Az e-kereskedelem után a cloud szolgáltatások területén is rivalizálna a kínai Alibaba az amerikai óriással. Az Amazon viszont épp az Alibaba segítségével igyekszik többet keresni Kínában.

Bár a kínai Alibabáról tavaly még tíz amerikaiból kilenc azt sem tudta, hogy eszik-e vagy isszák, az alig 15 éve alapított kínai vállalkozás produkálta a történelem legnagyobb tőzsdére lépését az USA-ban. Az egyszobás lakásból indított cég mára a világ legnagyobb online kereskedőjévé vált, de láthatóan igyekszik a lehető legtöbb területen megvetni a lábát. A legújabb bejelentés szerint az alapító Jack Ma által vezetett birodalom cloud computing szolgáltatásokért felelős része adatközpontot nyitott a Szilícium-völgyben.

Csata az amerikai felhőben, együttműködés Kínában

A 2009-ben alapított Aliyun felelős az Alibaba áruházainak kiszolgálásáért is, és mint ilyen, komoly referenciákkal rendelkezik. Elég csak a világ legforgalmasabb e-kereskedelmi napját hozó tavalyi kínai "szingliünnepre" utalni. A tervek szerint első körben az Egyesült Államokban tevékenykedő kínai vállalatok számára nyújtanának cloud szolgáltatásokat, míg a későbbiekben várhatóan ezt igyekeznek kiterjeszteni, és nemzetközi ügyfélkört toborozni.

Ezzel az inváziós lépéssel többek között olyan nagy szolgáltatók, mint például a Google és a Microsoft is az Alibaba közvetlen riválisaivá válnak. De nem szabad elfeledkezni az amerikai e-kereskedelemben éllovas Amazonról sem, amelyiknek szintén fontos üzlet a cloud. A Jeff Bezos irányította cég így az online áruház után az Amazon Web Services portfóliójának értékesítésekor is kénytelen lesz számolni a "kínai veszedelemmel".

Érdekes módon az Alibaba amerikai adatközpontjának megnyitásával szinte egy időben az Amazon is lépett Kínában. Igaz, ott jóval barátságosabb lépés történt, hiszen az amerikai cég dedikált részleget nyitott az Alibaba portálján, a tmall.com-on. A kínai webáruház egyfajta gyűjtőként funkcionál a kereskedők számára, akik külön virtuális boltokat nyithatnak a felületen. Ezzel a lehetőséggel több nyugati cég is élt, például a Zara gyártója vagy a brit Burberry, így próbálva közelebb kerülni az összességében immár elképesztő pénzeket költő kínai fogyasztókhoz.

Van máááás is!

Az Alibaba egyébként nem csak a cloudban, de szinte mindehol igyekszik ott lenni. A remek üzleti eredményeknek és a csillagászati sikerrel zárult nyilvános részvénykibocsátásnak hála könnyedén megteheti, hogy kis túlzással bármibe beszáll, amiben akár csak egy kis fantáziát is lát. Csak az elmúlt egy hónap híreiből szemezgetve például utalhatunk a drónfejlesztésre, vagy éppen egy szolid, félmilliárd dollárnál alig nagyobb léptékű részesedésvásárlásra Kína egyik feltörekvő mobilgyártójában.

Cloud & big data

Ismét keresik a hazai digitális szakma női példaképeit

A 40 év feletti női szakemberek elismerését célzó pályázatot immár harmadszorra hirdette meg az IVSZ és a WiTH.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.