A koreai cég 2015 első negyedévében biztató eredményeket produkált.

A Samsung üzleti jelentései az elmúlt egy évben folyamatosan csökkenő bevételekről és nyereségről számoltak be, aminek az lett a következménye, hogy a magát erősen tartó Apple beérte a koreai vállalatot az értékesített okostelefonok terén. Most, hogy mindketten publikálták a legfrissebb eredményeket, kissé nehézkes az összevetés, mivel a Samsung nem közli az eladott mobilok adatait, ezért ez ügyben a Strategy Analytics becsléseit lehet iránymutatóként használni.

1. Samsung,. 2. Apple

A piacot vezető két gyártó a tavalyi év utolsó három hónapjában hasonló volumenben (kb. 74 millió) értékesítették készülékeiket, most azonban a Samsung ismét el tudott lépni az Apple-től. 2015 első negyedévében 61 millió iPhone talált gazdára, a Samsung ugyanebben az időszakban a Strategy Analytics elemzői szerint ismét meghaladta a 80 milliós darabszámot. A szakértők ugyanakkor felhívják a figyelmet arra, hogy míg az Apple képes magasan tartott átlagárakkal, így nagyobb profitrátával dolgozni, addig a Samsung a mennyiséget főleg a Galaxy sorozat olcsóbb tagjaival éri el.

A leszállított okostelefonok (fent) száma és a gyártók piaci részesedése (lent) (Forrás: Strategy Analytics)

A Samsung 83 millióra becsült teljesítménye méretes előrelépés az előző év utolsó negyedévének 74,5 milliójához képest, alaposan elmarad azonban 2014 hasonló időszakában leszállított 89 milliótól. A gyártó ezzel együtt azt jósolja, hogy a következő időszakban tovább növekednek a bevételek és a nyereség is, amit elsősorban a Galaxy S6 két verziójának piacra kerülése idéz majd elő. A Samsung egyébként 2015 első negyedévében 44 milliárd dollárnyi bevétel mellett 5,6 milliárd dolláros üzemi nyereséget hozott össze, ami 12 és 30 százalékos csökkenés a 2014-es számokhoz képest.

A Strategy Analytics erősorrendje szerint a Samsung ismét magabiztosan vezeti a piacot 24 százalékos részesedéssel, ami az előző negyedévben 19,6 százalék, azaz pont annyi volt, amennyi az Apple-nek jutott. Most a cupertinóiak visszaestek 17,7 százalékra, viszont érdemes azt is figyelembe venni, hogy az előző év hasonló időszakához képest az Apple erősíteni tudott 15,3 százalékról, a Samsung azonban masszív piacvesztésben van, hiszen akkor még 31,2 százalékos részesedést tudhatott magáénak.

A félvezető ipar tartja magát

A Samsung többi divíziójának teljesítményét is megnézve kiderül, hogy a szórakoztató elektronikai üzletág teljesített a legrosszabbul a maga 28 százalékos bevétel csökkenésével. A cég szerint ennek oka egyrészt a gyenge szezonalitásban keresendő, másrészt az erős dollár sem tett jót az európai, illetve fejlődő országok piacainak. Jó állapotnak örvend azonban a félvezető divízió, aminek nem ártott az év elejei pangás, sőt, sikerült növelni a DRAM és SSD eladásokat. Hasonlóan jól muzsikált a megjelenítőkért felelős Display Panel, mivel a prémium OLED kijelzőket tartalmazó termék iránt élénk kereslet mutatkozott.

Mobilitás

A Tesla bármelyik másik márkánál több halálos balesetben érintett

Az elmúlt években gyártott járműveket vizsgálva kiderült, hogy az amerikai utakon a Teslák az átlagosnál kétszer gyakrabban szerepelnek végzetes ütközésekben a megtett mérföldek arányában.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.