Bár a Facebook minden szempontból kiemelkedik a mezőnyből, kisebb csoportok jelentős aktivitást mutatnak más közösségi csatornákon is - derült ki egy friss hazai felmérésből.

Ezer magyar internetező megkérdezésével készült az a felmérés, mely azt vizsgálta, hogyan használjuk mostanában a közösségi portálokat. Nem hozott különösebb meglepetést az, hogy mind elterjedtség, mind aktivitás szempontjából a Facebook büszkélkedhet a legjobb arányokkal. A hazai internetezők 85 százaléka regisztrált a tizedik születésnapját pár hete ünneplő közösségi hálózaton. A magyar facebookozók ráadásul igen aktívak: hatból öt megkérdezett havonta legalább egyszer belép a fiókjába, a tagok harmada pedig hetente többször posztol saját tartalmat – mutatható ki a kutatásból, melyet a PS:PRovocative PR-ügynökség megbízásából az NRC piackutató végzett.

Aktív keménymag

Nem mondhatni, hogy lehengerelte a magyar piacot mondjuk a geolokációra épülő Foursquare, vagy a képmegosztó Instagram, de ezekre és több más, néhány százalékos arányt elért közösségi megoldásra is jellemző, hogy bár nincsenek sokan a hazai felhasználók, ellenben nagy aktivitást mutatnak.

A Tumblr mikroblogjaira például az ott regisztráltak negyede hetente többször tölt fel tartalmat, a hazai foursquare-esek közel ötöde szintén heti több alkalommal jelzi a hálózaton, éppen merre jár. Hasonló a helyzet a közel két éve a Facebook tulajdonában lévő Instagramnál is, a képmanipulálással sikeressé vált szolgáltatást a magyar regisztráltak közül 17 százalék hetente igénybe veszi.

A grafikonon látható arányokkal kapcsolatban Petrányi-Széll Rita, a felmérést rendelő ügynökség vezetője arra hívta fel a figyelmet, hogy mivel a kutatás csak a 18 és 75 év közötti internetezőkre terjedt ki, vélhetőleg a fiatalok körében népszerű oldalakon a felnőtt eredményeknél magasabb arányokat figyelhetnénk meg.

A hazai közösségi média megteremtőjéből és sok évig egyeduralkodójából, az iWiW-ből viszont mára tényleg csak egy élettelen csontváz maradt. Ugyan a megkérdezettek háromnegyede nyilatkozott úgy, hogy van a hálózaton profilja, ám az oldalra rendszeresen belépni és tartalmat feltölteni mindössze a felhasználók 7 százaléka szokott. Nem ennyire szélsőséges, de hasonló a helyzet a Google+ esetében is, amelynek az 53 százaléknyi regisztráltból kiindulva ugyan első ránézésre komoly tere van Magyarországon. A szerény felhasználói aktivitás elárulja, hogy a nagy tábor csak azért jött össze, mert a Google minden fronton igyekszik regisztrációra szorítani a felhasználókat, akkor is, ha azok a cég egy teljesen más szolgáltatását, például a YouTube-ot akarják használni.

Itthon még nem indult be az üzlet

A karriermenedzselésben vezető szerepet játszó portál, a LinkedIn magyar felhasználói tábora egyelőre szintén nem túl népes, annak ellenére, hogy az oldal világszerte már közel 280 millió felhasználóval rendelkezik. "A közösségi platformokat még leginkább a szórakozásra használjuk. A LinkedIn-re a magyar internetezők 7 százaléka regisztrált, és csak töredékük hajlandó áldozni valamelyik fizetős szolgáltatási csomagra. Ők olyan munkavállalók vagy cégtulajdonosok, akik az átlagnál jóval komolyabban veszik szakmai életük menedzselését" – kommentálta az eredményeket Petrányi-Széll Rita.

A kutatásból emellett az is kiderült, hogy a magyar internetező felnőttek átlagban három közösségi szolgáltatásra vannak regisztrálva, a válaszadók hatoda pedig ötnek vagy ennél is többnek a tagja. A szolgáltatások leginkább a budapestiek körében népszerűek, és közel megegyező arányban vonzzák a férfiakat és a nőket. A LinkedIn, az iWiW és a Google+ kivételével mindegyik közösségben a 18-29 évesek a legaktívabbak mind regisztráció, mind pedig használat tekintetében.

Közösség & HR

Mit kezdjünk a gyilkos robotokkal?

Kétnapos nemzetközi konferencián próbálták a szomszédos Bécsben kitalálni, miként lehetne nemzetközi szinten kezelni a mesterséges intelligencia fejlődésével egyre potensebbé váló autonóm fegyverrendszereket.
 
Hirdetés

Biztonságos M2M kommunikáció nagyvállalti környezetben a Balasystól

A megnövekedett támadások miatt az API-k biztonsága erősen szabályozott és folyamatosan auditált terület, amelynek védelme a gépi kommunikáció (M2M) biztonságossá tételén múlik.

A válasz egyszerű: arról függ, hogy hol, hogyan és milyen szabályozásoknak és üzleti elvárásoknak megfelelően tároljuk az információt. A lényeg azonban a részletekben rejlik.

a melléklet támogatója az EURO ONE Számítástechnikai Zrt.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.