Miközben a tavalyi nagy felvásárlás után új pályára állítják a céget, a régi portfólióról sem feledkeznek meg. Azt egy startup megszerzésével erősítette.

A negyedéves eredményeinek közzétételével szinte egy időben egy izraeli startup, a Nanorap felvásárlásával erősített hagyományos termékvonalán a LogMeIn. A negyedéves jelentését kapcsán új stratégiát is belengetett.

Pozitív jövőkép átfazonírozással

A magyar gyökerű cégnek egyébként most zárult az első olyan pénzügyi negyedéve, melyben már benne volt a tavaly megszerzett Citrix GoTo üzletág teljesítménye is. Ennek meg is lett az eredménye: a bevétel évet összevetésben közel háromszorosára, 257 millió dollárra ugrott, és a nyereség is közelített volna az 55 millióhoz, ha nem rontják mindenféle egyszeri tételek. Így lényegében pozitív nullával zárta a negyedévet a cég.

Amellett, hogy a cégvezetés szerint hamarosan komoly megtakarításokat tudnak realizálni a GoTo integrálásával (Bill Wagner elnök-vezérigazgató 100 ezer dollárt ígért), beígértek egy új stratégiát is. A konkrétumokra azonban december közepéig kell várni. A LogMeIn akkorra ígérte, hogy kész tervekkel áll elő. Az stratégia érinti a termékvonalakat és szolgáltatásokat, valamint új határpiacokat is kijelölnek majd.

A legutóbbi felvásárlás sem segít sokat abban, hogy mi lehet a menedzsment mesterterve, ugyanis az izraeli Nanorep megszerzése egyértelműen a tavaly elindított digitális CRM platformhoz, a Bold360-hoz kapcsolható.

Kurrens technológiai aprópénzért

A 2009-ben, Tel-Avivban alapított cég eddig közel 7 millió dollár befektetéshez jutott (a LogMeIn állítólag 45 millió dollárért vásárolta fel). Önkiszolgáló virtuális ügyfélszolgálatokhoz, e-kereskedelmi platformokhoz fejleszt kb. 50 alkalmazottal intelligens botmegoldásokat. Bár a Nanorap kulcsrakész chatbot eszközei is vonzóak lehettek a LogMeIn számára, valószínűleg komolyabb értéket képviselnek a cég saját fejlesztésű mesterségesintelligencia-technológiái, illetve azok az eredmények, melyeket a természetesnyelv-feldolgozás terén elértek.

A cég saját leírása szerint ezeknek a technológiáknak köszönhetően chatbot megoldásaik pontosan értelmezik a kontextust, ezáltal nagyon pontos válaszokat képesek adni a felhasználóknak.

A LogMeIn lényegében azt az utat követi, amit így vagy úgy, de minden fontosabb CRM-szállító is meglép: a Salesforce például a tavaly ősszel bejelentett Einsteinnel, az Oracle pedig az Intelligent Cloud Apps-szel lépett erre az útra.

Cloud & big data

Megszabadul egy nyűgétől az Oracle. Átengedi egy alapítványnak a Java EE-t

Eddig sem akart vele túl sokat foglalkozni. A váltásnak mindenki örül.
 
Virtualizációval teszik még hatékonyabbá az informatikai környezetet a szoftveresen meghatározott adatközpontok. Alacsonyabb költségek, magasabb színvonalú IT – egyre többen fordulnak az SDDC technológia felé.

a melléklet támogatója az ArubaCloud

Hirdetés

Felhőszolgáltatást használ? Ezt hozza önnek a GDPR

Már csak kilenc hónap maradt a felkészülésre. A felhőszolgáltatók is ezen dolgoznak.

A koncentrált erőforrások kockázatai is koncentráltan jelentkeznek. Az informatikai szolgáltatóknak, felhős cégeknek érdemes lenne körülnézniük a közműszolgáltatóknál, hogyan kezelik ezt a problémát.

Sikeremberektől is tanultak a CIO-k

a Bitport
a Vezető Informatikusok Szövetségének
médiapartnere

Hogyan forradalmasítja a számítástechnikát a nanotechnológia? Majzik Zsolt kutató (IBM Research-Zürich) írása. Vigyázat, mély víz! Ha elakadt, kattintson a linkekre magyarázatért.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthetően, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport ötödik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2017 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.