A japánok egy új crowdfunding platformmal segítik az alkalmazottak ötleteit megvalósítani.
Hirdetés
 

A közösségi finanszírozás mostanra a termékek megvalósításának egyik hasznos eszközévé vált. Mi is több eseten számolunk be olyan projektekről, amelyekre vásárlók ezrei áldoztak úgy pénzt, hogy magát a terméket csak hónapokkal később kapják kézhez. A látványos sikerek mellett persze rengeteg elbukó kampány is van, de egy-egy Kickstarter, vagy Indiegogo projekt még akkor is kiváló eszköze a figyelem felhívásnak, ha a kívánt összeg nem jön össze.

Szállj velem!

A crowdfunding eddig jellemzően kis vállalkozások, startup cégek eszköze volt, és nagyobb vállalatok is inkább a marketing részeként használták. Éppen ezért különleges a Sony legutóbbi próbálkozása, amivel az eddigiektől teljesen független, saját közösségi finanszírozási rendszert hozott létre. A First Flight pontosan úgy épül fel, ment az előbb említett két nagy oldal, azzal a különbséggel, hogy itt a Sony fejlesztőinek kísérleti termékeit lehet támogatni.

A Sony közleménye szerint nem egy olyan termékötlet születik házon belül, amelyek a nagyvállalati felépítés miatt képtelen eljutni a megvalósításig. A First Flight ezeknek a projekteknek adja meg a lehetőséget ahhoz, hogy elkészüljenek, új bevételi forrást is generálva ezzel.

A japánok azt is hangsúlyozzák, hogy a hagyományos keretek között megtervezett, majd legyártott termékekkel kapcsolatban nagyon nehéz hasznos visszajelzéseket kapni, a First Flight azonban pontosan azt a kétoldalú kommunikációt teremti meg az ötletgazdák és a támogatók között, ami egyébként hiányzik.

FES, MESH, HUIS

Az oldalon minden termék saját adatlappal, leírással, képekkel és videókkal mutatkozik be, és a többi hasonló felülethez hasonlóan, itt is van egy célösszeg. A First Flight jelenleg három kampányt tartalmaz, amiből kettő már lefutott, egy pedig még aktív szakaszban van. A sikeresek közé tartozik az egyedileg programozható, a lakás automatizálására, vagy csak egyszerű barkácsolásra használható MESH, illetve a tavaly decemberben általunk is bemutatott FES karóra (lásd nyitókép).

A harmadik, még aktív kampány egy programozható, egyszerű kezelőfelületű távirányító, a HUIS. Erre a termékre 5 millió jent (kb. 11 millió forint) céloztak meg, amiből több mint az 50 százalék meg is van, azaz nagy eséllyel sikeres lesz.

A First Flight egyelőre kizárólag Japánban érhető el, és úgy tűnik, hogy a jövőben is a cég saját fejlesztései kaphatnak helyet rajta. A Sony ily módon egyrészt a házon belül folyó, ígéretes ötleteket szeretné felkarolni, de a vezetőség arra is számít, hogy ezzel a vállalat újra visszatalál a korai, kísérletezős, újító énjéhez, amit saját bevallása szerint is kissé szem elöl vesztett az utóbbi években.

Piaci hírek

A vízalatti robotflották kommunikációjában készül nagy dobásra egy izraeli startup

A Skana Robotics SeaSphere szoftvere egy régi problémát oldana meg a felszín alatt működő, pilóta nélküli járművek valós idejű adatmegosztásának biztosításával.
 
Hirdetés

Az ötlettől az értékteremtésig – egy jól működő adattudományi szervezet alapjai

Miért bukik el annyi adattudományi kezdeményezés már az indulás után? A válasz gyakran nem az algoritmusok összetettségében, hanem az adatok minőségében és kezelésében keresendő. Stabil adatforrások, következetes feature-kezelés és egy jól felépített Feature Store nélkül a gépi tanulás ritkán jut el a valódi üzleti értékteremtésig.

Sok szervezet adatvezéreltnek tartja magát, mert van BI rendszere és heti dashboardja. A valóságban azonban ennél többről van szó; a kérdés ugyanis nem az, hogy van-e elég adat, hanem, hogy mennyire jól használják a döntések meghozatalához.

a melléklet támogatója a One Solutions

EGY NAPBA SŰRÍTÜNK MINDENT, AMIT MA EGY PROJEKTMENEDZSERNEK TUDNIA KELL!

Ütős esettanulmányok AI-ról, agilitásról, csapattopológiáról. Folyamatos programok három teremben és egy közösségi térben: exkluzív információk, előadások, interaktív workshopok, networking, tapasztalatcsere.

2026.03.10. UP Rendezvénytér

RÉSZLETEK »

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.