Hogy mennyire megváltozott a világ, arra jó példa a tegnap megtartott kínai Singles' Day. A november 11-ére eső nem hivatalos ünnep egyfajta anti-Valentin-nap. A kínai fiatal egyedülállók mellett azonban mások is kihasználhatják, hogy az e-kereskedők nagy kedvezményeket kínálnak ezen a napon.
Mesés rekord
A hagyomány nem túl mély gyökerű, de a nemrégiben történelmi tőzsdére lépést produkáló Alibaba ebben is jó érzékkel látta meg az üzleti potenciált. Alig néhány év alatt sikerült egy az amerikai fekete péntekhez hasonlatos vásárlási őrületté alakítani a szinglik önbecsülésének napját. Az USA-ban népszerű akciózástól azonban egy dologban biztosan eltér a kínai változat: a léptékben.
Már tavaly is őrült számokkal dicsekedhetett az Alibaba, hiszen csak ők 8,14 milliárd dollárnak megfelelő forgalmat könyvelhettek el 2013. november 11-én. Ehhez képest múlt évben a fekete péntek 1,2 milliárdnyi online megrendelést hozott az USA-ban. Az előrendelésekkel és a világ minden tájára kiterjesztett kedvezményekkel operáló kínai e-kereskedelmi óriás idén biztosan rekordot dönt, hiszen már órákkal a nap vége előtt sikerült túllépni a tavalyi összegen.
Másoknak is jutott belőle
Bár a világ bármely pontjáról fogadtak megrendeléseket, a tegnapi nap elképesztő forgalma elsősorban a kínai fogyasztók egyre nagyobb erejére hívja fel a figyelmet. A vásárlási lázból ráadásul nem kizárólag az Alibaba tudott profitálni. A szintén kínai online kereskedő JD.com például Twitteren közölte, hogy az első 16 óra adatai alapján idén bőven megduplázzák a forgalmukat. Szintén optimistán nyilatkozott a világ harmadik telefongyártójává avanzsált Xiaomi is. A cég november 11-ére időzített akcióival több mint egymillió készüléket értékesített.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak