A Microsoft keresője nem tudott a Google komoly konkurenciájává nőni azzal, hogy nagyjából egy éve generatív mesterséges intelligenciára épülő funkciókat kapott.

Tavaly februárban sokan gondolták azt (minden bizonnyal Redmond környékén is), hogy a Bing keresőbe az OpenAI támogatásával beépített fejlett generatív mesterséges intelligencia valóságos lavinát indít majd el abban a szegmensben, ahol immár évtizedekben mérhető a Google dominanciája.

Maga a Microsoft vezérigazgatója, Satya Nadella is igen bizakodó kijelentéseket tett akkoriban. Például, hogy "az egész keresőkategória mostanában nagy változáson megy keresztül". Az is elhangzott, hogy "ilyen lehetőség nagyon ritkán adódik" - utalva a cég saját keresőjének MI-vel történt felokosítására.

Az éppen ChatGPT-lázban égő világ a várakozásokra nem is nagyon cáfolt rá, és valósággal ellepték az érdeklődők az intelligens(ebbnek gondolt) Binget. A Microsoft egy hónappal a rajtot követően büszkén jelentette, hogy keresőjénél mind a felhasználói szám, mind az aktivitás tekintetében jelentős növekedést hozott a mesterséges intelligencia integrálása.

Nagy lépés, kis változás

Mindez azonban csak apró hullámokat vetett a keresőpiac óceánján, amelyet a StatCounter legfrissebb adatai alapján továbbra is zavartalanul vezet a Google megoldása. A vállalat decemberben globálisan és minden platformra (desktop, tablet, okostelefon) nézve több mint 91,6 százalékot mért a Google-nek, míg a második helyre befutó Bingnek a 3,4 százalékos használati arányt sem sikerült elérnie.

Az tehát egyértelműen kijelenthető, hogy az egy évvel ezelőtti magabiztos jóslatok nem következtek be, és a chatbotos képességek megjelenésétől sem vált valódi alternatívává a Bing.

Redmond lépése ettől függetlenül kudarcnak semmiképpen sem mondható. Egyrészt a tavaly februári adatokhoz (2,8%) képest arányaiban komoly javulást jelent ez a nagyjából 0,6 százalékpont is. Másrészt pedig az MI beépítésekor éppen lejtmenetben volt a Microsoft keresője, amit nem csupán megállított, de a visszájára is fordított a generatív algoritmusok iránt megmutatkozó felhasználói érdeklődés.

Konzumer tech

Az idősebb hazai netezők is fekete öves facebookozók lettek

Egy friss kutatás szerint Mark Zuckerberg hálózata már az 55 évnél idősebb korosztály életében is fontosabb, mint a televízió. A szeniorok online aktivitásában ugyanakkor nagy a nemek közti különbség.
 
Hirdetés

Biztonságos M2M kommunikáció nagyvállalti környezetben a Balasystól

A megnövekedett támadások miatt az API-k biztonsága erősen szabályozott és folyamatosan auditált terület, amelynek védelme a gépi kommunikáció (M2M) biztonságossá tételén múlik.

A válasz egyszerű: arról függ, hogy hol, hogyan és milyen szabályozásoknak és üzleti elvárásoknak megfelelően tároljuk az információt. A lényeg azonban a részletekben rejlik.

a melléklet támogatója az EURO ONE Számítástechnikai Zrt.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.