A Samsung és az Apple egyeduralma továbbra is töretlen, a Huawei a harmadik.
Hirdetés
 

Külön-külön már részleteztük, hogy a gyártók milyen negyedévet produkáltak: a Samsung továbbra is lendületben, az Apple meglepetések nélkül hozta a kötelezőt, a Nokia lépésről-lépésre halad előre, az LG pedig hálás lehet a mobil részlegnek. A Strategy Analytics hasonló időszakra vonatkozó adatai megerősítik azt, amit az eddigiekből sejteni lehetett: a smartphone piac feltartóztathatatlanul nyomul előre.

Samsung-Apple hegemónia

A világszerte leszállított okostelefonok száma a harmadik negyedévben 45 százalékkal nőtt a tavalyi adatokhoz képest, ami 251 millió készüléket jelent a 2012-ben produkált 172,8 millióhoz képest. Az elemzők szerint ez volt az első olyan negyedév, amikor a gyártók meghaladták a negyedmilliárdos számot, és az is most fordult elő először, hogy a leszállított mobilok 60 százaléka az „okos” kategóriába tartozik. Linda Sui, a Strategy Analytics senior elemzője szerint az erőteljes növekedés a fejlett piacokon az LTE, a fejlődő országokban pedig a 3G-s készülékek iránti igénynek köszönhető.

Az éllovasok személye változatlan: a Samsung toronymagasan vezeti a mezőnyt 35 százalékos részesedéssel. A vizsgált negyedév alatt leszállított 88,4 millió készülékből jelentős részt vett ki a Galaxy S4, illetve a Note 3, de ez eredményhez nagyban hozzájárult az olcsó kategóriát erősítő Galaxy Y is. Az Apple második helye is stabil, főleg annak fényében, hogy az új modellek, főleg az iPhone 5s miatt jelentősen sikerült növelni a mobil eladásokat. Ez erre a negyedévre 33,8 millió eladott mobilt jelent, a cupertinóiak részesedése azonban ennek ellenére 16-ról 13 százalékra csökkent 2012-höz képest.

Egy kupacban a kínai gyártók

A harmadik helyre szoros küzdelemben a kínai Huawei futott be. A távközlési berendezések piacán is jelentős pozícióval bíró cégnek épphogy sikerült megelőzni az LG-t. A leszakadás tetemes az első két helyezetthez képest, így 12,7 millió eladott okostelefon is elég volt a bronz éremhez. A tendencia azonban feltétlenül kedvezőnek tűnik a Huawei számára, hiszen a tavalyi harmadik negyedévéhez képest (7,6 millió darab készülék) komoly ugrást hajtott végre a vállalat. A képet árnyalja az a körülmény, hogy az eladásokban jeleskedő P6, illetve G610 modellek elsősorban a hazai, kínai piacon voltak kelendőek, vagyis az európai és amerikai áttörés még várat magára.

A ranglista negyedik helyére az LG került 12 millió okostelefonnal, amivel nagy harcban áll a Huawei-jel. A tavalyi adatokhoz képest a növekedés itt is tetemesnek mondható, de ugyanez áll az 5. helyen álló Lenovoról (10,8 millió mobil) is. Ezzel együtt a Top 5 mezőnyének második felén tanyázó vállalatok közül egyedül a Huawei éri el az 5 százalékos piaci részesedést, viszont eredményeik alapján a Sony és a Nokia is a 37 százalékos egyéb kategóriába kényszerült.

Máris megszűnik a ChatGPT automata modellválasztója az ingyenes felhasználásban

Nemcsak drága, hanem az OpenAi szerint nem is népszerű, így a bonyolultabb kérdésekre adott pontosabb válaszokhoz ismét manuális modellválasztásra lesz szükség.
 
Hirdetés

Az ötlettől az értékteremtésig – egy jól működő adattudományi szervezet alapjai

Miért bukik el annyi adattudományi kezdeményezés már az indulás után? A válasz gyakran nem az algoritmusok összetettségében, hanem az adatok minőségében és kezelésében keresendő. Stabil adatforrások, következetes feature-kezelés és egy jól felépített Feature Store nélkül a gépi tanulás ritkán jut el a valódi üzleti értékteremtésig.

Sok szervezet adatvezéreltnek tartja magát, mert van BI rendszere és heti dashboardja. A valóságban azonban ennél többről van szó; a kérdés ugyanis nem az, hogy van-e elég adat, hanem, hogy mennyire jól használják a döntések meghozatalához.

a melléklet támogatója a One Solutions

EGY NAPBA SŰRÍTÜNK MINDENT, AMIT MA EGY PROJEKTMENEDZSERNEK TUDNIA KELL!

Ütős esettanulmányok AI-ról, agilitásról, csapattopológiáról. Folyamatos programok három teremben és egy közösségi térben: exkluzív információk, előadások, interaktív workshopok, networking, tapasztalatcsere.

2026.03.10. UP Rendezvénytér

RÉSZLETEK »

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.