Egy független elemző szerint a két cég még az első tízbe sem fér be okostelefonok terén.

Foglalkoztunk már az okostelefon gyártók első negyedéves eredményeivel a Strategy Analytics adataira támaszkodva, de egy független elemző top 10-es listája miatt érdemes egy kicsit visszatérni a témára. A korábban a Nokiánál, ma iparági tanácsadóként és szakértőként dolgozó Tomi Ahonen a saját és az iparág többi szereplőjének adatait alapul véve közzétette az okostelefon piac első negyedéves eredményeit.

Sűrű középmezőny

A nagy elemző cégekkel ellentétben Ahonen nem csak az öt legjobban teljesítő gyártó adatait mutatta be, hanem elment egészen a 10. helyezettig, amiből meglepő eredmények derültek ki. A Sony és a Microsoft annyira rosszul teljesített az év első három hónapjában, hogy még az első 10 közé sem sikerült bekerülniük, helyettük pedig egy teljesen új szereplő köszönt be a legjobbak közé.

A lista eleje megegyezik a Strategy Analytics adataival, azaz a Samsung újra magához tért, ismét biztosan vezeti a piacot a masszív, 82 millió darab eladott készülékkel, ami több mint 24 százalékos globális részesedést jelent. A kétpólusú piaci felállás szintén megmaradt, mivel az Apple biztosan őrzi a második helyet.

Copy: | Create infographics

Ezt követően azonban nagyon sűrű a mezőny és annyira kicsik a különbségek, amik óriási küzdelmet vetítenek előre az év hátralévő részére. A két kínai szereplő után az LG foglalja el az ötödik helyet, ami után a rendkívüli sikereket halmozó Xiaomi következik. A kínai fölény már-már nyomasztó, hiszen az alsóházban kizárólag a távol-keleti országból származó gyártókat találhatunk.

Új befutó Kínából

A Vivo új belépőként, de már tapasztalt játékosként van jelen az első tízben. A 2009-ben alapított gyártó elsőként akkor hallatott magáról, amikor az Xplay 3S modell személyében kiadták a világ első 2k felbontású kijelzővel ellátott mobilját. Azóta számos új készüléket dobtak piacra, amelyek elsősorban a látványos dizájnnal és a lehető legvékonyabb készülékházakkal igyekeznek előnyt szerezni a piacon – láthatóan sikerrel.

A Kína felől érkező nyomásnak sem a Sony Mobile, sem a Microsoft nem tudott ellenállni, ezért kikerültek az első 10-ből. A Windows Phone alapú, főleg Lumia modellek teljesítményére Ahonen mobilos oprendszerekre vonatkozó arányai alapján következtethenünk: a 3 százalék azt mutatja, hogy a rendszer továbbra sem képes megkapaszkodni és erősödni. A Sony az Xperia Z sorozat legújabb tagját már csak a kínai piacon jelentette be és egyre többet hallani arról, hogy a vállalat megválna a mobilos divíziótól.

Mobilitás

A Tesla bármelyik másik márkánál több halálos balesetben érintett

Az elmúlt években gyártott járműveket vizsgálva kiderült, hogy az amerikai utakon a Teslák az átlagosnál kétszer gyakrabban szerepelnek végzetes ütközésekben a megtett mérföldek arányában.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.