A japánok egy új crowdfunding platformmal segítik az alkalmazottak ötleteit megvalósítani.

A közösségi finanszírozás mostanra a termékek megvalósításának egyik hasznos eszközévé vált. Mi is több eseten számolunk be olyan projektekről, amelyekre vásárlók ezrei áldoztak úgy pénzt, hogy magát a terméket csak hónapokkal később kapják kézhez. A látványos sikerek mellett persze rengeteg elbukó kampány is van, de egy-egy Kickstarter, vagy Indiegogo projekt még akkor is kiváló eszköze a figyelem felhívásnak, ha a kívánt összeg nem jön össze.

Szállj velem!

A crowdfunding eddig jellemzően kis vállalkozások, startup cégek eszköze volt, és nagyobb vállalatok is inkább a marketing részeként használták. Éppen ezért különleges a Sony legutóbbi próbálkozása, amivel az eddigiektől teljesen független, saját közösségi finanszírozási rendszert hozott létre. A First Flight pontosan úgy épül fel, ment az előbb említett két nagy oldal, azzal a különbséggel, hogy itt a Sony fejlesztőinek kísérleti termékeit lehet támogatni.

A Sony közleménye szerint nem egy olyan termékötlet születik házon belül, amelyek a nagyvállalati felépítés miatt képtelen eljutni a megvalósításig. A First Flight ezeknek a projekteknek adja meg a lehetőséget ahhoz, hogy elkészüljenek, új bevételi forrást is generálva ezzel.

A japánok azt is hangsúlyozzák, hogy a hagyományos keretek között megtervezett, majd legyártott termékekkel kapcsolatban nagyon nehéz hasznos visszajelzéseket kapni, a First Flight azonban pontosan azt a kétoldalú kommunikációt teremti meg az ötletgazdák és a támogatók között, ami egyébként hiányzik.

FES, MESH, HUIS

Az oldalon minden termék saját adatlappal, leírással, képekkel és videókkal mutatkozik be, és a többi hasonló felülethez hasonlóan, itt is van egy célösszeg. A First Flight jelenleg három kampányt tartalmaz, amiből kettő már lefutott, egy pedig még aktív szakaszban van. A sikeresek közé tartozik az egyedileg programozható, a lakás automatizálására, vagy csak egyszerű barkácsolásra használható MESH, illetve a tavaly decemberben általunk is bemutatott FES karóra (lásd nyitókép).

A harmadik, még aktív kampány egy programozható, egyszerű kezelőfelületű távirányító, a HUIS. Erre a termékre 5 millió jent (kb. 11 millió forint) céloztak meg, amiből több mint az 50 százalék meg is van, azaz nagy eséllyel sikeres lesz.

A First Flight egyelőre kizárólag Japánban érhető el, és úgy tűnik, hogy a jövőben is a cég saját fejlesztései kaphatnak helyet rajta. A Sony ily módon egyrészt a házon belül folyó, ígéretes ötleteket szeretné felkarolni, de a vezetőség arra is számít, hogy ezzel a vállalat újra visszatalál a korai, kísérletezős, újító énjéhez, amit saját bevallása szerint is kissé szem elöl vesztett az utóbbi években.

Piaci hírek

MI-vezérelt embermosógép készül Japánban

A pilótafülkére emlékeztető szerkezet gyors mosó-szárító programot és teljes felfrissülést ígér a felhasználóknak.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.