A hétvégén mutatták be Einstein névre keresztelt AI-platformot, amelyet a szolgáltató összes CRM-vonatkozású termékébe integrálna, és az üzleti mindennapok részévé tenne.

Az Einstein mesterségesintelligencia-platform áll majd a Salesforce október eleji Dreamforce konferenciájának középpontjában, a bejelentést mégis két héttel korábban, a rivális Oracle éves OpenWorld rendezvényére időzítette a vállalat. A Salesforce az elmúlt években összesen kilenc olyan céget vásárolt fel, amelyek valamilyen módon az AI fejlesztések területén működtek; ezek révén nem csak technológiákat szerzett meg, hanem egy mára közel kétszáz főre duzzadt, adattudósokból és AI-specialistákból álló csapatot is felépített.

Az Einsteinről egyelőre egy vázlatos ismertető és a képességeit bemutató demó áll rendelkezésünkre, amelyek alapján a következők derültek ki:

Mindenhová beépül a Salesforce felhőjében

A projektért felelős Salesforce-alelnök szerint a cég nem tervezi, hogy bármilyen önmagában álló AI-terméket vezessen be a piacra. Ennek értelmében az Einstein mesterséges intelligenciája a CRM kontextusában értelmezendő, és a Salesforce felhőjében a vonatkozó szolgáltatásokat támogatja majd. Ez olyan szempontból is igaz, hogy az AI kapcsolatban lesz a Salesforce Heroku fejlesztői platformjával, vagyis lehetőség lesz rá, hogy a fejlesztők is az új készségekre építsék saját alkalmazásaikat.
 


Az integráció ezzel együtt is az üzleti felhasználóknak jelenthet sokat: a Salesforce megfogalmazásában a világon nincs annyi adattudós, hogy felállítsa mindazokat a modelleket, amelyekre igény lenne – éppen ezért megfontolandó, hogy az intelligencia már platformszinten beépüljön a szolgáltatásokba. Más szóval, az üzleti oldal a hiányszakma megkerülésével is hozzájuthat azokhoz az eszközökhöz, amelyeket saját erőből nem igazán tudna kifejleszteni.

Akkor jó az AI, ha láthatatlan

A Salesforce mesterséges intelligenciája a felhasználók szemszögéből hasonlóan működne, mint mondjuk az Amazon, a Google, a Netflix vagy a Pandora eszközei esetében már megszokhattuk. A vállalat külön részleget szervezett az Einstein képességeinek fejlesztésére, amely egyebek mellett a képek és a természetes nyelvek feldolgozásával foglalkozik. A szolgáltató természetesen adatforrásokban is bővelkedik saját rendszereiből merítve. Ezeket az automatikusan feldolgozott és modellezett adatokat önmagukban nem bocsátja az ügyfelek rendelkezésére, de megfelelő metaadat-bázist biztosít az előfizetőknek, amely alapján azok testre szabhatják a szolgáltatásokat.

A Salesforce hangsúlyozza, hogy minden információ felhasználását előzetes engedélyhez köti, és minden esetben igyekszik megfelelni a helyi adatvédelmi szabályozásnak is. Az árazás az új kibocsátásokkal jelenik meg, és egyelőre nincs véglegesítve; bár az Einstein a platform szerves része lesz, így bizonyos funkciók és eszközök költségét a meglévő előfizetésekbe és licencdíjakba építik, lesznek olyan extrák, amelyekért felárat kell majd fizetni.

Észnél kell lenniük, észnél is lesznek (?)

Az Einsteint a tervek szerint nem csak abban nyújthat segítséget, hogy az értékesítők pontosan tudják, kivel milyen eséllyel köthetnek üzletet, vagy mondjuk értesüljenek róla, ha meglévő ügyfelük valamilyen csatornán megemlíti a konkurencia nevét. Az integrált AI egyik erőssége ugyanis a folyamatok automatizálása, ami akár a konkrét tranzakciók elindításáig és lezárásáig terjedhet. A gép tanul a felhasználó tevékenységéből, értelmezi a mintákat, és modellezi a jövőbeni eseményeket; ez idővel odáig terjedhet, hogy már ő szállítja a megfelelő leadeket, intézkedik, sőt az üzletek után jutalékra sem tart igényt..

A Salesforce.com vezérigazgatója, Marc Benioff ezzel kapcsolatban elmondta: egy meg egy az szerintük is kettő, vagyis a vállalat is úgy látja, hogy ha egy gép olcsóbban vagy ingyen elvégzi egy ember feladatait, akkor az ember elveszíti az állását. Ebből a szempontból a Salesforce kutatóinak szociális jellegű kihívásokkal is meg kell birkózniuk, amelyekkel kapcsolatban Benioff hangsúlyozta, hogy a cég tisztában van saját felelősségével.

A Salesforce egyébként nem kizárólag a CRM területén kívánja munkába állítani AI-technológiáját, hanem más szektorokban, például az egészségügyben is gondolkodik – ez utóbbi Benioff számára valamelyest személyes ügynek is látszik, mivel az elmúlt években már maga is több mint 200 millió dollárt adományozott kórházaknak Bill Gates alapítványán keresztül.

Cloud & big data

Szakértők figyelmeztetnek: ne küldözgessünk chatbotoknak az orvosi leleteinket

Elon Musk arra biztatja az X közösségi oldal felhasználóit, hogy teszteljék saját egészségügyi felvételeiken a Grok MI-chatbot képelemző funkcióit, de ez nem mindenki szerint jó ötlet.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.