Azaz akkor sokkal pontosabbak vagyunk, ha azt mondjuk, hogy a Samsung nem tud elszakadni az összehasonlítás alapú reklámoktól. A koreaiak egy ideje sportot űznek abból, hogy az iPhone-t, illetve azok felhasználóit reklámokban méregessék össze a saját termékükkel, ezúttal azonban kifejezetten az iPhone 6 kapja meg a beosztását.
Nekem van, neked nincs!
Két videót is publikált a Samsung ez ügyben: az egyikben az aktuális csúcsmodell, az általunk is kipróbált Galaxy S6 Edge hajlított szélű kijelzőjének képességeit hasonlítja össze az iPhone 6-tal, ami „arccal” lefelé nem tudja ugyan jelezni színes fényekkel, hogy hívás érkezik, viszont tud rezegni. A reklám nem áll meg itt, mivel az Edge szélén megjelenő információk bemutatása után közli, hogy az iPhone-nak meg vannak gombjai.
A másik spot ugyanezt a stílust követi: először arra hívja fel a figyelmet, hogy az Edge vezeték nélkül is tölthető, az iPhone pedig természetesen nem. A másik terület a fényképezés, azon belül is az előlapi kamera képességei: a Samsungnál a széles látószögű objektív miatt a család összes tagja belefér a képbe, míg a szerencsétlen iPhone esetében szegény nagymama lemarad a felvételről.
A meglehetősen agresszív kampányt magyarázza, hogy az erőfeszítések, illetve az új, hajlított kijelző ellenére a Galaxy sorozat új tagjai nem azt hozzák, amit vártak tőlük. Noha globálisan vezeti a piacot a koreai gyártó, a távol-keleti piacokon folyamatos a hanyatlás, miközben az Apple szinte letarolta Kínát és a tavaly szeptemberben bemutatott két készüléke még mindig kiválóan teljesít: a legutóbbi üzleti jelentés szerint 61 millió darabot adtak el belőlük.
Hajlított kijelző nélkül is tartja magát az iPhone 6
De érdemes a világ 39 ország kereskedelmi csatornáit elemző Counterpoint Research adatait is megnézni, amelyek azt mutatják, hogy a frissen piacra dobott Galaxy S6 modellek egyelőre nem bírnak az iPhone legutóbbi két mobiljával. Az április adatokat bemutató lista szerint az Apple uralja az első két helyet, és a Samsungnak csak a harmadik és negyedik pozíció jut. A Galaxy S6 egyébként nem teljesít rosszul, hiszen többet adtak el belőle, mint tavaly ugyanekkor a Galaxy S5-ből, pedig csak 20 országban került piacra szemben a Galaxy S5 125 országos nyitányával.
A Counterpoint mérései szerint áprilisban 6 millió darab Galaxy S6-ot adott el a Samsung, és a piacra kerülő készülékek 60 százalékát sikerült értékesítenie a vállalatnak, a maradék 40 százalék pedig még a kereskedelmi hálózatban várja a sorsát. A kutatócég úgy látja, hogy az olcsóbb, kevésbé különleges Galaxy S6-ból valamivel többet adtak el, ami ellentmond annak, hogy a kezdeti érdeklődés inkább az Edge iránt volt felfokozottabb.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak