Bejött az idei nagy akciós nap az USA-ban. A fekete pénteken az előrejelzéseknek megfelelően a tavalyinál is sokkal többet költöttek az online boltokban. És a kiberhétfő még csak most zajlik.

Itthon még csak most kezd terjedni, de a tengerentúlon már régi hagyomány a Black Friday, azaz a fekete péntek. A karácsonyi vásárlási szezont nem hivatalosan nyitó napon a hagyományos boltokban hatalmas kedvezményeket kínáltak (és kínálnak manapság is) termékeket. Ez persze számos esetben tettlegességig fajuló tülekedést jelent, így az elektronikus áruházak számára óriási lehetőség volt "rárepülni" erre az amerikai hagyományra. Ma már szinte nincs is olyan webshop az USA-ban, amelyik ne időzítene az idén múlt hét péntekre eső napra valamilyen speciális akciót, nagyobb kedvezményt. Nálunk ez az ötlet csak az elmúlt egy-két évben kezdett terjedni, de az amerikai dolláresőt látva nem kell hozzá sok, hogy itthon is intézményesített hagyománnyá váljon a fekete péntek.

Még jó, hogy válság van...

Múlt hét pénteken a friss számítások szerint 1,2 milliárd dollár értékben vásároltak online az Egyesült Államokban, ami még az ottani vásárlóerő figyelembe vételével is óriási szám. Annyira, hogy ez volt a történelem legerősebb 24 órája az e-kereskedelem szempontjából. Ezzel bejönni látszik a Forrester korábbi jóslata, miszerint 15 százalékkal erősödhet éves szinten az ünnepi vásárlási kedv. Tavaly ugyanis "csak" 1,05 milliárdra rúgott a fekete pénteki szaldó. A vásárlók számát tekintve is sikerült új csúcsot elérni a most mért 66 millió online ügyféllel. Habár az amerikai összetartozást szimbolizáló (és a fekete pénteket megelőző) hálaadás napján inkább pulykát szelnek, mint vásárolnak, mégis a múlt csütörtöki nap sem volt éppen csendes. Az ünnepnapon még erősebb éves növekedést lehetett tapasztalni: a 2012-es 633 millió után idén 766 millió dollár lett az összforgalom, ami bő 20 százalékos növekedésnek felel meg. A fekete pénteket megelőző hónapra sem lehet amúgy sok panasz, hiszen az akciós bevételekkel együtt a tavalyi 16,5 milliárd után idén 20,5 milliárdon állt meg a webshopok kasszája.

Az internetes forgalom mérésére specializálódott ComScore a fenti adatok mellett nyilvánosságra hozta az akciós időszak nyerteseit is, azaz azokat az oldalakat, amelyek a legtöbb vásárlót, érdeklődőt vonzották. Ezen a listán az Amazon végzett az élen, míg második az eBay, harmadik pedig a Walmart oldala lett. Az amerikai vásárlók leginkább ruházati termékekre, kiegészítőkre költöttek (28%), ezt viszont a informatikai eszközök (19%) és a szórakoztatóelektronika (7%) követte, azaz az amerikaiak digitális felkészültsége a vásárlólistájuk összetételén is meglátszik. Kíváncsian várjuk, hogy alakulnak a hasonló adatok itthon.

A Tesla bármelyik másik márkánál több halálos balesetben érintett

Az elmúlt években gyártott járműveket vizsgálva kiderült, hogy az amerikai utakon a Teslák az átlagosnál kétszer gyakrabban szerepelnek végzetes ütközésekben a megtett mérföldek arányában.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.