Az IDC legutóbbi, okostelefonos piacra vonatkozó mérései azt mutatták, hogy a Sony eltűnt az első ötből, mert a japán cég nem tudja tartani a lépést az egyre erősebb kínai riválisokkal. A vállalat 2014 második negyedéves adatai (főleg a mobilos részleg miatt) ismét veszteséget mutatnak, vagyis az eggyel korábbi pozitív mérleget nem tudták megismételni.
Küzd a mobil
A vállalat összforgalma a mínuszok ellenére is nőtt 2013-hoz képest, ami elsősorban a PlayStation 4 jó eredményeinek köszönhető. A második negyedévben összehozott 17,45 milliárd dollárnyi jen 7,2 százalékos növekedést jelent az előző év hasonló időszakához képest, amihez a konzolon kívül még a kamera szenzorokért felelős divízió is hozzátette a saját jó eredményeit.
A második negyedév ennek ellenére mégis 785 milliós üzemi veszteséggel zárult, ami alapos fordulat az előző év alig látható, 124 milliós nyereségéhez képest. Az elemzőket így is meglepte ez az összeg, mivel korábban ennek legalább a dupláját prognosztizálták – az új magyarázat szerint a mobilos csoport leválasztása a számítástechnikai részlegről sikeres volt, így a Sony elkerülte a súlyosabb veszteséget.
Ha már a mobiloknál tartunk, akkor nem mehetünk el amellett, hogy a korábbi éves előrejelzéseket tovább csökkentette a vezetőség. A gyenge eredmények miatt most a Sony elképzelése szerint éves szinten 41 millió eladott okostelefonnal lehet számolni, ami júliusban 43 volt, sőt, áprilisban még 50 millióról szóltak az optimista becslések. A szóban forgó negyedév alatt 9,9 millió okostelefont értékesített a Sony, ami alig kevesebb, mint a 2013-as 10 millió darab készülék.
Pörög a PlayStation 4
A játékipar hangosan dübörög, amit a divízió által termelt 2,8 milliárd dolláros bevétel is mutat, ami 83,2 százalékos ugrás 2013-hoz viszonyítva. A Sony 3,3 millió PlayStation 4 konzolt adott ez alatt a három hónap alatt, ami ennek ellenére összesen 200 millió dolláros üzemi nyereséget hozott a vállalatnak. Mégis előrelépésként értelmezhető az egyre több országban kapható konzol teljesítménye, mivel tavaly ugyanez a részleg még veszteséget hozott.
A nagyobb veszteség elkerülése a kamerákhoz készített szenzoroknak köszönhető, amelyek 2,3 milliárd dollár bevétel mellett 271 milliós üzemi nyereséget hoztak össze. A Sony ugyanis több konkurens mobilgyártó (pl. az Apple) beszállítója, amikor a készülékbe kerülő kamerákról, illetve az azokhoz használt érzékelőkről van szó.
Meglepetésre a fényképezőgépek is jól teljesítettek (1,6 milliárd USD bevétel, 184 millió üzemi nyereség), de a Sony jelentése szerint már nem a belépő szintű point-and-shoot kompakt gépek érdeklik a vásárlókat, hanem azok a modellek, amelyek valami extra tudással bírnak.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak