Már csak pár nap van a hálaadásig, ami kvázi a kezdőnapja az ottani ünnepi vásárlási szezonnak. Az USA-ban várhatóan idén is rekordköltést realizálnak a webshopok, de az ottani akciók sikerét sok hazai bolt is megpróbálja lemásolni.

Az Egyesült Államok ünnepi vásárlási szezonját immár sok-sok éve egy hosszúra nyújtott hétvége határozza meg. A csütörtöki hálaadást követő fekete péntek (Black Friday), majd a rákövetkező kiberhétfő (Cyber Monday) alatt szinte minden ottani webshop különleges ajánlatokkal, árkedvezményekkel igyekszik korai bevásárlásra ösztönözni az internetezőket.

A Forrester friss becslése szerint az ünnepi szezonban lebonyolított online vásárlások forgalma idén is a korábbi évek trendjét követi, és valószínűleg 15 százalékkal bővül a tavalyi eredményhez képest. Az amerikai fogyasztók így várhatóan 78,7 milliárd dollárt hagynak az e-kereskedőknél a teljes karácsonyi szezonban, ami a teljes éves online forgalom harmada. Hogy kicsit keretbe helyezzük, milyen óriási összegről is van szó: Magyarország tavalyi GDP-je körülbelül 125 milliárd dollár volt, míg az idei költségvetésben nagyjából 68 milliárd dollárnyi éves kiadással számolt a kormány.

Jobban teljesít! 

Ami a hazai e-kereskedelmet illeti, az amerikai minta kezd egyre népszerűbbé válni itthon, és sok webáruház előre jelezte, hogy hasonló kedvező akciókra számíthatnak a magyar vásárlók is. Az online kiskereskedelem forgalmának magyarországi bővülését a gazdasági válságtól és recessziótól súlytott időszakok sem fogták vissza jelentősen. Az eNET tavasszal publikált felmérése szerint tavaly 15 százalékkal nőtt az e-kereskedelem, és ha minden igaz, idén sem lassul a növekedés üteme, a forgalom pedig átlépheti a 200 milliárd forintot. Ez utóbbi nagyjából a 3 százaléka az ország teljes kiskereskedelmi forgalmának, azaz az online vásárlás most már "szabad szemmel is látható" szeletét adja a hazai piacnak.

Az Árukereső.hu friss kutatása szerint idén a megkérdezett magyar internetezők 70 százaléka tervez ajándékot választani az online boltokból is, több mint felük pedig kizárólag így akarja letudni a kötelező ünnepi készülődést. Ez azt jelenti, hogy itthon a bevásárlóközpontok után az internet a második legkedveltebb beszerzési forrás. A magyar vásárlók, hasonlóan az amerikaiakhoz elsősorban az árakat tartják fontosnak egy-egy termék kiválasztásakor, de a kínálati bőség valamint a szállítási feltételek is a kiemelt szempontok között vannak. A felmérés szerint idén az emberek több mint fele 10-30 ezer forintot szán az ajándékokra.

 

Az eNET októberi előrejelzése szerint idén várhatóan 46 milliárd forintot hagyunk ott a hazai e-kereskedőknél, ami a teljes éves forgalom körülbelül negyedének felel meg. A forgalomnövekedés mögött azonban nem a vásárlások számának emelkedése áll, hanem elsősorban az, hogy ilyenkor a fogyasztók jellemzően nagyobb értékű eszközöket vesznek. A vásárlások száma ugyanis a karácsonyi időszakban nem ugrik meg a többi, kéthavi periódushoz képest: a vásárlások mintegy hatodát bonyolították le ilyenkor.

A Tesla bármelyik másik márkánál több halálos balesetben érintett

Az elmúlt években gyártott járműveket vizsgálva kiderült, hogy az amerikai utakon a Teslák az átlagosnál kétszer gyakrabban szerepelnek végzetes ütközésekben a megtett mérföldek arányában.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.