A hétvégén mutatták be Einstein névre keresztelt AI-platformot, amelyet a szolgáltató összes CRM-vonatkozású termékébe integrálna, és az üzleti mindennapok részévé tenne.

Az Einstein mesterségesintelligencia-platform áll majd a Salesforce október eleji Dreamforce konferenciájának középpontjában, a bejelentést mégis két héttel korábban, a rivális Oracle éves OpenWorld rendezvényére időzítette a vállalat. A Salesforce az elmúlt években összesen kilenc olyan céget vásárolt fel, amelyek valamilyen módon az AI fejlesztések területén működtek; ezek révén nem csak technológiákat szerzett meg, hanem egy mára közel kétszáz főre duzzadt, adattudósokból és AI-specialistákból álló csapatot is felépített.

Az Einsteinről egyelőre egy vázlatos ismertető és a képességeit bemutató demó áll rendelkezésünkre, amelyek alapján a következők derültek ki:

Mindenhová beépül a Salesforce felhőjében

A projektért felelős Salesforce-alelnök szerint a cég nem tervezi, hogy bármilyen önmagában álló AI-terméket vezessen be a piacra. Ennek értelmében az Einstein mesterséges intelligenciája a CRM kontextusában értelmezendő, és a Salesforce felhőjében a vonatkozó szolgáltatásokat támogatja majd. Ez olyan szempontból is igaz, hogy az AI kapcsolatban lesz a Salesforce Heroku fejlesztői platformjával, vagyis lehetőség lesz rá, hogy a fejlesztők is az új készségekre építsék saját alkalmazásaikat.
 


Az integráció ezzel együtt is az üzleti felhasználóknak jelenthet sokat: a Salesforce megfogalmazásában a világon nincs annyi adattudós, hogy felállítsa mindazokat a modelleket, amelyekre igény lenne – éppen ezért megfontolandó, hogy az intelligencia már platformszinten beépüljön a szolgáltatásokba. Más szóval, az üzleti oldal a hiányszakma megkerülésével is hozzájuthat azokhoz az eszközökhöz, amelyeket saját erőből nem igazán tudna kifejleszteni.

Akkor jó az AI, ha láthatatlan

A Salesforce mesterséges intelligenciája a felhasználók szemszögéből hasonlóan működne, mint mondjuk az Amazon, a Google, a Netflix vagy a Pandora eszközei esetében már megszokhattuk. A vállalat külön részleget szervezett az Einstein képességeinek fejlesztésére, amely egyebek mellett a képek és a természetes nyelvek feldolgozásával foglalkozik. A szolgáltató természetesen adatforrásokban is bővelkedik saját rendszereiből merítve. Ezeket az automatikusan feldolgozott és modellezett adatokat önmagukban nem bocsátja az ügyfelek rendelkezésére, de megfelelő metaadat-bázist biztosít az előfizetőknek, amely alapján azok testre szabhatják a szolgáltatásokat.

A Salesforce hangsúlyozza, hogy minden információ felhasználását előzetes engedélyhez köti, és minden esetben igyekszik megfelelni a helyi adatvédelmi szabályozásnak is. Az árazás az új kibocsátásokkal jelenik meg, és egyelőre nincs véglegesítve; bár az Einstein a platform szerves része lesz, így bizonyos funkciók és eszközök költségét a meglévő előfizetésekbe és licencdíjakba építik, lesznek olyan extrák, amelyekért felárat kell majd fizetni.

Észnél kell lenniük, észnél is lesznek (?)

Az Einsteint a tervek szerint nem csak abban nyújthat segítséget, hogy az értékesítők pontosan tudják, kivel milyen eséllyel köthetnek üzletet, vagy mondjuk értesüljenek róla, ha meglévő ügyfelük valamilyen csatornán megemlíti a konkurencia nevét. Az integrált AI egyik erőssége ugyanis a folyamatok automatizálása, ami akár a konkrét tranzakciók elindításáig és lezárásáig terjedhet. A gép tanul a felhasználó tevékenységéből, értelmezi a mintákat, és modellezi a jövőbeni eseményeket; ez idővel odáig terjedhet, hogy már ő szállítja a megfelelő leadeket, intézkedik, sőt az üzletek után jutalékra sem tart igényt..

A Salesforce.com vezérigazgatója, Marc Benioff ezzel kapcsolatban elmondta: egy meg egy az szerintük is kettő, vagyis a vállalat is úgy látja, hogy ha egy gép olcsóbban vagy ingyen elvégzi egy ember feladatait, akkor az ember elveszíti az állását. Ebből a szempontból a Salesforce kutatóinak szociális jellegű kihívásokkal is meg kell birkózniuk, amelyekkel kapcsolatban Benioff hangsúlyozta, hogy a cég tisztában van saját felelősségével.

A Salesforce egyébként nem kizárólag a CRM területén kívánja munkába állítani AI-technológiáját, hanem más szektorokban, például az egészségügyben is gondolkodik – ez utóbbi Benioff számára valamelyest személyes ügynek is látszik, mivel az elmúlt években már maga is több mint 200 millió dollárt adományozott kórházaknak Bill Gates alapítványán keresztül.

Cloud & big data

Megszabadul egy nyűgétől az Oracle. Átengedi egy alapítványnak a Java EE-t

Eddig sem akart vele túl sokat foglalkozni. A váltásnak mindenki örül.
 
Virtualizációval teszik még hatékonyabbá az informatikai környezetet a szoftveresen meghatározott adatközpontok. Alacsonyabb költségek, magasabb színvonalú IT – egyre többen fordulnak az SDDC technológia felé.

a melléklet támogatója az ArubaCloud

Hirdetés

Felhőszolgáltatást használ? Ezt hozza önnek a GDPR

Már csak kilenc hónap maradt a felkészülésre. A felhőszolgáltatók is ezen dolgoznak.

A koncentrált erőforrások kockázatai is koncentráltan jelentkeznek. Az informatikai szolgáltatóknak, felhős cégeknek érdemes lenne körülnézniük a közműszolgáltatóknál, hogyan kezelik ezt a problémát.

Sikeremberektől is tanultak a CIO-k

a Bitport
a Vezető Informatikusok Szövetségének
médiapartnere

Hogyan forradalmasítja a számítástechnikát a nanotechnológia? Majzik Zsolt kutató (IBM Research-Zürich) írása. Vigyázat, mély víz! Ha elakadt, kattintson a linkekre magyarázatért.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthetően, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport ötödik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2017 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.