Zuhanórepülés a kínai piacon, nagy veszteségek hazai pályán, Dél-Koreában. De számít ez? Hiszen ismét a legnagyobb mobilgyártó a világon...

Érdekes fejlemények tapasztalhatók a kínai okostelefon-piacon, melyek előbb-utóbb a globális piacra is hathatnak. A Samsung, amely az idei első negyedév adatai szerint a világpiacon ismét az Apple feje fölé nőtt,  egyre inkább elveszíti a legnagyobb távol-keleti piacot. De nem is akármilyen mértékben.

Az IDC legutóbbi adatai szerint mintegy felére zsugorodott a koreai gyártó piaci részesedése egy év alatt. Az Apple telefonjait viszont úgy veszik a kínaiak, mintha ingyen osztogatnák Pedig egészen más a helyzet (lásd a grafikont).

Apple-Samsung Harc Kínában | Create infographics

A Portfolio.hu egy grafikonban összesítette az IHS Technology adatai alapján a különböző generációs iPhone-ok és Samsung Galaxyk gyártási és amerikai kiskereskedelmi árát (a fenti adatok onnan származnak), amiből egyértelműen kiderül, hogy az Apple 2011 óta minden modelljével többet keresett egy példányon, mint a Samsung – és itt csak a csúcskészülékekről van szó. Az alsóbb kategóriájú modellek esetében a termékeke nyereséghányada is csökken.

A kínai piac számokban

A számok meglehetősen borús képet mutatnak. Míg az Apple 62,1 százalékkal tudta növelni Kínában értékesítéseit az első negyedévben a tavalyi hasonló időszakhoz viszonyítva, ugyanezen időszak alatt a Samsung 53 százalékos zuhanást élt át. A tavalyi első negyedévben még 20,5 millió értékesített a koreai gyártó, idén azonban már csupán 9,6 milliót. Ezzel szemben az Apple a tavalyi 8,9 millióval szemben idén 14,5 millió iPhone-t tudott eladni. A hazai versenyzők közül egyedül a Lenovo teljesített rosszabbul (10,5 millióval szemben 8,2 millió telefon). A Xiaomi 42,3 százalékkal (13,5 millió készülék), a Huawei pedig 39,7 százalékkal (11,2 millió készülék) tudott bővülni.

Apple-Samsung-párharc-Kína_2015q1-02 | Create infographics

Az igazán aggasztó a Samsung szempontjából az, hogy még hazai pályán, Dél-Koreában is lejtmenetre került. A Business Insider ezzel kapcsolatban a Counterpoint Technologies adataira hivatkozik, melyek szerint tavaly szeptembertől folyamatosan csökken a Samsung részesedése az otthoni piacából. Míg szeptemberben 60 százalék közelében volt, addig november közepén már csak 46 százalékot mért a piackutató. Ugyanezen időszak alatt az Apple a kevesebb mint 10 százalékos részesedését 33 százalékra tudta növelni.

Apple-Samsung Harc Kínában | Create infographics

A szolgáltatások is az Apple-t segítik

A Samsung bajait növeli, hogy egy friss Reuter -hír szerint az Apple nem csak készülékeladásban erősít: Tim Cook bankokkal és az Alibabával is tárgyal arról, hogy bevezetik az Apple Payt Kínában. Ez már csak azért is nagy csapás a Samsungnak, mert ha létrejön a megállapodás, az még inkább felhajthatja az iPhone-k iránti keresletet.

Kína nagyon fontos piac minden gyártónak, de különösen az Apple-nek, ráadásul a távol-keleti régióban nagyon gyorsan bővül az érintés nélkül fizetés. Mint arra a Business Insider utal, a régióban bővül a leggyorsabban a középosztály, és a korosztályi összetétel is olyan, hogy a lakosság általánosan fogékonyabb az új technológiai megoldások iránt.

És aki a távol-keleti régióban nyer, annak több pénze lesz fejlesztésekre és a növekedés finanszírozására is.

Piaci hírek

A vámtárgyalások miatt csúszhat az amerikai cégek EU-s büntetése

Az Európai Bizottságnak elvileg a héten kellett volna bejelentenie a Meta és az Apple ellen tavaly indított vizsgálatok eredményét, ám sajtóértesülések szerint Brüsszel az USA-val folytatott kereskedelmi tárgyalások miatt jegeli az ügyeket.
 
Hirdetés

Exkluzív szakmai nap a felhők fölött: KYOCERA Roadshow a MOL Toronyban

A jövő irodája már nem a jövő – hanem a jelen. A digitális transzformáció új korszakába lépünk, és ebben a KYOCERA nemcsak követi, hanem formálja is az irányt. Most itt a lehetőség, hogy első kézből ismerje meg a legújabb hardveres és szoftveres fejlesztéseket, amelyekkel a KYOCERA új szintre emeli a dokumentumkezelést és az üzleti hatékonyságot.

A mesterséges intelligencia új korszakába léptünk. A generatív MI nem csupán kísérleti technológia. Sok cég stratégiai eszköznek tekinti, amely segít a versenyképesség megőrzésében, javításában.

a melléklet támogatója a One Solutions

CIO KUTATÁS

AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE

Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?

Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!

Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.