Az elmúlt időszak gyilkos versenyt hozott az okostelefon gyártók között, aminek az egyik vesztese egyértelműen a Sony lett. A japán vállalat nagy veszteségeket produkált tavaly és idén sem áll sokkal jobban, ami kiváló táptalajt adott annak a pletykának, hogy a Vaio termékekhez hasonlóan megszabadulnának a mobilos divíziótól.
Faragnak mindenhonnan
Eddig nem hallottuk cáfolatát a híresztelésnek, Hiroki Totoki, a Sony Mobile kilenc hónapja kinevezett CEO-ja azonban egy interjúban egyértelművé tette a Sony szándékait. A szakember elsődleges feladata a kármentés, mivel körülbelül olyan masszív átszervezési munkát kell elvégeznie a divízió körül, mint amit John Chennek a BlackBerry-vel kapcsolatban.
Totoki hisz benne, hogy meg lehet fordítani a folyamatokat, aminek érdekében 2016-ig 30 százalékkal fogja csökkenteni a költségeket. Az átalakítások szükségszerűen véráldozatokkal is járnak, amivel kapcsolatban a CEO nyíltan fogalmazott: jövő év végig 20 százalékot faragni kell az emberállományon is, ami valószínűleg a legjobb szándék mellett is elbocsátásokkal fog járni. Összességében 2016 végére várható, hogy egyenesbe jön a mobilos részleg, ami persze azt is feltételezi, hogy egyáltalán lesz ilyen része a cégnek.
Hiroki Totoki: nagy feladatok állnak előtte
A vezérigazgató 2012-ig vezeti vissza a rossz eredmények okát, amikor a Sony visszavásárolta az Ericsson részvényeit. A tranzakciót követően a cég tetemes veszteség elkönyvelésére kényszerült, de ez akkor sem volt, és most sincs hatással a cash flow-ra, viszont papíron alaposan rontotta az összképet. Ez már alkalmas volt arra, hogy a mobilos divízió értékesítéséről elinduljanak a pletykák, amin még nagyobbat lódított az a tény, hogy a Sony megszabadult a Vaio márkától, illetve az ahhoz tartozó termékvonaltól.
A mobilt nem adják senkinek
Totoki azonban úgy látja, hogy ez nem történhet meg a mobillal, mivel egy teljesen más jellegű, sokkal fontosabb jelentőségű termékcsoportról van szó. A vezető szerint az okostelefon a legszemélyesebb eszközünk, ami hidat képet a villámgyorsan fejlődő, IoT alapú megoldásokhoz és eszközökhöz, ezért eszükben sincs elengedni ezt a területet. „Vagyis soha, semmilyen körülmények között nem fogjuk eladni a mobilos üzletágat, vagy egyéb módon kiszállni belőle”, szólt a CEO kategorikus kijelentése.
A vezérigazgató szerint a mobiljaik kitűnő minőséget képviselnek, a Z3-at is jól fogadta a piac, de a feltörekvő kínai gyártók nagyon komoly konkurenciát jelentenek. A jövőben ezért a Sony továbbra is az új technológiákban látja a megoldást, vagyis túlságosan értékesnek tartják a mobil üzletágat, minthogy megszabaduljanak tőle. Pedig minden okuk meglenne rá, mivel az Xperia mobilok már a Top 10-be sem férnek be, a 2014-es évben tetemes veszteséget termelt az üzletág és egyedül a PlayStation volt az, ami jól teljesítményt nyújtott.
Exkluzív szakmai nap a felhők fölött: KYOCERA Roadshow a MOL Toronyban
A jövő irodája már nem a jövő – hanem a jelen. A digitális transzformáció új korszakába lépünk, és ebben a KYOCERA nemcsak követi, hanem formálja is az irányt. Most itt a lehetőség, hogy első kézből ismerje meg a legújabb hardveres és szoftveres fejlesztéseket, amelyekkel a KYOCERA új szintre emeli a dokumentumkezelést és az üzleti hatékonyságot.
CIO KUTATÁS
AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE
Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?
Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!
Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak