor a BlackBerry felvásárlásával kapcsolatban konkrét kérdés érkezik, a CEO diplomatikusan fogalmaz:
„Nem kommentálhatok egyetlen szóba jöhető felvásárlási célt, vagy üzleti lehetőséget sem. Hiszünk abban, hogy a PC- és a mobiltelefon ipar folytatja konszolidálódási folyamatait, a Lenovo pedig tökéletes pozícióból várja, hogy fontos szereplő váljon belőle. Ha egy kiszemelt cél, vagy üzlet beleillik a Lenovo stratégiájába, élni fogunk a lehetőséggel.”