A Samsung és az Apple egyeduralma továbbra is töretlen, a Huawei a harmadik.

Külön-külön már részleteztük, hogy a gyártók milyen negyedévet produkáltak: a Samsung továbbra is lendületben, az Apple meglepetések nélkül hozta a kötelezőt, a Nokia lépésről-lépésre halad előre, az LG pedig hálás lehet a mobil részlegnek. A Strategy Analytics hasonló időszakra vonatkozó adatai megerősítik azt, amit az eddigiekből sejteni lehetett: a smartphone piac feltartóztathatatlanul nyomul előre.

Samsung-Apple hegemónia

A világszerte leszállított okostelefonok száma a harmadik negyedévben 45 százalékkal nőtt a tavalyi adatokhoz képest, ami 251 millió készüléket jelent a 2012-ben produkált 172,8 millióhoz képest. Az elemzők szerint ez volt az első olyan negyedév, amikor a gyártók meghaladták a negyedmilliárdos számot, és az is most fordult elő először, hogy a leszállított mobilok 60 százaléka az „okos” kategóriába tartozik. Linda Sui, a Strategy Analytics senior elemzője szerint az erőteljes növekedés a fejlett piacokon az LTE, a fejlődő országokban pedig a 3G-s készülékek iránti igénynek köszönhető.

Az éllovasok személye változatlan: a Samsung toronymagasan vezeti a mezőnyt 35 százalékos részesedéssel. A vizsgált negyedév alatt leszállított 88,4 millió készülékből jelentős részt vett ki a Galaxy S4, illetve a Note 3, de ez eredményhez nagyban hozzájárult az olcsó kategóriát erősítő Galaxy Y is. Az Apple második helye is stabil, főleg annak fényében, hogy az új modellek, főleg az iPhone 5s miatt jelentősen sikerült növelni a mobil eladásokat. Ez erre a negyedévre 33,8 millió eladott mobilt jelent, a cupertinóiak részesedése azonban ennek ellenére 16-ról 13 százalékra csökkent 2012-höz képest.

Egy kupacban a kínai gyártók

A harmadik helyre szoros küzdelemben a kínai Huawei futott be. A távközlési berendezések piacán is jelentős pozícióval bíró cégnek épphogy sikerült megelőzni az LG-t. A leszakadás tetemes az első két helyezetthez képest, így 12,7 millió eladott okostelefon is elég volt a bronz éremhez. A tendencia azonban feltétlenül kedvezőnek tűnik a Huawei számára, hiszen a tavalyi harmadik negyedévéhez képest (7,6 millió darab készülék) komoly ugrást hajtott végre a vállalat. A képet árnyalja az a körülmény, hogy az eladásokban jeleskedő P6, illetve G610 modellek elsősorban a hazai, kínai piacon voltak kelendőek, vagyis az európai és amerikai áttörés még várat magára.

A ranglista negyedik helyére az LG került 12 millió okostelefonnal, amivel nagy harcban áll a Huawei-jel. A tavalyi adatokhoz képest a növekedés itt is tetemesnek mondható, de ugyanez áll az 5. helyen álló Lenovoról (10,8 millió mobil) is. Ezzel együtt a Top 5 mezőnyének második felén tanyázó vállalatok közül egyedül a Huawei éri el az 5 százalékos piaci részesedést, viszont eredményeik alapján a Sony és a Nokia is a 37 százalékos egyéb kategóriába kényszerült.

Megerősítette a Fehér Ház, nem elírás a 245 százalékos kínai importvám

A dolog ezen a szinten már régen értelmét vesztette, de az kétségtelen, hogy az értelmetlen rekordok is rekordok.
 
Hirdetés

Exkluzív szakmai nap a felhők fölött: KYOCERA Roadshow a MOL Toronyban

A jövő irodája már nem a jövő – hanem a jelen. A digitális transzformáció új korszakába lépünk, és ebben a KYOCERA nemcsak követi, hanem formálja is az irányt. Most itt a lehetőség, hogy első kézből ismerje meg a legújabb hardveres és szoftveres fejlesztéseket, amelyekkel a KYOCERA új szintre emeli a dokumentumkezelést és az üzleti hatékonyságot.

A mesterséges intelligencia új korszakába léptünk. A generatív MI nem csupán kísérleti technológia. Sok cég stratégiai eszköznek tekinti, amely segít a versenyképesség megőrzésében, javításában.

a melléklet támogatója a One Solutions

CIO KUTATÁS

AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE

Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?

Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!

Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.