A Samsung üzleti jelentései az elmúlt egy évben folyamatosan csökkenő bevételekről és nyereségről számoltak be, aminek az lett a következménye, hogy a magát erősen tartó Apple beérte a koreai vállalatot az értékesített okostelefonok terén. Most, hogy mindketten publikálták a legfrissebb eredményeket, kissé nehézkes az összevetés, mivel a Samsung nem közli az eladott mobilok adatait, ezért ez ügyben a Strategy Analytics becsléseit lehet iránymutatóként használni.
1. Samsung,. 2. Apple
A piacot vezető két gyártó a tavalyi év utolsó három hónapjában hasonló volumenben (kb. 74 millió) értékesítették készülékeiket, most azonban a Samsung ismét el tudott lépni az Apple-től. 2015 első negyedévében 61 millió iPhone talált gazdára, a Samsung ugyanebben az időszakban a Strategy Analytics elemzői szerint ismét meghaladta a 80 milliós darabszámot. A szakértők ugyanakkor felhívják a figyelmet arra, hogy míg az Apple képes magasan tartott átlagárakkal, így nagyobb profitrátával dolgozni, addig a Samsung a mennyiséget főleg a Galaxy sorozat olcsóbb tagjaival éri el.
A leszállított okostelefonok (fent) száma és a gyártók piaci részesedése (lent) (Forrás: Strategy Analytics)
A Samsung 83 millióra becsült teljesítménye méretes előrelépés az előző év utolsó negyedévének 74,5 milliójához képest, alaposan elmarad azonban 2014 hasonló időszakában leszállított 89 milliótól. A gyártó ezzel együtt azt jósolja, hogy a következő időszakban tovább növekednek a bevételek és a nyereség is, amit elsősorban a Galaxy S6 két verziójának piacra kerülése idéz majd elő. A Samsung egyébként 2015 első negyedévében 44 milliárd dollárnyi bevétel mellett 5,6 milliárd dolláros üzemi nyereséget hozott össze, ami 12 és 30 százalékos csökkenés a 2014-es számokhoz képest.
A Strategy Analytics erősorrendje szerint a Samsung ismét magabiztosan vezeti a piacot 24 százalékos részesedéssel, ami az előző negyedévben 19,6 százalék, azaz pont annyi volt, amennyi az Apple-nek jutott. Most a cupertinóiak visszaestek 17,7 százalékra, viszont érdemes azt is figyelembe venni, hogy az előző év hasonló időszakához képest az Apple erősíteni tudott 15,3 százalékról, a Samsung azonban masszív piacvesztésben van, hiszen akkor még 31,2 százalékos részesedést tudhatott magáénak.
A félvezető ipar tartja magát
A Samsung többi divíziójának teljesítményét is megnézve kiderül, hogy a szórakoztató elektronikai üzletág teljesített a legrosszabbul a maga 28 százalékos bevétel csökkenésével. A cég szerint ennek oka egyrészt a gyenge szezonalitásban keresendő, másrészt az erős dollár sem tett jót az európai, illetve fejlődő országok piacainak. Jó állapotnak örvend azonban a félvezető divízió, aminek nem ártott az év elejei pangás, sőt, sikerült növelni a DRAM és SSD eladásokat. Hasonlóan jól muzsikált a megjelenítőkért felelős Display Panel, mivel a prémium OLED kijelzőket tartalmazó termék iránt élénk kereslet mutatkozott.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak