Külön-külön már részleteztük, hogy a gyártók milyen negyedévet produkáltak: a Samsung továbbra is lendületben, az Apple meglepetések nélkül hozta a kötelezőt, a Nokia lépésről-lépésre halad előre, az LG pedig hálás lehet a mobil részlegnek. A Strategy Analytics hasonló időszakra vonatkozó adatai megerősítik azt, amit az eddigiekből sejteni lehetett: a smartphone piac feltartóztathatatlanul nyomul előre.
Samsung-Apple hegemónia
A világszerte leszállított okostelefonok száma a harmadik negyedévben 45 százalékkal nőtt a tavalyi adatokhoz képest, ami 251 millió készüléket jelent a 2012-ben produkált 172,8 millióhoz képest. Az elemzők szerint ez volt az első olyan negyedév, amikor a gyártók meghaladták a negyedmilliárdos számot, és az is most fordult elő először, hogy a leszállított mobilok 60 százaléka az „okos” kategóriába tartozik. Linda Sui, a Strategy Analytics senior elemzője szerint az erőteljes növekedés a fejlett piacokon az LTE, a fejlődő országokban pedig a 3G-s készülékek iránti igénynek köszönhető.
Az éllovasok személye változatlan: a Samsung toronymagasan vezeti a mezőnyt 35 százalékos részesedéssel. A vizsgált negyedév alatt leszállított 88,4 millió készülékből jelentős részt vett ki a Galaxy S4, illetve a Note 3, de ez eredményhez nagyban hozzájárult az olcsó kategóriát erősítő Galaxy Y is. Az Apple második helye is stabil, főleg annak fényében, hogy az új modellek, főleg az iPhone 5s miatt jelentősen sikerült növelni a mobil eladásokat. Ez erre a negyedévre 33,8 millió eladott mobilt jelent, a cupertinóiak részesedése azonban ennek ellenére 16-ról 13 százalékra csökkent 2012-höz képest.
Egy kupacban a kínai gyártók
A harmadik helyre szoros küzdelemben a kínai Huawei futott be. A távközlési berendezések piacán is jelentős pozícióval bíró cégnek épphogy sikerült megelőzni az LG-t. A leszakadás tetemes az első két helyezetthez képest, így 12,7 millió eladott okostelefon is elég volt a bronz éremhez. A tendencia azonban feltétlenül kedvezőnek tűnik a Huawei számára, hiszen a tavalyi harmadik negyedévéhez képest (7,6 millió darab készülék) komoly ugrást hajtott végre a vállalat. A képet árnyalja az a körülmény, hogy az eladásokban jeleskedő P6, illetve G610 modellek elsősorban a hazai, kínai piacon voltak kelendőek, vagyis az európai és amerikai áttörés még várat magára.
A ranglista negyedik helyére az LG került 12 millió okostelefonnal, amivel nagy harcban áll a Huawei-jel. A tavalyi adatokhoz képest a növekedés itt is tetemesnek mondható, de ugyanez áll az 5. helyen álló Lenovoról (10,8 millió mobil) is. Ezzel együtt a Top 5 mezőnyének második felén tanyázó vállalatok közül egyedül a Huawei éri el az 5 százalékos piaci részesedést, viszont eredményeik alapján a Sony és a Nokia is a 37 százalékos egyéb kategóriába kényszerült.
Exkluzív szakmai nap a felhők fölött: KYOCERA Roadshow a MOL Toronyban
A jövő irodája már nem a jövő – hanem a jelen. A digitális transzformáció új korszakába lépünk, és ebben a KYOCERA nemcsak követi, hanem formálja is az irányt. Most itt a lehetőség, hogy első kézből ismerje meg a legújabb hardveres és szoftveres fejlesztéseket, amelyekkel a KYOCERA új szintre emeli a dokumentumkezelést és az üzleti hatékonyságot.
CIO KUTATÁS
AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE
Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?
Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!
Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak