Ezer magyar internetező megkérdezésével készült az a felmérés, mely azt vizsgálta, hogyan használjuk mostanában a közösségi portálokat. Nem hozott különösebb meglepetést az, hogy mind elterjedtség, mind aktivitás szempontjából a Facebook büszkélkedhet a legjobb arányokkal. A hazai internetezők 85 százaléka regisztrált a tizedik születésnapját pár hete ünneplő közösségi hálózaton. A magyar facebookozók ráadásul igen aktívak: hatból öt megkérdezett havonta legalább egyszer belép a fiókjába, a tagok harmada pedig hetente többször posztol saját tartalmat – mutatható ki a kutatásból, melyet a PS:PRovocative PR-ügynökség megbízásából az NRC piackutató végzett.
Aktív keménymag
Nem mondhatni, hogy lehengerelte a magyar piacot mondjuk a geolokációra épülő Foursquare, vagy a képmegosztó Instagram, de ezekre és több más, néhány százalékos arányt elért közösségi megoldásra is jellemző, hogy bár nincsenek sokan a hazai felhasználók, ellenben nagy aktivitást mutatnak.
A Tumblr mikroblogjaira például az ott regisztráltak negyede hetente többször tölt fel tartalmat, a hazai foursquare-esek közel ötöde szintén heti több alkalommal jelzi a hálózaton, éppen merre jár. Hasonló a helyzet a közel két éve a Facebook tulajdonában lévő Instagramnál is, a képmanipulálással sikeressé vált szolgáltatást a magyar regisztráltak közül 17 százalék hetente igénybe veszi.
A grafikonon látható arányokkal kapcsolatban Petrányi-Széll Rita, a felmérést rendelő ügynökség vezetője arra hívta fel a figyelmet, hogy mivel a kutatás csak a 18 és 75 év közötti internetezőkre terjedt ki, vélhetőleg a fiatalok körében népszerű oldalakon a felnőtt eredményeknél magasabb arányokat figyelhetnénk meg.
A hazai közösségi média megteremtőjéből és sok évig egyeduralkodójából, az iWiW-ből viszont mára tényleg csak egy élettelen csontváz maradt. Ugyan a megkérdezettek háromnegyede nyilatkozott úgy, hogy van a hálózaton profilja, ám az oldalra rendszeresen belépni és tartalmat feltölteni mindössze a felhasználók 7 százaléka szokott. Nem ennyire szélsőséges, de hasonló a helyzet a Google+ esetében is, amelynek az 53 százaléknyi regisztráltból kiindulva ugyan első ránézésre komoly tere van Magyarországon. A szerény felhasználói aktivitás elárulja, hogy a nagy tábor csak azért jött össze, mert a Google minden fronton igyekszik regisztrációra szorítani a felhasználókat, akkor is, ha azok a cég egy teljesen más szolgáltatását, például a YouTube-ot akarják használni.
Itthon még nem indult be az üzlet
A karriermenedzselésben vezető szerepet játszó portál, a LinkedIn magyar felhasználói tábora egyelőre szintén nem túl népes, annak ellenére, hogy az oldal világszerte már közel 280 millió felhasználóval rendelkezik. "A közösségi platformokat még leginkább a szórakozásra használjuk. A LinkedIn-re a magyar internetezők 7 százaléka regisztrált, és csak töredékük hajlandó áldozni valamelyik fizetős szolgáltatási csomagra. Ők olyan munkavállalók vagy cégtulajdonosok, akik az átlagnál jóval komolyabban veszik szakmai életük menedzselését" – kommentálta az eredményeket Petrányi-Széll Rita.
A kutatásból emellett az is kiderült, hogy a magyar internetező felnőttek átlagban három közösségi szolgáltatásra vannak regisztrálva, a válaszadók hatoda pedig ötnek vagy ennél is többnek a tagja. A szolgáltatások leginkább a budapestiek körében népszerűek, és közel megegyező arányban vonzzák a férfiakat és a nőket. A LinkedIn, az iWiW és a Google+ kivételével mindegyik közösségben a 18-29 évesek a legaktívabbak mind regisztráció, mind pedig használat tekintetében.
Biztonságos M2M kommunikáció nagyvállalti környezetben a Balasystól
A megnövekedett támadások miatt az API-k biztonsága erősen szabályozott és folyamatosan auditált terület, amelynek védelme a gépi kommunikáció (M2M) biztonságossá tételén múlik.
CIO KUTATÁS
TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?
Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »
Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak