Külön-külön már részleteztük, hogy a gyártók milyen negyedévet produkáltak: a Samsung továbbra is lendületben, az Apple meglepetések nélkül hozta a kötelezőt, a Nokia lépésről-lépésre halad előre, az LG pedig hálás lehet a mobil részlegnek. A Strategy Analytics hasonló időszakra vonatkozó adatai megerősítik azt, amit az eddigiekből sejteni lehetett: a smartphone piac feltartóztathatatlanul nyomul előre.
Samsung-Apple hegemónia
A világszerte leszállított okostelefonok száma a harmadik negyedévben 45 százalékkal nőtt a tavalyi adatokhoz képest, ami 251 millió készüléket jelent a 2012-ben produkált 172,8 millióhoz képest. Az elemzők szerint ez volt az első olyan negyedév, amikor a gyártók meghaladták a negyedmilliárdos számot, és az is most fordult elő először, hogy a leszállított mobilok 60 százaléka az „okos” kategóriába tartozik. Linda Sui, a Strategy Analytics senior elemzője szerint az erőteljes növekedés a fejlett piacokon az LTE, a fejlődő országokban pedig a 3G-s készülékek iránti igénynek köszönhető.
Az éllovasok személye változatlan: a Samsung toronymagasan vezeti a mezőnyt 35 százalékos részesedéssel. A vizsgált negyedév alatt leszállított 88,4 millió készülékből jelentős részt vett ki a Galaxy S4, illetve a Note 3, de ez eredményhez nagyban hozzájárult az olcsó kategóriát erősítő Galaxy Y is. Az Apple második helye is stabil, főleg annak fényében, hogy az új modellek, főleg az iPhone 5s miatt jelentősen sikerült növelni a mobil eladásokat. Ez erre a negyedévre 33,8 millió eladott mobilt jelent, a cupertinóiak részesedése azonban ennek ellenére 16-ról 13 százalékra csökkent 2012-höz képest.
Egy kupacban a kínai gyártók
A harmadik helyre szoros küzdelemben a kínai Huawei futott be. A távközlési berendezések piacán is jelentős pozícióval bíró cégnek épphogy sikerült megelőzni az LG-t. A leszakadás tetemes az első két helyezetthez képest, így 12,7 millió eladott okostelefon is elég volt a bronz éremhez. A tendencia azonban feltétlenül kedvezőnek tűnik a Huawei számára, hiszen a tavalyi harmadik negyedévéhez képest (7,6 millió darab készülék) komoly ugrást hajtott végre a vállalat. A képet árnyalja az a körülmény, hogy az eladásokban jeleskedő P6, illetve G610 modellek elsősorban a hazai, kínai piacon voltak kelendőek, vagyis az európai és amerikai áttörés még várat magára.
A ranglista negyedik helyére az LG került 12 millió okostelefonnal, amivel nagy harcban áll a Huawei-jel. A tavalyi adatokhoz képest a növekedés itt is tetemesnek mondható, de ugyanez áll az 5. helyen álló Lenovoról (10,8 millió mobil) is. Ezzel együtt a Top 5 mezőnyének második felén tanyázó vállalatok közül egyedül a Huawei éri el az 5 százalékos piaci részesedést, viszont eredményeik alapján a Sony és a Nokia is a 37 százalékos egyéb kategóriába kényszerült.
Az ötlettől az értékteremtésig – egy jól működő adattudományi szervezet alapjai
Miért bukik el annyi adattudományi kezdeményezés már az indulás után? A válasz gyakran nem az algoritmusok összetettségében, hanem az adatok minőségében és kezelésében keresendő. Stabil adatforrások, következetes feature-kezelés és egy jól felépített Feature Store nélkül a gépi tanulás ritkán jut el a valódi üzleti értékteremtésig.
EGY NAPBA SŰRÍTÜNK MINDENT, AMIT MA EGY PROJEKTMENEDZSERNEK TUDNIA KELL!
Ütős esettanulmányok AI-ról, agilitásról, csapattopológiáról. Folyamatos programok három teremben és egy közösségi térben: exkluzív információk, előadások, interaktív workshopok, networking, tapasztalatcsere.
2026.03.10. UP Rendezvénytér
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak